Ik ben druk op zoek naar een motor en heb er nu verschillende op het oog, namelijk
- Triumph Daytona 675
- Aprilia RSV 1000R (>'04)
- Ducati 749 of 999
Nou weet ik dat ik eigenlijk moet gaan rijden en dan oordelen wat ik wil, maar (mijn inziens) wordt het steeds moeilijker om ergens een proefrit met een motor te maken. Ik kan moeilijk een zaak binnenstappen, een rondje rijden en weer vertrekken. Misschien is dit ook een gevoelskwestie...
Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie meningen/ervaringen omtrent bovenstaande motoren.
Waarom bovenstaande motoren:
- Ik wil eigenlijk geen fiets die op elke hoek van de straat staat, ala R6, cbr600, enz. (no hard feelings). Maar ik zoek iets 'uniekers'.
- Bovenstaande motoren klinken allemaal erg gaaf, zeker met aftermarket dempers. Wat zorgt voor wat meer belevenis.
- Ze zijn voor mij enigzins betaalbaar

Tevens nog een korte motivatie van elke fiets:
- Triumph: Goede resultaten in de testen ed. Lekker wendbaar, goed rijwielgedeelte.
- Aprilia: Dikke 2-cilinder. Goed rijwielgedeelte. Een factory met Ohlins spul is tegenwoordig ook betaalbaar.
- Ducati: Ik moest erg wennen aan het ontwerp maar begin het steeds meer te waarderen. Verdere punten, tsja een Duc. Tijdloos ontwerp, charme. Bovendien schijn de 749/999 voor een duc aardig betrouwbaar te zijn

Verdere info:
Euhm het wordt mijn 1e motor, maar koop liever in 1x iets goeds zodat ik de komende jaren mooi wat ervaring op kan doen

Budget 6500 - 7000 euri.