Heb nu 10jr BMW's, en rij veel Alfa. Onderaan de streep zijn de BMW's wellicht wat degelijker gebouwd, maar de Alfa's vreten minder slijtagedelen. De slijtagedelen die verrot gaan (draagarmen, remmen) kosten weinig. En op een GTA zet je voor relatief weinig een Movit upgrade, die kost je bij de BMW meer omdat je dan ook de klauwen moet vervangen.
Alles wat bij BMW minder is dan een 130i/330i/325d heb ik liever een 156 of 147 voor. Simpelweg omdat je heel veel auto koopt voor weinig geld. Dan moet er regelmatig een distributie, LB, je aanschaf was zoveel lager dat die tandriem ook geen fluit uitmaakt. Hou er bij elke 147/156 rekening mee dat je 500-700 kwijt bent aan een volledig nieuw onderstel. Dus armen voor, dempers rondom en sateprikkers achter. Zoals je dat bij elke BMW iets later in de cyclus ook kwijt bent, alleen dan wat meer.
Natuurlijk heb je wat te klussen aan een Alfa met 150k erop, maar dat heb je aan een BMW met 150k erop ook. Het is mij de afgelopen 3 jaar gigantisch mee gevallen hoe weinig er aan de Alfa's kapot gaat. Zegt degene wiens E320cdi bij de dealer staat voor een nwe hogedrukpomp voor een 4 cijferig bedrag.
