Tracktest Europese Superbikes

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 27 jan 2011, 23:32

And the winner is ................

Koop PS nr. 2 / 2011 voor de rest van het verhaal.
Bijlagen
Eurosport-061.jpg
Eurosport-061.jpg (34.97 KiB) 3776 keer bekeken

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 27 jan 2011, 23:45

Gereden is op Almeria. 4025 meter circuitlengte.

Gemeten vermogens / koppel:
BMW S1000RR - 202 pk / 116 nm
Aprillia RSV4 - 180 pk / 113 nm
MV Agusta F4 - 177 pk / 104 nm
KTM 1190 RC8R - 173 pk / 127 nm
Ducati 1198SP - 171 pk / 131 nm

Gemeten topsnelheden op rechte stuk:
BMW S1000RR - 276 km/h
Aprillia RSV4 - 272 km/h
MV Agusta F4 - 272 km/h
KTM 1190 RC8R - 263 km/h
Ducati 1198SP - 261 km/h

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 11:51

Afbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 11:52

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door wjn op 05 feb 2011, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 11:52

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 12:05

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 12:06

Afbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 12:06

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 12:07

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 12:08

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 12:09

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 12:09

Conclusië:

Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door frank de jonge » 05 feb 2011, 12:59

2e plek voor de BMW, is supernetjes toch :)

Had trouwens niet verwacht dat de Aprilia RSV 4 het zou gaan winnen. Want echt betrouwbaar zijn die dingen niet.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 13:56

Ja precies, met 20pk / 10% meer kan ik ook winnen. Oh wacht, het is andersom ;)

Maar check die rondetijden, alleen een echte race-coureur kan snel(ler) rijden op dat soort motoren. Semi-snelle rijders als journalisten (met of zonder race ervaring) vallen al af. Voor de rest van de mensen is de BMW het snelst rond te rijden. Voor normaal gebruik maakt het allemaal niets uit, moet je rijden wat je het mooist vind :thumbup:

De komende uitgave worden 1000cc motoren getest met de nieuwe Kawa erbij, ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27077
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door romo » 05 feb 2011, 15:13

Ik vind het toch op zijn minst opzienbarend hoeveel power de beamer uit het blok haalt……………..werkelijk fenomenaal………..

Voor de rest allemaal dikke prima………………………

Mooie post……………thanks…………. :thumbup:


Het mooist is de BMW zeker niet, maar voor mij heeft dat merk iets magisch………tja, en de rest is history…………... :mrgreen:

ps;
1 het ruitje is krap, dus daarom de Puig er op ( commentaar klopt dus in het artikel)
2 even Öhlins materiaal er op en plaats 1 is weer binnen bereik ( maar op 1 punt 2e worden is geen schande natuurlijk)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22516
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Niels » 05 feb 2011, 15:59

Thanks voor de scan Wolfgang :thumbup: De RSV lijkt me een erg fijn ding maar het prijsverschil is ook fors t.o.v. de 1000RR. Daar kun je ook zeker lekker Ohlins spul voor kopen :love:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 17:55

Ik weet niet of je 200pk / liter opzienbarend mag noemen. Alle Japanse 600cc's overtreffen dat al meerdere jaren zonder problemen.

Dat de Japanse 1000cc dat niet konden, lag meer dat de boring/slag ratio voor 1000cc 4cyl in de WSBK vastgelegd was (met nadruk op was), en dat is pas 2 jaar geleden vrijgegeven. Dus nadat BMW startte met ontwikkelen van het motorblok. :hmmm:

De RSV4 (MV weet ik niet) is ook nog gebouwd met die boring/slag ratio die 2 jaar geleden gold, daarom lopen ook zij tegen die ca. 180pk beperking aan.
Iets dergelijks voor de Desmosedici, die kon niet eens gehomologeerd worden, als Ducati het al gewild zou hebben, omdat die boring/slag ratio nog veel extremer is (zelfde als de 2006 MotoGP).

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door frank de jonge » 05 feb 2011, 19:50

Nja, de 2004 ZX10R van mn maar perst er nu toch ook 176rwp uit met 116.6NM.
Das ook een slordige 200 krukas PK.
Uitlaat op maat laten maken bij Don de Vink in Roosendaal, is hier geen onbekende want heeft ook de uitlaten voor Downforce gemaakt.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 20:45

176 pk op het achterwiel kan best, maar niet / nooit met standaard uitlaat. En dan kom je trouwens op ca. 195 krukaspk (8% verlies tot koppeling + 2% naar krukas). De BMW standaard EURO3 (!) zit meestal rond de 183 pk op het achterwiel, ca. 202 krukas pk.

Niet geheel ontoevallig, ook een 2004 ZX10R van een vriend, kwam op een kleine 150pk op het achterwiel. Dat was incl. slip-on & powerpack (oid).
En ik met de 999s kwam op 147pk op het achterwiel, zelfde dag, run gemaakt direct erna. Toegegeven, die was niet geheel standaard meer en slechts EURO2 :mrgreen:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27077
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door romo » 05 feb 2011, 22:09

Mooie info, wist ik allemaal niet…………………..als ik het dus goed begrijp is de inhaalslag nog maar net begonnen en is het einde van de PK race nog lang niet in zicht, als dat al ooit mogelijk is………..

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Roy » 05 feb 2011, 22:16

Nou... persoonlijk vind ik het eigenlijk wel ff genoeg zo qua pk's :mrgreen:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door frank de jonge » 05 feb 2011, 22:22

wjn schreef:176 pk op het achterwiel kan best, maar niet / nooit met standaard uitlaat. En dan kom je trouwens op ca. 195 krukaspk (8% verlies tot koppeling + 2% naar krukas). De BMW standaard EURO3 (!) zit meestal rond de 183 pk op het achterwiel, ca. 202 krukas pk.

Niet geheel ontoevallig, ook een 2004 ZX10R van een vriend, kwam op een kleine 150pk op het achterwiel. Dat was incl. slip-on & powerpack (oid).
En ik met de 999s kwam op 147pk op het achterwiel, zelfde dag, run gemaakt direct erna. Toegegeven, die was niet geheel standaard meer en slechts EURO2 :mrgreen:
Ruud, als je ff goed gelezen heb kon je zien dat Don de Vink de uitlaat gemaakt heeft. Hij heeft de motor ook opnieuw afgesteld.

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Ruud » 05 feb 2011, 22:33

Poe, eindelijk iets wat de BMW-verheerlijking een beetje kan temmen. De RSV is goed! Aprilia draait al ff mee, toegegeven, maar net zo lang als BMW in het SS segment. Zelfs de MV is een seconde sneller.

DAAAAG S1000RR ;) Zie je wel weer in de kroeg als het gaat om het meeste vermogen :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27077
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door romo » 05 feb 2011, 22:36

Ik kom nooit in de kroeg…………………en kroegpraat is al helemaal niet aan mij besteed………….. :mrgreen:

Ik rijd wel een een rondje………….geef jij maar een rondje …………….. :wink:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Roy » 05 feb 2011, 22:40

Even geen technische praat van mijn kant, maar ik wil toch nog even het volgende kwijt:

GVD, wat ziet die Duc er toch HEERLIJK uit! 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten