Tracktest Europese Superbikes
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Tracktest Europese Superbikes
And the winner is ................
Koop PS nr. 2 / 2011 voor de rest van het verhaal.
Koop PS nr. 2 / 2011 voor de rest van het verhaal.
- Bijlagen
-
- Eurosport-061.jpg (34.97 KiB) 3776 keer bekeken
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Tracktest Europese Superbikes
Gereden is op Almeria. 4025 meter circuitlengte.
Gemeten vermogens / koppel:
BMW S1000RR - 202 pk / 116 nm
Aprillia RSV4 - 180 pk / 113 nm
MV Agusta F4 - 177 pk / 104 nm
KTM 1190 RC8R - 173 pk / 127 nm
Ducati 1198SP - 171 pk / 131 nm
Gemeten topsnelheden op rechte stuk:
BMW S1000RR - 276 km/h
Aprillia RSV4 - 272 km/h
MV Agusta F4 - 272 km/h
KTM 1190 RC8R - 263 km/h
Ducati 1198SP - 261 km/h
Gemeten vermogens / koppel:
BMW S1000RR - 202 pk / 116 nm
Aprillia RSV4 - 180 pk / 113 nm
MV Agusta F4 - 177 pk / 104 nm
KTM 1190 RC8R - 173 pk / 127 nm
Ducati 1198SP - 171 pk / 131 nm
Gemeten topsnelheden op rechte stuk:
BMW S1000RR - 276 km/h
Aprillia RSV4 - 272 km/h
MV Agusta F4 - 272 km/h
KTM 1190 RC8R - 263 km/h
Ducati 1198SP - 261 km/h
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Tracktest Europese Superbikes
Laatst gewijzigd door wjn op 05 feb 2011, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Tracktest Europese Superbikes
Conclusië:

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Tracktest Europese Superbikes
2e plek voor de BMW, is supernetjes toch 
Had trouwens niet verwacht dat de Aprilia RSV 4 het zou gaan winnen. Want echt betrouwbaar zijn die dingen niet.

Had trouwens niet verwacht dat de Aprilia RSV 4 het zou gaan winnen. Want echt betrouwbaar zijn die dingen niet.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Tracktest Europese Superbikes
Ja precies, met 20pk / 10% meer kan ik ook winnen. Oh wacht, het is andersom 
Maar check die rondetijden, alleen een echte race-coureur kan snel(ler) rijden op dat soort motoren. Semi-snelle rijders als journalisten (met of zonder race ervaring) vallen al af. Voor de rest van de mensen is de BMW het snelst rond te rijden. Voor normaal gebruik maakt het allemaal niets uit, moet je rijden wat je het mooist vind
De komende uitgave worden 1000cc motoren getest met de nieuwe Kawa erbij, ik ben benieuwd.

Maar check die rondetijden, alleen een echte race-coureur kan snel(ler) rijden op dat soort motoren. Semi-snelle rijders als journalisten (met of zonder race ervaring) vallen al af. Voor de rest van de mensen is de BMW het snelst rond te rijden. Voor normaal gebruik maakt het allemaal niets uit, moet je rijden wat je het mooist vind

De komende uitgave worden 1000cc motoren getest met de nieuwe Kawa erbij, ik ben benieuwd.
- romo
- Berichten: 27077
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Tracktest Europese Superbikes
Ik vind het toch op zijn minst opzienbarend hoeveel power de beamer uit het blok haalt……………..werkelijk fenomenaal………..
Voor de rest allemaal dikke prima………………………
Mooie post……………thanks………….
Het mooist is de BMW zeker niet, maar voor mij heeft dat merk iets magisch………tja, en de rest is history…………...
ps;
1 het ruitje is krap, dus daarom de Puig er op ( commentaar klopt dus in het artikel)
2 even Öhlins materiaal er op en plaats 1 is weer binnen bereik ( maar op 1 punt 2e worden is geen schande natuurlijk)
Voor de rest allemaal dikke prima………………………
Mooie post……………thanks………….

Het mooist is de BMW zeker niet, maar voor mij heeft dat merk iets magisch………tja, en de rest is history…………...

ps;
1 het ruitje is krap, dus daarom de Puig er op ( commentaar klopt dus in het artikel)
2 even Öhlins materiaal er op en plaats 1 is weer binnen bereik ( maar op 1 punt 2e worden is geen schande natuurlijk)
- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Tracktest Europese Superbikes
Thanks voor de scan Wolfgang
De RSV lijkt me een erg fijn ding maar het prijsverschil is ook fors t.o.v. de 1000RR. Daar kun je ook zeker lekker Ohlins spul voor kopen 


- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Tracktest Europese Superbikes
Ik weet niet of je 200pk / liter opzienbarend mag noemen. Alle Japanse 600cc's overtreffen dat al meerdere jaren zonder problemen.
Dat de Japanse 1000cc dat niet konden, lag meer dat de boring/slag ratio voor 1000cc 4cyl in de WSBK vastgelegd was (met nadruk op was), en dat is pas 2 jaar geleden vrijgegeven. Dus nadat BMW startte met ontwikkelen van het motorblok.
De RSV4 (MV weet ik niet) is ook nog gebouwd met die boring/slag ratio die 2 jaar geleden gold, daarom lopen ook zij tegen die ca. 180pk beperking aan.
Iets dergelijks voor de Desmosedici, die kon niet eens gehomologeerd worden, als Ducati het al gewild zou hebben, omdat die boring/slag ratio nog veel extremer is (zelfde als de 2006 MotoGP).
Dat de Japanse 1000cc dat niet konden, lag meer dat de boring/slag ratio voor 1000cc 4cyl in de WSBK vastgelegd was (met nadruk op was), en dat is pas 2 jaar geleden vrijgegeven. Dus nadat BMW startte met ontwikkelen van het motorblok.

De RSV4 (MV weet ik niet) is ook nog gebouwd met die boring/slag ratio die 2 jaar geleden gold, daarom lopen ook zij tegen die ca. 180pk beperking aan.
Iets dergelijks voor de Desmosedici, die kon niet eens gehomologeerd worden, als Ducati het al gewild zou hebben, omdat die boring/slag ratio nog veel extremer is (zelfde als de 2006 MotoGP).
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Tracktest Europese Superbikes
Nja, de 2004 ZX10R van mn maar perst er nu toch ook 176rwp uit met 116.6NM.
Das ook een slordige 200 krukas PK.
Uitlaat op maat laten maken bij Don de Vink in Roosendaal, is hier geen onbekende want heeft ook de uitlaten voor Downforce gemaakt.
Das ook een slordige 200 krukas PK.
Uitlaat op maat laten maken bij Don de Vink in Roosendaal, is hier geen onbekende want heeft ook de uitlaten voor Downforce gemaakt.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Tracktest Europese Superbikes
176 pk op het achterwiel kan best, maar niet / nooit met standaard uitlaat. En dan kom je trouwens op ca. 195 krukaspk (8% verlies tot koppeling + 2% naar krukas). De BMW standaard EURO3 (!) zit meestal rond de 183 pk op het achterwiel, ca. 202 krukas pk.
Niet geheel ontoevallig, ook een 2004 ZX10R van een vriend, kwam op een kleine 150pk op het achterwiel. Dat was incl. slip-on & powerpack (oid).
En ik met de 999s kwam op 147pk op het achterwiel, zelfde dag, run gemaakt direct erna. Toegegeven, die was niet geheel standaard meer en slechts EURO2
Niet geheel ontoevallig, ook een 2004 ZX10R van een vriend, kwam op een kleine 150pk op het achterwiel. Dat was incl. slip-on & powerpack (oid).
En ik met de 999s kwam op 147pk op het achterwiel, zelfde dag, run gemaakt direct erna. Toegegeven, die was niet geheel standaard meer en slechts EURO2

- romo
- Berichten: 27077
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Tracktest Europese Superbikes
Mooie info, wist ik allemaal niet…………………..als ik het dus goed begrijp is de inhaalslag nog maar net begonnen en is het einde van de PK race nog lang niet in zicht, als dat al ooit mogelijk is………..
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Tracktest Europese Superbikes
Nou... persoonlijk vind ik het eigenlijk wel ff genoeg zo qua pk's 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Tracktest Europese Superbikes
Ruud, als je ff goed gelezen heb kon je zien dat Don de Vink de uitlaat gemaakt heeft. Hij heeft de motor ook opnieuw afgesteld.wjn schreef:176 pk op het achterwiel kan best, maar niet / nooit met standaard uitlaat. En dan kom je trouwens op ca. 195 krukaspk (8% verlies tot koppeling + 2% naar krukas). De BMW standaard EURO3 (!) zit meestal rond de 183 pk op het achterwiel, ca. 202 krukas pk.
Niet geheel ontoevallig, ook een 2004 ZX10R van een vriend, kwam op een kleine 150pk op het achterwiel. Dat was incl. slip-on & powerpack (oid).
En ik met de 999s kwam op 147pk op het achterwiel, zelfde dag, run gemaakt direct erna. Toegegeven, die was niet geheel standaard meer en slechts EURO2
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Tracktest Europese Superbikes
Poe, eindelijk iets wat de BMW-verheerlijking een beetje kan temmen. De RSV is goed! Aprilia draait al ff mee, toegegeven, maar net zo lang als BMW in het SS segment. Zelfs de MV is een seconde sneller.
DAAAAG S1000RR
Zie je wel weer in de kroeg als het gaat om het meeste vermogen 
DAAAAG S1000RR


- romo
- Berichten: 27077
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Tracktest Europese Superbikes
Ik kom nooit in de kroeg…………………en kroegpraat is al helemaal niet aan mij besteed…………..
Ik rijd wel een een rondje………….geef jij maar een rondje ……………..

Ik rijd wel een een rondje………….geef jij maar een rondje ……………..

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Tracktest Europese Superbikes
Even geen technische praat van mijn kant, maar ik wil toch nog even het volgende kwijt:
GVD, wat ziet die Duc er toch HEERLIJK uit! 8)
GVD, wat ziet die Duc er toch HEERLIJK uit! 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten