We zijn al enkele jaren opzoek naar een auto die wat specialer is als de gemiddelde klassieker...met wat werk zodat we 1/2 winters bezig zijn...
Vanalles is de revue gepasseerd, van Mercedes 190sl tot Corvette Stingray. Tot dat ik een keer in een Frans automagazine iets over de Fiat Dino Spyder las, en een Maserati 3500 GT tegen kwam...
Meteen naar pappie gerend, en beide verkocht! Zo'n heerlijke Italiaanse GT, volgens testen van toen meer Sport als GT...maar ja in verglijking met de M3 een GT tot in de diepste vezels!
Een bijna monsterlijke 3.5l 6-cylinder lijn motor voorin...die een monstreus geluid voorbrengt

Gebouwd volgens het superleggera principe, gefinished door Carozzeria Touring.
De motor is afgeleid van de 6 cyl racemotor die in de Maserati 250F Formule 1 wagen (Waarin een of andere duistere Fangio

Destijds dé concurrent van de Ferrari 250 (GTE), met de optie Borrani spaakwielen ook duurder als deze Ferrari! Desalniettemin ''out sold'' de Maser de ''Cavallino'' met 4:1.
Deze auto's werden beoordeeld op de tijd waarin ze over de autostrada van Milaan naar Turijn konden snellen. 31 minuten was snel, 30 minuten vliegensvlug...en 29 minuten, dan had je ballen die tot op de vloer reikten

De Italiaanse ''overtuiging'' van de ''sixties'' druipt ook van de auto af. De bestuurdersstoel is breder als de passagiersstoel, want het was ondenkbaar dat een vrouw achter het stuur zat. Tevens zit de sigarettenaansteker midden bovenop het dashboard...onmisbaar!
Na een zoektocht van toch meer als een jaar, soms wat intensiever soms nauwlijks een zoektocht te noemen...stuitte ik deze zomer op een 3500 GT in Drenthe.
Precies de staat zoals we wilden, en de lekkerste specs;
-Cabarateur motor
-5 versnellingen
-Schijfremmen voor (achter is icm met cabarateur motor niet geleverd)
-LSD diff (origineel)
-De zeldzame kleur ''Blu Sera Max Meyer ''
Aan dit exemplaar zit nog wel wat werk:
-V-bak & Diff zijn perfect
-Motor is op paar kleine puntjes (slangetje hier, rubbertje daar) goed, rollenbank uitdraai aanwezig
-Remmen zelf goed, rembekrachtiger moet nagekeken worden
-Interieur is heel goed, alleen even voorstoelen verwisselen met de exemplaren die erbij zitten.
-Chroom is vrij goed
-Onderkant is goed, klein beetje roest
-Veel rubbertjes van ophanging, stuurinrichting etc. zijn versleten...
-De Alu carosserie is hetgene wat aandacht vergt...een paar deukjes en krassen. Deze wordt dus geheel kaalgemaakt en gespoten.
Qua historie: afgeleverd in Milaan, toen naar de USA. In 1989 terug naar NL, maar heeft pas in 1999 haar eerste Nederlandse Kenteken gekregen.
2 weken geleden op een zaterdag met een kenner naar Drenthe afgereisd. De auto uitvoerig bekeken, gereden en op de brug gehad...
De week erna nog wat opgezocht en rondgebeld...en toen uiteindelijk een prijs overeen gekomen.
De Italian Lady staat nu net kennis te maken met haar nieuwe broertje en zusje...
Maar nu genoeg geluld, Foto's!!
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0118.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0120.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... 0121-1.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0119.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0123.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0126.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0130.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0134.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0132.jpg[/img]
[img:640:480]http://i18.photobucket.com/albums/b148/ ... CF0117.jpg[/img]
Er verlaten geen auto's de garage in het ''Durpske aan de Moas'', dus de M3 & Fiat (124 spider) blijven lekker

De krachtige, koelbloedige Duitse macho moet nu dus de verleiding weerstaan van twee warmbloedige Italiaanse schones...
Groet Joep