decl00ne schreef:hij tikt met de toeren mee ja.
dus dan ist 100% de klepstoters.
en hoe kan je zien welke stoter het is?
is die in te drukken of juist niet.
ik heb destijds bij men S54 motor (late M coupe) al de tuimelaars en beide nokkenassen vervangen....
maar dat zal wel anders zijn dan bij die van jou
ik had 3 tuimelaars die in gesleten waren door de nokkenas, natuurlijk in samenwerking door niet genoeg oliedruk en systeem niet goed genoeg (als je vaak hard ging en heel hoge toeren maakte e.d.) dus beetje starvation...heb toen ook nog een sterkere oliepomp erin laten zetten to be sure.
En die tuimelaars laten vervangen door die van de 320is racewagen :banaan: die waren iets sterker, en ow...de nokkenassen maar meteen dikke Schriks er in :banaan: man man wat liep ie lekker daana.
en toen ie klaar was en veeeeeeeeeel geld kwijt was haalde die amerikaan hem de volgende dag op
ik wilde hem gewoon niet slecht afleveren....achja, soms heb je pech en kost het centen, kreeg gelukkig een mooie prijs voor de kar toen terug.