wat stoeprand gedoe en veel prut onder de blanke laklaag...
weet nog niet wanneer ik wat koop...maar moet binnen een maand of 3<>4? ook nwe banden (wil dan Contisport 5P) en misschien kan ik dat mooi combineren.
nu kun je ze wegbrengen en laten repareren maar zit met wat vragen...
1= kun je al die boutjes eruit draaien en dan alleen de buitenste rand/velg laten doen? of zit dat zo vreemd in elkaar dat je de boutjes beter kan laten zitten qua aandraaikracht e.d.?
2= 1 velg zit ook een kleine slag in wat altijd al zo was en je verder geen last van hebt, maar zie je wel met uitbalanceren als je nwe banden erop gooit...
Nu zit ik te denken, ik heb voor zolang geen andere velgen als ik ze zou laten repareren...kan eigenlijk best een stoere zet erbij kopen, een goede imitatie van een mooie model, maar ik wil liever geen spacers gebruiken.
>>>Ik heb er nu de originele Hartge classic type C velgen onder, steek 5x120
F= 8 x 19 x ET 40 -----spacer 5mm = ET 35 zonder?
R= 9.5 x 19 x ET 22 -----spacer 20mm! = ET 2 zonder?
de naaf-as rondom = 72.5mm doorsnee
met banden F= 235 x 35 and R= 265 x 30.
de Hartge velgen gebruiken spacers, F= 5mm and R= 20mm !
liefste heb ik een spare set velgen zonder gebruik van spacers, maar weet niet of dat mogelijk is bij mijn kar?
F voor kan het nu bv net, de band loopt net vrij langs de veerpoot/veer.
--------------------------------------------------------------------------------
------Als fraaie velg dacht ik aan bv, de E46 M3 CSL velgen breedset, daar wat van opgezocht en dat is
F= 8.5 x 19 en 44 et waarde
R= 9.5 x 19 en 27 et waarde
echter nu las ik ook ergens dat ik dan spacers nodig zou hebben voor de Z3 M coupe?? ik wil ze graag breed in de kasten.
dat soort velgen heb je ook van andere merken, zoals van VMR de VB3 (leuk ge-prijst en mooi)
wat denk beter is, ik wil/kan niet te veel uitgeven en originele CSL velgen breedset is veuls te duur.
mooi denk ik dan...maar welke breedte,F= 8.5 and R= 9.5 of zelfs mooi 10 achter....en dan wat voor ET waarde??
19x8.5 +20
19x8.5 +40<<<
19x9.5 +22<<<
19x9.5 +33
19x9.5 +45
19x10.0 +25
19x10.0 +38
http://www.velocitymotoring.com/wheels_vb3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
voordeel geen gepolijste rand waar moet glimmen en dus grote kans op inbrandschade sport remblokjes.
mooi deze onderstaande Gunmetal VMR VB3, dit is een set met 10inch achter...maar ze zeggen dat je dan ipv 265/30/19 een 275/30/19 nodig hebt,
anders lijken ze iets te gestrekt zeg maar.
niet dat ik dat erg vind, maar bepaalde type/merk banden wellicht niet verkrijgbaar, dus kan beter bij de 9.5 blijven.
>>>>>>>>>als optie bv de BBS racing DTM
>>>>>>>>>of de BBS CH-R (ja Hoogendoorn

>>>>>>>>>Of Breyton (maar duurder)
moet 19 inch zijn en makkelijk schoon te houden...(ben geen poetser helaas)
liever geen blanke laklaag over alu zoals ik bij men Hartge heb...(liever gewoon kleur lak zodat je wat bij kan werken zonder te veel gedoe)
dus meer zoals de racing velgen, zonder diepe rand/lip (vind een diepe rand gaaf maja gaat zo stuk met race remblokken)
Liefste velgen zonder spacers als dat mogelijk is, en anders met dunne spacers.
mijn voorkeur gaat uit naar de "Alufelgen CS7" of de "VMR VB3" wheels, mooi en zonder gepolijste rand wat beter is voor mij

Hyper-black lijkt me erg gaaf, gunmetal wellicht ook maar misschien iets te donker voor een Titansilber Z3, of gewoon zilver-metallic. (donkerder staat daar niet zo bij vind ik) bovendien gunmetall zie je minder prut op
helaas niet zo in NL te krijgen? zag wel goedkoop in de US...
maja komen dan weer btw en douane en verzendkosten kosten e.d overheen...
kernvragen....(ben der al uit
wat voor ET waarde past het best met wat ik nu heb...bv van de VMR VB3
remember ik heb nu die hartge classic met spacers, F= 5mm and R = 20mm.
denk voor de 8J of 8.5J x 35ET (zonder spacer) of anders weer de ET40 met 5mm spacer.
en achter de 9.5J x ET10 met 8mm spacer om weer tot de ET2 te komen.
of gewoon weer een ET22 anders met 20mm spacer om tot ET2 te komen.
post ge edit na nwe info....