12 maart 2011 - Rollenbankdag Goes - Topic met instemming DF

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Sonny Snepvangers

12 maart 2011 - Rollenbankdag Goes - Topic met instemming DF

Bericht door Sonny Snepvangers » 18 jan 2011, 17:00

Heren en dames,

Bij deze wil ik jullie uitnodigen voor een rollenbankdag in goes 12-3-2011 welke ik organiseer voor rallye.nl hieronder de post aldaar.
Zoals de titel luid interessepeiling voor rollenbankdag in goes, zoals vaker gedaan door rallye.nl. HET GAAT OM 12-03-2011

Er wordt gemeten op een acceleratie bank van het merk Dynojet. De testunit is van een breedband lambda sonde voorzien waarbij de AFR geprint kan worden in de testresultaten. Zeer interessant voor mensen die twijfelen aan of over de staat van motor, randapparatuur aandrijflijn of tuningingrepen. Ik wil nog even benadrukken dat er wielvermogen/ koppel wordt gemeten. Geen vage omrekenfactoren en verliespercentages dus. What you see is what you get.

De bank kan tot ruim over de 700pk wielvermogen accuraat meten dus over de bankcapaciteit hoef je niet te twijfelen. Ook aan koelventilator capaciteit is geen gebrek dus oververhitting is geen issue. Verder wordt er simpelweg met respect voor de techniek gemeten door een ervaren operator.

Prijs 35 euro

Als je wilt komen rollen kan je zelf aangeven of je met een RWD of FWD wilt rollen zodat ik dat met inplannen mee kan nemen.
Je mag natuurlijk ook de gehele dag komen kijken, we houden van 12 tot 13 pauze, de mac zit er een straat achter dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

Er zal plek zijn voor 20 auto's dus graag tijdig reageren vol = vol, op het moment dat er 11 a 12 inschrijvingen zijn bevestig ik de afspraak bij ruud frederiks om de dag vast te zetten.

http://www.tovami.com/index.php
Mensen die willen inschrijven kunnen dat doen in dit topic. (graag het lijstje aanvullen) Op dit moment zijn er al 10 inschrijvingen.

1. Sonny Snepvangers
2. Ferdi Gielen - 205 Rallye (ga er vanuit dat mijn verlof gewoon goed wordt gekeurd)
3. Willem Jacobs - 106 1.3 Rallye
4. Dennis van den Berg - 106 1.3 Rallye
5. Henri van Roekel - Seat Ibiza FR 20VT
6. SstennizZ - mazda mx3 v6
7. Jaap - ford mondeo st220
8. Ronald - mx-5 NA
9. Ronald - mx-5 Turbo Mazdaspeed
10. Corne - mx-5 NB
11.
12.
13.

Sonny Snepvangers

Re: 12 maart 2011 - Rollenbankdag Goes - Topic met instemmin

Bericht door Sonny Snepvangers » 19 jan 2011, 18:23

1. Sonny Snepvangers
2. Ferdi Gielen - 205 Rallye (ga er vanuit dat mijn verlof gewoon goed wordt gekeurd)
3. Willem Jacobs - 106 1.3 Rallye
4. Dennis van den Berg - 106 1.3 Rallye
5. Henri van Roekel - Seat Ibiza FR 20VT
6. SstennizZ - mazda mx3 v6
7. Jaap - ford mondeo st220
8. Ronald - mx-5 NA
9. Ronald - mx-5 Turbo Mazdaspeed
10. Corne - mx-5 NB
11. Mario Muller - Peugeot 205 GTi
12. Dennis Enderink - 106 1.3 Rallye
13. Gijs Ferwerda - 106 1.6 Rallye
14. Dennis Orgers- 306 cabrio rfs
15. AJ Mazda 323 2.5 V6
16.
17.
18.
19.
20.

Zo even een update, en ik hoop dat er nog wat mensen van jullie kant komen :drinking: gezellig.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 jan 2011, 20:07

Leuk me wel eens leuk om te meten. Maar kon me zo snel niet voor de geest halen waar Goes ligt, maar Google is m'n vriend.

Echter is het 3 uur rijden voor mij, das net even te gek :morecoffee:

Knot

Bericht door Knot » 19 jan 2011, 20:42

Is 105km voor mij, zal er eens over denken.

328i is nog nooit op de bank geweest en van de M5 mis ik nog een nette grafiek omdat ie de vorige keer niet gereset was na onderdelenwissel.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 19 jan 2011, 23:58

Komt Ahmet2009badboy met zijn 400 pk M3 ook, dan word het zeker een leuke dag. :mrgreen:

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 20 jan 2011, 09:39

Ik hoop dat er een paar mensen van dit forum willen komen de auto's zijn vaak toh ook wel erg leuk om te zien, en ja 105 km rijden ik snap dat het niet altijd in de buurt ligt maar vandaar ook de lage prijs van 35 euro. En een M5 op de bank zou erg mooi zijn.

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 20 jan 2011, 09:50

ik zou ook wel eens met de westfield op de rollerbank willen, maar het is inderdaad wel een eind rijden (180 km voor mij). Als ik nou zeker wist dat het mooi weer werd dan was het nog een leuk dagje touren geweest, maar als het regent is dat ook geen pretje :)

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 20 jan 2011, 10:03

Westfield wtf mijn droom auto. Mocht je komen dan wil ik zeker een stukje met je mee rijden. En heren het gaat toch om de gezelligheid ik snap dat het in de regen klote rijden is maar ik gok dat het 12 maart droog is.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 jan 2011, 10:08

Vorige keer met deze club op de bak geweest daar.

Aardige mensen daar met zeker verstand van zaken, jammer was alleen dat ze het vermogen van mijn auto niet in de juiste versnelling konden meten vanwege wielspin in de 4de versnelling. Er is helaas ook geen uitloop geweest om de aandrijfverliezen te meten, dus het vermogen op het vliegwiel blijft nog wat speculeren.

Zelf ga ik volgende keer op de bank bij DP-engineering, deze gebruiken namelijk een Dynopack 4000, waar dus het as vermogen op word gemeten en er zal nooit wielspin zijn.

Voor de mensen die wel hierna toe gaan, even een tip, kijk even na hoe ze de afzuiging van de uitlaatgassen monteren, bij mij was dit niet goed gedaan en daardoor een heel stuk verf eraf van mijn bumper door de hitte.

Hier de dynovideo van die keer:

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 20 jan 2011, 10:23

Dat ding was bruut :df:

Met zo apparaat is indd op de assen beter om te meten denk ik

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 21 jan 2011, 13:00

Nog 4 plaatsen beschikbaar, kom op jongens.

Etienne

Bericht door Etienne » 21 jan 2011, 15:59

De koeling ziet er erg slecht uit in vergelijking met DP-engineering.mijn M3 wil ik een keer op een Dynoyet zetten maar dit word hem niet. :nah:

En zie ik het goed dat hij achter niet goed vastgesnoerd(Viper) zit??

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 21 jan 2011, 16:13

Koeling is meer dan voldoende daar hoor, en tja dan ga je naar Dp ook goed ik zou wel even opletten of ze hem niet met een gamma krik opkrikken daar is al eens vaker een auto zo beschadigd.

Etienne

Bericht door Etienne » 21 jan 2011, 16:45

Ik ben 3 dagen achter elkaar bij Dp op de bank geweest om mijn motor af te laten stellen en niks geen problemen gehad.
Dat jij die koeling in Goes goed genoeg vind is prima maar volgens mij begrijp je niet echt hoe belangrijk goede koeling is.

ErikS

Bericht door ErikS » 21 jan 2011, 16:47

Etienne schreef:Ik ben 3 dagen achter elkaar bij Dp op de bank geweest om mijn motor af te laten stellen en niks geen problemen gehad.
Dat jij die koeling in Goes goed genoeg vind is prima maar volgens mij begrijp je niet echt hoe belangrijk goede koeling is.
De auto's die over't algemeen @ deze dagen komen zijn iets minder vermogend, en slurpen iets minder lucht op dan een M3 of whatever met een compressor/turbo erop...

Dan word het serieus belangrijk.

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 21 jan 2011, 20:34

Ik heb nog geen auto's gezien of gehoord met koelingsproblemen bij de dyno in goed incl de viper of de m3's van de vorige sessies. Ik heb wel auto's gezien of gehoord die niet zo mooi op de krik stonden en daardoor flinke schade hadden bij DP. En ook nog auto's die niet goed afgesteld werden maar wel veel geld moesten gaan kosten. Ow ja en waar de klant niet bij mocht zijn ivm verzekering redenen en de volgende klant wel tja verschil moet er zijn natuurlijk maar lieg er dan niet over

Etienne

Bericht door Etienne » 21 jan 2011, 21:25

Vertel mij eens waarover ik lieg?
Ik vertel alleen mijn ervaring met DP en die zijn uitstekend tot nu toe.Als jij zegt dat er nooit koelings problemen zijn geweest neem ik dat gelijk aan.
Ik vind de koeling van DP er beter uitzien omdat die veel meer capaciteit heeft,op hun site kan je zien hoe groot de koeler is met twee grote fan,s in een grote aluminium behuizing.

Wie heeft dan problemen bij DP gehad ?want ik heb namelijk nooit slechte verhalen gehoord over hun.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 21 jan 2011, 21:29

Er zijn zat hoog vermogende auto's bij dynojet in Goes geweest en ik heb nog nooit klachten gehoord. Supra owners club komt/kwam er ook regelmatig met auto's die ruim 450whp of meer hebben en zelfs m'n MR2 heeft er geen problemen (middenmotor met luchtinlaat aan de zijkant) dus ik zie het probleem niet zo.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 21 jan 2011, 21:46

Knot schreef:Is 105km voor mij, zal er eens over denken.

328i is nog nooit op de bank geweest en van de M5 mis ik nog een nette grafiek omdat ie de vorige keer niet gereset was na onderdelenwissel.
Zeg het maar, dan schrijf ik me ook in, leuk om te kijken wat de 2 onderling doen...

Gr. TF

Bas Aalbers

Bericht door Bas Aalbers » 21 jan 2011, 22:36

Sonny Snepvangers schreef:Koeling is meer dan voldoende daar hoor, en tja dan ga je naar Dp ook goed ik zou wel even opletten of ze hem niet met een gamma krik opkrikken daar is al eens vaker een auto zo beschadigd.

Je praat poep.
En dat jij in het verleden dingen heb verdraaid over DP moet jezelf weten, maar ga geen leugens aan anderen vertellen.
Was jij erbij met die auto en die krik? Ik wel! En het is geen gamma krik maar dat lag aan iemand die de krik bediende en geen DP medewerker was, waardoor de auto ongeoorloofd te hard zakte en met de skirt de grond raakte, that's all. De schade aan de skirt is netjes betaalt door DP, dus je moet niet zo dom lullen. Als er eentje hier liegt ben jij het, dus ff dimmen.

Daar komt bij dat de koeling van de bank van DP een van de beste zo niet de beste (samen met die van Verhoeven) koeling heeft van de banken in dit land.

Ik zou wat voorzichtiger zijn met je uitpsraken als ik jou was.
Zal ik eens een boekje opendoen over de bank in Goes? Dan kom je helemaal niet meer bij van het lachen.....

ErikS

Bericht door ErikS » 22 jan 2011, 07:56

Best, overal slechte verhalen Bas.

Verder is de bank in Goes Prima,
Wil je niet; blijf dan gewoon lekker weg uit dit topic @ etienne ed.

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 22 jan 2011, 09:21

Etienne schreef:Vertel mij eens waarover ik lieg?
Ik vertel alleen mijn ervaring met DP en die zijn uitstekend tot nu toe.Als jij zegt dat er nooit koelings problemen zijn geweest neem ik dat gelijk aan.
Ik vind de koeling van DP er beter uitzien omdat die veel meer capaciteit heeft,op hun site kan je zien hoe groot de koeler is met twee grote fan,s in een grote aluminium behuizing.

Wie heeft dan problemen bij DP gehad ?want ik heb namelijk nooit slechte verhalen gehoord over hun.
Ik zeg niet dat je liegt maar ik zeg wat mijn ervaringen zijn met DP en ik ga geen namen noemen over mensen die geen inspraak hebben in dit topic.

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 22 jan 2011, 09:25

Bas Aalbers schreef:
Sonny Snepvangers schreef:Koeling is meer dan voldoende daar hoor, en tja dan ga je naar Dp ook goed ik zou wel even opletten of ze hem niet met een gamma krik opkrikken daar is al eens vaker een auto zo beschadigd.

Je praat poep.
En dat jij in het verleden dingen heb verdraaid over DP moet jezelf weten, maar ga geen leugens aan anderen vertellen.
Was jij erbij met die auto en die krik? Ik wel! En het is geen gamma krik maar dat lag aan iemand die de krik bediende en geen DP medewerker was, waardoor de auto ongeoorloofd te hard zakte en met de skirt de grond raakte, that's all. De schade aan de skirt is netjes betaalt door DP, dus je moet niet zo dom lullen. Als er eentje hier liegt ben jij het, dus ff dimmen.

Daar komt bij dat de koeling van de bank van DP een van de beste zo niet de beste (samen met die van Verhoeven) koeling heeft van de banken in dit land.

Ik zou wat voorzichtiger zijn met je uitpsraken als ik jou was.
Zal ik eens een boekje opendoen over de bank in Goes? Dan kom je helemaal niet meer bij van het lachen.....
OMFG had jij ook al problemen bij DP bas uuuh ik doelde niet op jou met de krik dit bevestigd dus dat het geen incident is geweest. Verder waarom zou ik liegen als mensen naar DP willen prima hoor gaan ze naar DP ik zeg alleen dat ik paar keer geweest ben in Goes en dat ik nog geen auto gezien heb met koelingsproblemen zoals ik al zei. Tevens vind ik jou taalgebruik nogal speculerend en bijna dreigend over komen. Als jij slechte ervaringen over goes weet dan hoor ik het graag hoor.

@ Bas hier even zoeken en ik zie zo ie zo al verbeter punten

Afbeelding

Zal wel geen schade aan de 106 geweest zijn maar zo krik je geen auto op als je een professioneel bedrijf ben met een redelijk commercieel tarief.
Laatst gewijzigd door Sonny Snepvangers op 22 jan 2011, 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Sonny Snepvangers

Bericht door Sonny Snepvangers » 22 jan 2011, 09:26

Topfuel schreef:
Knot schreef:Is 105km voor mij, zal er eens over denken.

Zeg het maar, dan schrijf ik me ook in, leuk om te kijken wat de 2 onderling doen...

Gr. TF
Zou erg mooi zijn heren als jullie willen komen lijkt me erg leuk

Etienne

Bericht door Etienne » 22 jan 2011, 13:32

Erik Stoffelsen schreef:Best, overal slechte verhalen Bas.

Verder is de bank in Goes Prima,
Wil je niet; blijf dan gewoon lekker weg uit dit topic @ etienne ed.
Bepaal jij dat hier??
Aangezien jij niet op de lijst staat blijf dan ook lekker weg uit dit topic.

Forums zijn er om meningen te geven ,bij deze heb ik dat gedaan.

Plaats reactie