Car-audio vraagje...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
330d

Car-audio vraagje...

Bericht door 330d » 13 jan 2011, 20:09

Ik heb al lange tijd last van resonantie op alle 4 de deurpanelen in mijn Mitsu Grandis (100% DF onder de 7zitters :mrgreen: ). Ik had toen ik de auto kocht een setje Pioneer speakers erin laten zetten bij de dealer. Achteraf best stom, want ik had wat info op internetgezocht en had klakkeloos ja gezegd toen de dealer met een bep. type speakers aankwam. Al met al, ik ben niet echt tevreden met de setting. Plus nog dat ik toen ook aan het klooien was met mijn mp3 collectie met equalizer setting maakt de boel alsnog erger.
Geluid is wel zuiver, maar de bass is een beetje aan de lage kant. Wat spelen met de Pioneer radio kan ik welliswaar wat meer power geven, maar dan gaan de panelen lekker meetrillen met de liedjes waar zware bass in komt.
Setje incl monteren had me 400euro gekost, heb eigenlijk niet zoveel zin om andere set aan te schaffen (maat van me had 250 betaald voor een setje waarvan hij het merk niet eens weet klonk veel voller en mooier).

Nu lees ik her en der dat het bekleden van je deurpanelen veel kan schelen. Zal dit tengoede komen van de kwaliteit van het geluid of lost dit alleen het resoneren op tot zoverre?

Weet iemand misschien hoeveel het bekleden gaat kosten ong en een leuk adresje om dit uit te voeren in de omgeving Adam-Almere-Hilversum-Utrecht?

Plaats reactie