m3 5 bak op m50 motor wat aanpassen?
-
m3 5 bak op m50 motor wat aanpassen?
Goededag bmw techneuten,
Zoals de titel al zegt wat moet ik aanpassen om een m3 5 bak werkend achter mijn m50 blok te krijgen?
Kan ik er zo een m3 koppeling tegen aan zetten en hebt ik dan voldoende om alles goed werkend te krijgen of moet ik ook me koppelingscilinder vv deze is volgens ETK ook anders?
Past een m3 koppeling gewoon op een m50 motor?
Ik heb een m50 motor die opgeboord is naar een 2,8 en getuned is door hiob (duits tunnings bedrijf) en wil dus graag een m3 bak erachter hebben vanwege het extra vermogen.
Ik hoor graag wat als jullie wat weten.
Groetjes Jeffrey
Zoals de titel al zegt wat moet ik aanpassen om een m3 5 bak werkend achter mijn m50 blok te krijgen?
Kan ik er zo een m3 koppeling tegen aan zetten en hebt ik dan voldoende om alles goed werkend te krijgen of moet ik ook me koppelingscilinder vv deze is volgens ETK ook anders?
Past een m3 koppeling gewoon op een m50 motor?
Ik heb een m50 motor die opgeboord is naar een 2,8 en getuned is door hiob (duits tunnings bedrijf) en wil dus graag een m3 bak erachter hebben vanwege het extra vermogen.
Ik hoor graag wat als jullie wat weten.
Groetjes Jeffrey
- Harrie D
Re: m3 5 bak op m50 motor wat aanpassen?
Ik zou voor de grap eens op het grote boze internet zoeken of je ergens een ontplofte m50 versnellingsbak kan vinden icm een m50 met turbo.
Denk dat je dr niet zo heel veel zult vinden
En dan durf ik te zeggen dat de 15-20% koppel/vermogen die je er nu extra op gaat zetten niet zo'n probleem op zal leveren.

En dan durf ik te zeggen dat de 15-20% koppel/vermogen die je er nu extra op gaat zetten niet zo'n probleem op zal leveren.
-
Hey bedankt voor je reactie.
Maar ik heb nu een m3 bak liggen en een vermogen van 150pk naar 230pk vind ik toch relatief flink het was een 320i.
Het liefst zorg ik ervoor dat de m3 bak er gewoon achterkomt te zitten.
Je kunt verder de andere vragen niet beantwoorden?
Maar ik heb nu een m3 bak liggen en een vermogen van 150pk naar 230pk vind ik toch relatief flink het was een 320i.
Het liefst zorg ik ervoor dat de m3 bak er gewoon achterkomt te zitten.
Je kunt verder de andere vragen niet beantwoorden?
-
e36 M3 bak past er zo achter...zonder aanpassingen..wel zou ik een z3M schakelpook monteren voor het nog kortere schakelen.
Hou wel in de gaten dat een M3 bak een grote flens heeft..dus zal je ook een cardan as moeten monteren met grote flens...die van een e36 328 b.v.
Vliegwiel en koppelinggroep van een M3 past er ook zo op evt.
Al volstaat een 325 koppelingsgroep prima voor de pk,s die je hebt.
Hou wel in de gaten dat een M3 bak een grote flens heeft..dus zal je ook een cardan as moeten monteren met grote flens...die van een e36 328 b.v.
Vliegwiel en koppelinggroep van een M3 past er ook zo op evt.
Al volstaat een 325 koppelingsgroep prima voor de pk,s die je hebt.
-
Hey Popeyem3,
Bedankt voor je reactie.
Klopt dat van de grotere flens had ik al door ik heb een compleet 328 onderstel dus dat komt goed.
De m3 bak moet dus gewoon passen met een standaard 325i koppeling/drukgroep/druklager.
Bij etk staat ook bij het druklager H=25mm moet ik dan niet dit druklager gebruiken?
Volgens etk zit er bij een m3 bak ook een andere koppelingscilinder gemonteerd hierbij is niet toevallig de afstand van het asje korter?
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik weet verder ook niet wat ze bij HIOB aangepast hebben aan het vliegwiel en of dat eventueel afgedraaid is.
Groetjes Jeffrey
Bedankt voor je reactie.
Klopt dat van de grotere flens had ik al door ik heb een compleet 328 onderstel dus dat komt goed.
De m3 bak moet dus gewoon passen met een standaard 325i koppeling/drukgroep/druklager.
Bij etk staat ook bij het druklager H=25mm moet ik dan niet dit druklager gebruiken?
Volgens etk zit er bij een m3 bak ook een andere koppelingscilinder gemonteerd hierbij is niet toevallig de afstand van het asje korter?
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik weet verder ook niet wat ze bij HIOB aangepast hebben aan het vliegwiel en of dat eventueel afgedraaid is.
Groetjes Jeffrey
-
Ik heb ook gewoon de koppeling en druklager..evenals de koppelingscilinder gebruikt van een M50 op een M3 bak...rijd prima !
Een M3 koppelingsgroep kan je wel gebruiken, maar dan moet je ook een vliegwiel nemen van een M3..en die zijn zwaarder dan van een M50 dacht ik..dus schiet dat niet op qua prestaties.
Het schakeld wel een stuk strakker met een M3 bak..zeker met een z3M schakelstang
Een M3 koppelingsgroep kan je wel gebruiken, maar dan moet je ook een vliegwiel nemen van een M3..en die zijn zwaarder dan van een M50 dacht ik..dus schiet dat niet op qua prestaties.
Het schakeld wel een stuk strakker met een M3 bak..zeker met een z3M schakelstang

-
Super bedankt voor je reactie popeyem3.
Ik ga inderdaad ook op zoek naar een z3m schakelstang.
Nogmaals bedankt.
Groetjes Jeffrey
Ik ga inderdaad ook op zoek naar een z3m schakelstang.
Nogmaals bedankt.
Groetjes Jeffrey
M50 bakken zijn waardeloos!!!!!!!!Harrie Spoor schreef:Ik zou voor de grap eens op het grote boze internet zoeken of je ergens een ontplofte m50 versnellingsbak kan vinden icm een m50 met turbo.
-
Wat mankeert er aan een m50 bak?
Bak zit er trouwens keurig op het probleem zat in een verkeerd druklager die erbij zat nieuwe 325i koppeling en druklager en alles zit in mekaar.
Iemand nog toevallig een cardanas van een 328i handgeschakeld liggen ik heb een cardanas van een 328i automaat scheelt een stukje
Groetjes
Bak zit er trouwens keurig op het probleem zat in een verkeerd druklager die erbij zat nieuwe 325i koppeling en druklager en alles zit in mekaar.
Iemand nog toevallig een cardanas van een 328i handgeschakeld liggen ik heb een cardanas van een 328i automaat scheelt een stukje

Groetjes
- Knot
Wist wel dat de 328 en de 3.0 m3 dezelfde 5bak hadden maar is die van een 325 dan zoveel minder?
-
Hey Knot,
325i bak had ook gekund.
Maar ik kon deze bak voor een schappelijk prijsje overnemen.
De flens is groter van deze bak dit was niet persee nodig maar als je goedkoop aan een m3 bak kan komen dan heb ik toch liever die dan een 325i bak.
Groetjes
325i bak had ook gekund.
Maar ik kon deze bak voor een schappelijk prijsje overnemen.
De flens is groter van deze bak dit was niet persee nodig maar als je goedkoop aan een m3 bak kan komen dan heb ik toch liever die dan een 325i bak.
Groetjes
Ik heb 2 M50 bakken gesloopt, vol van de 1 naar de 2 ( 1 x met de 2.5 erin en 1 x met de S50erin) BOEM... 2e compleet pleite... tandwielen in stukjes.. daaaaaaaaaag bak..
En dan trek je voor de lol eens een S50 bak uitelkaar dan zie je gewoon dat de tandwielen wel 2 x zo dik zijn..
En dan trek je voor de lol eens een S50 bak uitelkaar dan zie je gewoon dat de tandwielen wel 2 x zo dik zijn..