Hier wat plaatjes!
Na me eerste hele raceseizoen met de 155 gereden te hebben met een standaard 150pk motor, is het nu tijd geworden voor een serieuse motor! Met de standaard motor en bak kon ik al goed merken dat ik een sper te kort kwam, dus ook de versnellingsbak heb ik aangepast!
Wat een dr nu geplaatst wordt is een EVO2 motor, dat houdt ik
-Catcams stage 2 nokkenassen H&S Corse Spec's
-Volledig opnieuw gelijnboorde motor
-krukas, vliegwiel enz afgedraaid en gebalanceerd
-HC zuigers
-Aangepaste drijfstangen
-Balansassen verwijderd en afgedopt
-Volledige cilinderkopflowiing en max bewerkt
-Bewerkte inlaat, en inlaathuis van een 156 Challege
-BMC CDA Airbox
-Bewerkte gasklep
-Grotere injectoren
-Supersprint RVS uitlaatspruitstuk
-RVS uitlaatsysteem 60mm
-KMS progemeerbaar MM
Ik zal vast nog wel wat vergeten denk ik...
Hier de bewerkte en geflowde uitlaatkanalen! 8)
Bewerkt en geflowde inlaat! ;D
Verstelbare Pouly's!
Deze steun weer even netjes antreciet gespoten, en voorzien van een vaste bus ipv 1 met rubber.
Motor ook weer helemaal netjes!
Fijne Stage 2 stokken! 8)
2 Fijne EVO2 motoren bij elkaar! ;D 8)
Hier de bak uit mekaar gehaald, en deze netjes zilver gespoten en daarna met blanke lak! Ziet dr weer super uit! En dan kan die weer in elkaar met de nieuwe sper!
En dit hou je over als je de bak leeg trekt

Hier de bak weer eventjes in elkaar geschoefd met de fijne sper! 8)
Hier de sper!
De '''puzzel'' ook weer in mekaar gekregen, zodat de bakhelft dr weer op kan _O-
En dan heb je dus een ''nieuwe'' bak met sper! _O_
De hele kabelboom is uit de motor ruimte weg, en we zijn al begonnen met hier en daar al een stukje voor de custom kabelboom. De EVO2 hangt dr verder helemaal in, bak alles netjes dr op. Ashoes vervangen, eentje was dr stuk, de assen zitten dr ook weer in, schakelkabels enz ook weer de op!
Hier weer wat plaatjes! Heb dr niet zoveel tussendoor gemaakt ivm met vieze handen enz, en omdat je da lekker doorgaat.
Hier stond die net op de brug, standaard motor nog dr in.
Motor dr uit, en alles dr onder weg!
Evo2 met weer alles erop gemonteerd, en klaar om de bak dr op te zetten.
Bezig met monteren, hier hangt die alweer!
En zo staat die nu erbij, helemaal dr in weer, subframe alles weer dr onder, en weer op ze wielen. Nu wachten op de onderdelen zodat we de kabelboom kunnen gaan maken en aansluiten. Nu ga ook de bodem behandelen.
(Beetje donkere foto...)
De grotere injectoren!
Bewerkte gasklep!
De ''nieuwe'' versnellingbak!
Meer volgt!
Ik heb nu de KMS en div electra spullen binnen om de KMS te gaan monteren, en daarna voor de verlichting enz maken we zelf een kabelboom, standaard kabelboom is me veel te zwaar. Wanneer de KMS dr in zit, en de auto zo ver klaar is, dat die de bank op om afgesteld te worden. Daarna ga ik uitlaat nog aanpassen gezien ze dien in 2011 bij de DNRT ''standaard'' willen zien. Dus de dubbele eindstukken gaan verdwijnen achter .
Wordt vervolgd dus!