Nee geen poll deze keer, wel een aardig filmpje gevonden over de geschiedenis van de 3 serie. Wordt bijna eng zoals de Yanks praten over BMW.

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 05&q=bmw+3
Het is maar net hoe je "ultimate driving machine" definieert. Vergeleken met de concurrentie is een 3 serie altijd de auto geweest waarmee je echt lekker kunt sturen. Stap in de gemiddelde 190E of C klasse en je weet wat ik bedoel!Rico v Velzen schreef:Goed zijn ze, maar een ultima DRIVING machine??? nou een 325i touring echt niet hoor, mischien de M3 maar zelfs daar steek ik me hand niet voor in het vuur. een ding vind ik wel, drietjes kloppen altijd aan alle kanten.
In de basis helemaal mee eens, maar ik lijp pas ECHT weg met BMW in 1987 met die toenmalige 750i en 'n M5 of 130i Dre edition is 'het 'natuurlijk ook. BTW er werd een Z4 getoond op een autoshow met de 335i motor en 400pk e 400lbs/nogwat(US term)koppel, hoeveel Nm is dat? De std 335i heeft 300lbs/ft oid.Kom ik op 533Nm uit????romo schreef:
Voor mij persoonlijk is de 3 er de belichaming van het merk BMW, niet de 1-5-6-7 serie.
Rico v Velzen schreef:Roger ik snap wat je bedoelt, ik heb een keer een A4 1.9tdi gereden, complete ramp, the ultimate dissaster.
3 serie is altijd de bench geweest en dat zegt wel iets, maar 3 serie's zijn niet alleen M3's of 330i/335i's, ook een 316i of 318i is een 3 serie, en dat is geen straf ofzo, maar een klein 4 cylinder motortje plaats de term ultimate driving machine wel in een ander perspectief.
Mijn 325i touring is een fijne gezinsbak, maar alles behalve sportief, de auto voelt traag, het onderstel is comfortabel maar gezappig (M sportonderstel ??). Geen reclame voor de term ultimate driving machine. Dan is toch echt minimaal een 3 liter nodig imho.