Auto over 15 jaar

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Auto over 15 jaar

Bericht door RVV » 13 sep 2006, 10:45

Wat kunnen we over 15 jaar verwachten van de auto industrie ? Zullen auto's dan veel anders zijn als nu ? Zal de tendens groot groter groots zich blijven voortzetten ? Of komen de fabrikanten gedwongen door overheden toch tot inkeer ? Zal snelheid nog een rol spelen ? Of zullen auto's dan een soort van veredeld openbaar vervoer geworden.

Ergens heb ik het idee dat wij een van de laatste generaties zijn die in aparte/snelle auto's kunnen rijden. Denk niet dat mijn kinderen het nog gaan meemaken ? Jammer of niet ?

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 13 sep 2006, 10:58

laat ik toch hopen dat we nog wel iets langer dan 15 jaar mogen genieten van al het moois wat rondrijdt

denk wel dat de snelheden flink naar onder gehaald gaan worden en bijv een begrenser op 120kmh ofzo..

realistisch gezien denk ik dat we idd een van de laatste generatie's zijn
denk wel dat zolang de autoindustrie de vrije hand blijft houden en de concurentie strijd doorgaat zoals nu de auto's sneller en dikker worden voor steeds minder geld

Knot

Bericht door Knot » 13 sep 2006, 12:18

Ik neem het er nog even van nu!

Weet niet hoe het uit gaat pakken.. uiteindelijk automatisch rijden denk, dus niks meer doortrekken, driften etc.. wel veel bier zuipen dan :)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 sep 2006, 12:22

Lekker negatief zeg. :)

De autoindustrie probeert het beste van beide werelden te maken. Superzuinige auto's in grote getalen produceren, om zo ook sportieve auto's te maken. Sportieve auto's worden steeds zuiniger, dus behouden ze hun bestaansrecht. Wel verwacht ik dat andere brandstoffen getankt kunnen worden, met positieve gevolgen! Denk aan auto's op waterstof, maar ook op brandstoffen die we nu al kunnen tanken, zoals E85, een brandstof die bij een Saab turbo vermogensWINST realiseert (en niet zo'n beetje ook).

Men spreekt bij Nissan/Nismo over het toepassen van electromotoren icm snelle turbo motoren. De electromotor heft het turbogat op, waardoor ze nóg sneller worden, maar ook zuiniger, met minder uitstoot.

Etc. etc.

Gaat echt wel goeie kant op hoor, zowel voor auto- als natuurliefhebbers. :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 sep 2006, 13:17

Where we are going, we wil need no roads.............................

De vlieg auto komt er aan (relatief gesproken dan) :lol: :lol:

Dat wil/hoop ik mee te mogen maken :shock: :shock: :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 sep 2006, 13:21

E96 350i heeft 430pk en de M3 heeft 540pk dan :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 13 sep 2006, 13:33

Laten we eerlijk zijn, de laatste innovatie uit de autoindustrie dateert toch al weer van 1885 of niet?
Het verschil tussen een Benz van toen en een E63 AMG is een evolutie van 120 jaar, maar geen enkele revolutie.
Nog steeds een auto met een vast aantal zitplaatsen, aangedreven door een verbrandingsmotor, met een stuur en een gaspedaal.

Mocht de auto-industrie ooit echt innovatief worden, dan zou ik graag zien:
- Een auto met een variabel aantal zitplaatsen. 90% van de tijd zit je in je eentje in de auto, waarom dan niet een auto die op een bepaalde manier daarop aangepast kan worden. Sbarro had ooit een showcar die getransformeerd kon worden van twee- tot vierzitter en terug. Combineer dat met een SLK-achtig dak en je kunt van kleine open sportwagen tot vierdeurs sedan in één auto. Lijkt me stoer. Met een beetje handig engineeren zou je zo'n auto dan ook een stuk smaller (in 'kleine' toestand) kunnen maken, aparte rijbanen voor smallere auto, weg fileprobleem.
- Variabel vermogen. Wat heb ik aan een auto met 500pk als ik in de file sta. Laat hem dan maar lekker 1:50 lopen en voor mijn part milieuvriendelijk zijn. Variabele compressie van Saab zou een begin kunnen zijn, de opkomst van turbomotoren helpt ook natuurlijk.
- Crashveiligheid. Lekker boeiend, 1000kg gebruiken om één persoon te vervoeren en dan nog eens 400kg toevoegen als die ene persoon tegen een andere persoon op wil botsen. Maak auto zo dat ze niet eens tegen elkaar op kúnnen rijden, zelfs al zouden de bestuurders het willen. Kan die 400kg er ook weer vanaf.

Etc. etc.
Maar de autoindustrie is vooral bezig met weer 101 zinloze opties, weer wat betere isolatie en comfortabeler weggedrag en dan weer wat meer pk's erbij om het slagschip nog van zijn plaats te krijgen.
Schiet allemaal niet echt op dus, over 15 jaar rijden we in 3-series die in de basis hetzelfde zijn als de 7-serie van nu (qua opties, afmetingen, gewicht en rijplezier). Jammer, maar helaas.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 sep 2006, 13:43

Ergens zal het ophouden;
1 Brandstof prijzen
2 Capaciteit wegennet
3 Bij verdere toename gewicht, allemaal een nieuw roze papiertje halen; uitgezonderd de ambulance chauffeur dan ( voordeel, elke boerenlul kan, over 15 jaar dan, een ambu rijden, indien de chauffeur onwel geworden is en onverhoopt in zijn eigen voiture vervoerd moet worden)

Plaats reactie