KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
Voor het Evo310 pakket van VMAX blijf ik liever van de standaard KKK16 af omdat een toename van 0,3 bar druk naar mijn mening te gering is, zijn er desondanks argumenten waarom ik voor een K24/K29 upgrade hiervan of een GT28RS zou moeten gaan? Een kennis heeft al eens een Garrett turbo op zijn C20LET gehad maar is er kwa betrouwbaarheid niet echt over te spreken.
De kosten van een KKK16 revisie (nieuw binnenwerk + ring achter wastegate klep lassen) liggen namelijk vrijwel gelijk met die van een splinternieuwe GT28 en dus zou een swap zinvoller zijn maar deze schijnt minder snel op te spoelen als de andere 2 volgens mijn specialist? Waarom is een K24/K29 beter als een 16, waarom is een GT28 weer beter als K24/K29?
De kosten van een KKK16 revisie (nieuw binnenwerk + ring achter wastegate klep lassen) liggen namelijk vrijwel gelijk met die van een splinternieuwe GT28 en dus zou een swap zinvoller zijn maar deze schijnt minder snel op te spoelen als de andere 2 volgens mijn specialist? Waarom is een K24/K29 beter als een 16, waarom is een GT28 weer beter als K24/K29?
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
Gewoon een goede dual ball bearing Garrett erop gooien met een knap spruitstuk en een goede wastegate van Tial bijvoorbeeld.
Niet vergeten een knappe benzinepomp te monteren.....
Niet vergeten een knappe benzinepomp te monteren.....
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
Om te weten wat het beste is zal je naar een compressormap moeten kijken en je moet wat rekenen aan de Ve van je motor icm de turbodruk die je wilt draaien.
Ik weet wel dat de standaard turbo niet groot genoeg is voor 310 PK, ik weet er 1 die een VMax chip had, die kwam op 260 PK bij iets van 4000 toeren, daarna bleef die 260 PK gelijk en zakte het koppel in elkaar. Dat geeft voor mij aan dat de turbo niet meer lucht kan geven op hogere toerentallen. Wat slecht is, als dit gebeurd dan word je inlaat lucht alleen maar warmer. Een grotere turbo heeft een groter efficiency gebied, maar spoolt langzamer. Voor applicaties waarbij een min of meer vaste vermogensafgave nodig is is een grotere turbo dus eigenlijk beter, maar bij een auto heb je met wisselende belastingen te maken dus dan word het een afweging.
Ik weet wel dat de standaard turbo niet groot genoeg is voor 310 PK, ik weet er 1 die een VMax chip had, die kwam op 260 PK bij iets van 4000 toeren, daarna bleef die 260 PK gelijk en zakte het koppel in elkaar. Dat geeft voor mij aan dat de turbo niet meer lucht kan geven op hogere toerentallen. Wat slecht is, als dit gebeurd dan word je inlaat lucht alleen maar warmer. Een grotere turbo heeft een groter efficiency gebied, maar spoolt langzamer. Voor applicaties waarbij een min of meer vaste vermogensafgave nodig is is een grotere turbo dus eigenlijk beter, maar bij een auto heb je met wisselende belastingen te maken dus dan word het een afweging.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
GT28RS spoelt snel zat op een 2 liter. En met 310pk zit je midden in zijn efficiencygebied. Dus of de KKK red de 310pk niet, of ze spoelen niks sneller dan de GTRS. Dus niks om je druk om te maken.
Betrouwbaarheid eigenlijk ook niet. Garretts zitten in zat OEM auto's en gaan gewoon 100+k km mee.
Betrouwbaarheid eigenlijk ook niet. Garretts zitten in zat OEM auto's en gaan gewoon 100+k km mee.
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
Ik had de kkk16 met grotere injectoren, een ander spruitstuk/uitlaat en filter.
Dat in samenwerking met fase 3.5 van EDS dat gaf 325pk op een G-tech.
Spoelde snel op en gaat lekker door, alle impreza's in de buurt vonden dat niet zo leuk
Zoek je nog Calibra turbo onderdelen, ik heb de mijne in onderdelen liggen.
Dat in samenwerking met fase 3.5 van EDS dat gaf 325pk op een G-tech.
Spoelde snel op en gaat lekker door, alle impreza's in de buurt vonden dat niet zo leuk

Zoek je nog Calibra turbo onderdelen, ik heb de mijne in onderdelen liggen.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
Tellerbak tot 280 met kabelaandrijving waarvan de folie op de tellerplaten NIET aan het omkrullen is
?

Gijs Evo schreef:Ik had de kkk16 met grotere injectoren, een ander spruitstuk/uitlaat en filter.
Dat in samenwerking met fase 3.5 van EDS dat gaf 325pk op een G-tech.
Spoelde snel op en gaat lekker door, alle impreza's in de buurt vonden dat niet zo leuk![]()
Zoek je nog Calibra turbo onderdelen, ik heb de mijne in onderdelen liggen.
- Gijs Evo
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
- Locatie: Krimpenerwaard
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
Die heb ik vorige week verkocht, ik heb er wel nog 1 met plasma verlichting tot 280km/u
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
Heb ik dat weer, binnenkant van de voorbumper staat zeik van de olie en gaat steeds harder druppen 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
.... oorzaak vastgesteld: lekke oliekoeler.
Kan plotseling oliedrukverlies door materiaalzwakte in dit systeem voor een behoorlijk harde knal zorgen en naar verloop van tijd uitgroeien van een klein lekje tot een serieuze druiper?
Kan plotseling oliedrukverlies door materiaalzwakte in dit systeem voor een behoorlijk harde knal zorgen en naar verloop van tijd uitgroeien van een klein lekje tot een serieuze druiper?
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: KKK16 vs. K24/K29 upgrade vs. Garrett GT28RS
Maat van me heeft deze net binnen voor zijn 1.8 16V, de dubbel kogelgelagerde GT2876R met Anti-Surge huis en 100mm down-pipe aansluiting. Zou voldoende moeten zijn




Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten