Subaru Impreza 1.8 GL Plus

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Subaru Impreza 1.8 GL Plus

Bericht door Godspeed » 22 dec 2010, 22:25

Een goede avond!

Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een heuse Subaru Impreza! Een echte 1.8 GL Plus uit '94, zonder opzichtige spoilers, luchtinlaten, uitlaat en velgen :angel:
In 'Auto's algemeen' heb ik al het een en ander over de auto verteld, maar ik zal voortaan in dit topic verder gaan.

Ik heb de auto vandaag na het werk direct opgehaald, uiteraard moest ik wel nog ff een hapje eten, maar daarna het beestje maar eens even een blokje rondgestuurd :df:

Rijdt lekker, geeft vertrouwen in z'n rijgedrag, hoewel ook de achterkant wel eens een stapje zet in de sneeuw :P Nu wil ik dit natuurlijk niet direct als een nadeel beschouwen, maar oppassen is het wel als je het niet gewend bent.

Helaas toch wat kleine mankementen gevonden, zoals de binnenverlichting die het niet doet. Ik ga er maar even vanuit dat het een kwestie is van een lampje vervangen, dat zoek ik morgen in het daglicht nog even uit. Ook doet de ruitensproeier het aan de voorkant niet. Het reservoir is 3/4 vol dus ik denk dat de leidinkjes of sproeierkopjes gescheurd/kapot/verstopt zijn, ook daar kijk ik morgen even naar. Dan is nog het klepje om de benzinedop te openen afgebroken en moet ik het met slechts een pinnetje stellen...

Gelukkig geen grote problemen en het belangrijkste is dat 'ie goed rijdt :)

Binnenkort zal ik even wat fotootjes schieten van het karretje en die uiteraard hier posten 8)

-------

Staat er inmiddels zo bij!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Godspeed op 22 jan 2012, 19:36, 3 keer totaal gewijzigd.

Niels
Auto: Prius+

Re: Mag ik?! Volgens mij wel.

Bericht door Niels » 23 dec 2010, 17:42

Gefeliciteerd :wink: Hou em heel met dat gedrift :df: :mrgreen:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 23 dec 2010, 19:00

Gefeliciteerd met de aankoop.

Weet je trouwens zeker dat de ruitensproeier vloeistof niet bevroren is?
Bij de Ibiza die ik dinsdag heb gehaald zat er nog geen antivries in en dat werkt met dit weer niet echt :bag:

Godspeed

Bericht door Godspeed » 24 dec 2010, 00:15

Zo vandaag weer wat kilometertjes gemaakt (zo'n 160) met de Impreza.

Vanmiddag was het asfalt wat nat, maar veel wegen waren verder schoon, nog geen last van gladheid. In die omstandigheden moet ik zeggen dat de auto echt enorm stabiel in de bocht ligt, en grip houdt. Een beetje flinke rotonde, enkelbaans, met 60km/u en mijns inziens nog lang niet op de limiet. Nu lijkt dit niet veel voor te stellen maar de auto staat op simpele zomerbandjes en de gemiddelde automobilist deed deze rotonde vandaag met een km of 30 per uur. Nu ben ik zelf ook niet veel gewend, ik reed voorheen voornamelijk in de Yaris van m'n ma, die dankzij de 15'' en 195 brede banden nog lang niet slecht door de bocht ging. Maar dit is toch wel andere koek, heerlijk om de vaart erin in te kunnen houden terwijl het asfalt nat is :P

Inmiddels is het al aardig gaan sneeuwen deze avond en begon ik toch wel te merken dat de zomerbanden heel wat te wensen over laten. Stapjes opzij zijn geen uitzondering, de auto wilt gerust gaan schuiven. Maargoed, met een spiegelglad weg oppervlak en zomerbanden kun je AWD hebben tot je een ons weegt, grip is dan héél ver te zoeken, geen verrassing uiteraard... :lol:
Optrekken is dan weer geen probleem, terwijl de rest van de auto's nog staat te spinnen voor het stoplicht ben ik alweer tig metertjes verder :)

De ruitensproeier overigens, doet het gewoon. Onnadenkend als ik ben, bedacht ik me niet dat dit ook wel eens anders kan werken bij deze auto dan ik gewend ben. Normaal gesproken trek je de rechter hendel achter het stuur naar je toe om de sproeier te activeren. Bij de Impreza gebeurt dit door middel van het knopje op het uiteinde van de hendel. Kwestie van verder kijken dan m'n neus lang is dus...

Nu ik nog een beetje aan het uitzoeken ben wat de auto zoal kan qua snelheid ed. doet (uiteraard met warme motor), lijkt het erop dat 'ie een gemiddeld gebruik van 1:10 laat noteren, dat is even slikken...
Dit doe ik overigens wel op schone wegen en probeer ik andere weggebruikers hiermee natuurlijk zo min mogelijk te hinderen :angel:

Daarnaast is het vanaf een uur of 7 spekglad geweest en ik denk dat het daarbij behorende weggedrag ook niet veel goeds doet voor het verbruik. Ik hoop dat de verbruik wat terugloopt wanneer ik de auto wat beter ken en iets rustiger ga rijden :mrgreen:

Tot zover even een update van vandaag. Ik zal zsm wat foto's schieten en eens ff hier showen :forum:

Had ik trouwens al gezegd dat 'ie echt heerlijk klinkt als je 'm op z'n flikker geeft? :love:

Godspeed

Bericht door Godspeed » 25 dec 2010, 21:39

spykerboy schreef:
Godspeed schreef: Had ik trouwens al gezegd dat 'ie echt heerlijk klinkt als je 'm op z'n flikker geeft? :love:
maak dan ook gelijk ff een filmpje :)
heb ook nog wel een filmpje waar mijne in voorkomt bij de race cursus waar ik mee bezig ben, wellis waar een bmw maar klinkt ook supergeil :D

link: http://www.youtube.com/watch?v=HtHqhLTscOw" onclick="window.open(this.href);return false;
moet je maar vanaf 3:11 kijken die witte 4deurs heb ik het dus over ;)

zo te horen heb je veel plezier aan de subaru, ga je hem ook nog tunen? grotere turbo en injectoren etc? of voorlopig nog standaard? lijkt me een geweldige sleeper een subaru station :clap:
Jouw E36 klinkt inderdaad ook heel lekker :D

Ik ben niet in het bezit van een fatsoenlijke telefoon/camera waarmee ik het geluid goed kan opnemen ben ik bang. Ik zal binnenkort eens even wat vrienden vragen voor een camera. Filmpje houden jullie dan van me tegoed, net als foto's trouwens :oops:

Plezier zit inderdaad wel goed! De auto rijdt en klinkt echt lekker :D Inmiddels heb ik de cassette-speler die erin zat vervangen voor een Pioneer radio met CD-speler, dat is toch wel een stukje beter :P De speakers die in de deuren zitten lijken verre van origineel en klinken ook goed dus hier blijft het voorlopig wel even bij.

Wat betreft het tunen, het is een GL uitvoering, non-turbo dus. Het lijkt me onwijs tof om er inderdaad een echte sleeper van te maken maar ik ben niet in de situatie om zoiets te kunnen financieren. Ik ben al blij als ik 'm kan blijven rijden met het huidige verbruik, als student zijnde. Daarnaast wil ik de auto ook gewoon betrouwbaar houden, en blijf ik voorlopig maar eens gewoon van het boxertje af :hosanna:

Godspeed

Bericht door Godspeed » 26 dec 2010, 16:26

It's a Mean Green All Wheel Driven Machine :hosanna:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat een schroefset en een setje gouden lichtmetalen velgen 'm niet zouden misstaan, maar voorlopig blijft dat toekomstmuziek :P

Metchu

Bericht door Metchu » 26 dec 2010, 16:30

ik snap de keuze totaal niet, vooral als eerste auto ook niet. Ik kan er gewoon niet bij. Toch wens ik je veel "plezier" met deze auto hij ziet er wel netjes uit.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 26 dec 2010, 17:05

Het is inderdaad heel iets anders dan ik in de planning had staan, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad :)

Paul

Bericht door Paul » 27 dec 2010, 11:00

Orders from ma zeker :wink:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 dec 2010, 11:17

was niet mijn keuze geweest, dan had ik liever de sedan genomen ;)

maar evengoed veel plezier er mee gewenst!
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 16 mar 2011, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 27 dec 2010, 11:35

Ik vind het persoonlijk ook niks. Je had voor dat geld zoveel leukere (en vooral mooiere) auto's kunnen kopen. Er zijn veel hier suggesties gedaan. En iedereen heeft natuurlijk geef spijt van de aankoop van zijn eerste auto, al is het een skoda felicia.

Maar toch heel veel plezier ermee en zolang het een beetje blijft sneeuwen kun je veel lol beleven met 4wd. :df:

ErikS

Bericht door ErikS » 27 dec 2010, 12:43

Ach, ik vind het veel auto voor net 1000 euro?!

Ik zou dan ook zoiets kopen, wel degelijk voor het geld.... :mrgreen:
Kan de 2e auto tenminste wat leuker worden!

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 27 dec 2010, 15:07

En je kan flink stapelen met kratten bier. Is ook belangrijk

Godspeed

Bericht door Godspeed » 27 dec 2010, 17:32

Geen orders van ouders of wat dan ook, het is 100% mijn eigen keuze. Het is namelijk ook mijn eigen geld. Ik weet dat het niet de mooiste auto is, en er zijn vast auto's te koop die een stuk leuker smoelen dan deze voor hetzelfde geld. Maar het comfort en de degelijkheid die deze auto heeft is werkelijk niks op aan te merken. Je kunt nog eens een weekendje weg zonder papa's auto te hoeven lenen omdat je anders je spullen niet mee krijgt. Daarnaast AWD, elektrische ramen voor en achter, elektrische spiegels en centrale vergrendeling.

Ik denk dat je gewoon de voordelen boven de nadelen moet stellen bij deze auto. Overigens moet je dat bij iedere auto doen die je koopt/gekocht hebt :P Maar dat ter zijde.

Wat betreft dat het een station is, dat vind ik bij veel auto's juist mooi (Volvo, Audi), ironisch genoeg is uitgerekend bij de Impreza de Plus (station) wel het lelijke eendje, maar who gives a shit, ik niet in ieder geval :mrgreen: Het is 'maar' m'n eerste auto, om dan meteen met een heerlijk rijdende auto met aardig wat ruimte en wat opties erop te starten, vind ik zeker geen straf :)

Tim Kloes

Bericht door Tim Kloes » 31 dec 2010, 23:01

Paul schreef:Orders from ma zeker :wink:
:mrgreen:

Best leuk om mee te starten! Zeker met die sneeuw, paar winterbanden er onder en gewoon lekker ploegen. Ik weet niet hoe handig je bent, maar je kan voor weinig een RHD Impreza GT uit Japan halen en het zooitje overbouwen op jouw Impreza. Scheelt je een hoop gedoe met invoer en bpm want het neerlandsch kenteken heb je al in handen.

http://www.ridhaa.com/user/details.php? ... rency_id=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Yep 857 euro inderdaad.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 01 jan 2011, 16:24

Tim Kloes schreef:
Paul schreef:Orders from ma zeker :wink:
:mrgreen:

Best leuk om mee te starten! Zeker met die sneeuw, paar winterbanden er onder en gewoon lekker ploegen. Ik weet niet hoe handig je bent, maar je kan voor weinig een RHD Impreza GT uit Japan halen en het zooitje overbouwen op jouw Impreza. Scheelt je een hoop gedoe met invoer en bpm want het neerlandsch kenteken heb je al in handen.

http://www.ridhaa.com/user/details.php? ... rency_id=4" onclick="window.open(this.href);return false;

Yep 857 euro inderdaad.
Dat lijkt me inderdaad wel heel tof om te doen, maar ik heb er de ruimte en het geld echt niet voor. Van het voorjaar maar eens kijken of er geld is voor een leuk setje velgen + banden, dat zal al een hele verbetering zijn. Misschien ooit nog een schroefset 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 01 jan 2011, 16:38

tip: ik zou hier echt niet (al teveel) geld in steken! Later als je een goeie leuke fun car hebt, dan is het misschien nog nuttig/leuk. Bij deze wagen is het zonde. Lekker rijden zonder geouwehoer is het belangrijkste ;) Mooier kan je de auto toch niet maken. Ik deed het precies hetzelfde met tijdelijk "a naar b" auto's. Daar werd geen cent in geïnvesteerd!

Godspeed

Bericht door Godspeed » 06 jan 2011, 20:42

Zolang ik geen piek te makken hebt blijft deze auto vrolijk voor de deur staan :D Kan zomaar bijvoorbeeld twee jaar zijn. Mocht ik nou per ongeluk ergens een paar honderd euro vandaan kunnen plukken dan zou een leuk setje velgen toch wel aantrekkelijk worden. Velgen maken de auto ;)

Overigens laatst even met photoshop gespeeld :roflol:

Afbeelding

Paul

Bericht door Paul » 07 jan 2011, 01:28

je wielen staan buiten de auto...

Godspeed

Bericht door Godspeed » 28 jan 2011, 11:46

Een beetje modder doet 'm goed! :P

Afbeelding

Godspeed

Bericht door Godspeed » 16 mar 2011, 10:42

Maar eens ff aan het tunen geslagen...

Afbeelding

Reind

Bericht door Reind » 16 mar 2011, 12:04

Sorry maar deze auto is gewoon niet mooi de maken. Dat kun je die velgen gewoon niet aandoen. :bag:

Harrie

Bericht door Harrie » 16 mar 2011, 13:26

Ben ik helemaal met je eens. Veel plezier met je rij-ijzer. :thumbup:

Ik persoonlijk heb meer moeite met gasten die net z'n rijbewijs hebben en de meest dikke snelle of exoten "kunnen" kopen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 mar 2011, 14:06

spykerboy schreef:en dan vind iedereen mij altijd een zeikerd? iedereen loopt deze gozer zijn eerste auto gewoon stuk voor stuk af te zeiken... niet iedere student ofnet afgestudeerde kan een mooie auto betalen.. ik heb al respect voor hem dat ie geen ouwe cereal doos koopt (daar bedoel ik dus een civic of een golfje ofzo mee)

respect :thumbup:
Harrie schreef:Ben ik helemaal met je eens. Veel plezier met je rij-ijzer. :thumbup:

Ik persoonlijk heb meer moeite met gasten die net z'n rijbewijs hebben en de meest dikke snelle of exoten "kunnen" kopen.
hier ben ik het helemaal mee eens :thumbup:

maar laat hem dan ook lekker origineel en ga er geen velgen onder zetten die net zo duur zijn als de hele auto waard is....

gewoon zo laten en je geld gebruiken voor benzine en onderhoud en zo lekker gaan rijden en rijervaring op doen ;)

Reind

Bericht door Reind » 16 mar 2011, 15:11

Er zijn erg veel suggesties gedaan van leuke :df: veur weinug. Dit forum heet niet voor niks DF. Alles moet dus wel een beetje DF gerelateerd zijn, ongeacht budget. De suggesties zijn in dit geval niet ten harte genomen en deze non DF auto gekocht.

Kijk, was het een clio 16v, Renault 5gt turbo-gtx, 205gti, 106 rally, golf gti, corrado, sx200, 318is-320-325 etc.etc.etc is het een ander verhaal

Ik zou alleen in de sneeuw lol hebben met die Sub

Plaats reactie