e36 subframe verstevigingen
-
e36 subframe verstevigingen
Hey,
Ik heb onlangs een 325i gekocht die omgebouwd wordt naar tracktool.
Ik las verschillende verhalen over subframe verstevigingen, kan iemand me eens
duidelijke foto tonen, of de link door geven waar ik die kan vinden? Ik geraak er namelijk niet
uit.
Wat moet er juist verstevigd worden? Is het het subframe waar het differentieel op bevestigd wordt, of
het subframe waar de motor op bevestigd wordt?
Als iemand mij een duidelijk antwoord kan geven hoor ik het graag...
Groeten,
Stijn
Ik heb onlangs een 325i gekocht die omgebouwd wordt naar tracktool.
Ik las verschillende verhalen over subframe verstevigingen, kan iemand me eens
duidelijke foto tonen, of de link door geven waar ik die kan vinden? Ik geraak er namelijk niet
uit.
Wat moet er juist verstevigd worden? Is het het subframe waar het differentieel op bevestigd wordt, of
het subframe waar de motor op bevestigd wordt?
Als iemand mij een duidelijk antwoord kan geven hoor ik het graag...
Groeten,
Stijn
- Knot
Re: e36 subframe verstevigingen
Volgens mij is het het deel waar het diff in hangt, daar kunnen 4 verstevigingsplaten ingelast worden, heb ik bij de 328i ook laten doen voordat ik pas gek ging doen op droog.
-
Bedoel je het subframe zelf of het chassis?
Je kan de 4 punten van het chassis waar het subframe aan bevestigd moet worden verstevingen. Dit is volgens mij wat knot bedoeld.
Klik even op onderstaande link en zoek naar nummer 10 en 11. Persoonlijk zou ik deze aanpassing zeker doen omdat je anders kans hebt dat het chassis hier gaat scheuren.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... oor_parts/
Maar je kan bijvoorbeeld ook het subframe zelf verstevingen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer het nodig is om dit te doen.
Je kan de 4 punten van het chassis waar het subframe aan bevestigd moet worden verstevingen. Dit is volgens mij wat knot bedoeld.
Klik even op onderstaande link en zoek naar nummer 10 en 11. Persoonlijk zou ik deze aanpassing zeker doen omdat je anders kans hebt dat het chassis hier gaat scheuren.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... oor_parts/
Maar je kan bijvoorbeeld ook het subframe zelf verstevingen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer het nodig is om dit te doen.
- Bert ///M3
Als je zeker van je zaak wilt zijn bij een tracktool dan moet je eigenlijk beiden doen.
Verstevigingsplaten op de punten waar het achter subframe vast zit, anders scheurt hij daar uit.
Plaatjes op het voorsubframe waar de motorfundatie op rust, anders scheurt hij daar. Vooral als je met hardere motorsteunen gaat rijden.
Bakjes waar de langsarmen vast zitten zijn ook een zwak punt, vooral als je met harde bussen in de ophanging gaat rijden.
Verder wil de ophanging van de achterstabi nog wel eens scheuren, maar ik denk dat dit alleen een probleem is als je met dikkere stabi's gaat rijden.
Verstevigingsplaten op de punten waar het achter subframe vast zit, anders scheurt hij daar uit.
Plaatjes op het voorsubframe waar de motorfundatie op rust, anders scheurt hij daar. Vooral als je met hardere motorsteunen gaat rijden.
Bakjes waar de langsarmen vast zitten zijn ook een zwak punt, vooral als je met harde bussen in de ophanging gaat rijden.
Verder wil de ophanging van de achterstabi nog wel eens scheuren, maar ik denk dat dit alleen een probleem is als je met dikkere stabi's gaat rijden.
-
Verstevigingsplaatjse om op het chassis te lassen tussen achter subframe en chassis zijn dus verkrijgbaar bij de dealer.
Is dit er ook voor het voorst subframe?
Heeft er iemand foto's van de verstevigingen op het subframe zelf?
Alvast bedankt!!!
Is dit er ook voor het voorst subframe?
Heeft er iemand foto's van de verstevigingen op het subframe zelf?
Alvast bedankt!!!
- Knot
http://www.e36-tech.com/forum/diy-rear- ... -3203.html" onclick="window.open(this.href);return false;
??
??
-
Hey, dat verslag had ik ook al gelezen. Ergens op één van de foto's zie je dat het subframe ook verstevigd is, maar ik kan niet thuisbrengen waar het verstevigingsplaatje gemonteerd is. Misschien dat het duidelijker word als ik mijn subframe in de handen heb. (binnen enkele weken)
Duidelijke foto's zijn nog altijd welkom.
Groeten en een zalige kerst!
Duidelijke foto's zijn nog altijd welkom.
Groeten en een zalige kerst!
- yorick
De foto's van het subframe met een ingelaste verstevigingsplaat is op de plaats waar de stabi. gemonteerd wordt.
- Wout@E36
Hmmm, hij doet het wel omslachtig. Sneller is om gewoon de hele draagarmen en schokdemper los te halen, en het subframe in ze geheel te laten zakken met draagarmen er nog aan.
Vergeet niet de 4 tonrubbers te vervangen, dat is meestal de oorzaak van de schade en als je toch makkelijk bij kan, meteen prefentief vervangen. (net als de rubbers waar het diff zelf in hangt)
Ik heb de klus ook uitgevoerd, (omdat bij mij de punten echt waren uitgescheurd), het is goed te doen als je een beetje handig bent.
Succes!
-
Hoi,
Ik ben van plan om motor,bak, voor en achter subframe van de carrosserie te halen (nog even denken hoe ik dat zal doen zonder brug) Dan vervang ik inderdaad de 4 bevestigingsrubbers van het subframe. De rest ook vermoed ik, afhankelijk van de prijs.
Ik had nog een vraag. In belgië mag een rolbeugel achter de voorste stoelen als je de achterbank weg laat. Volgens wat ik gehoord had moet je dan naar de keuring met de montagehandleiding er bij...Heeft er iemand ervaring daarmee? Kijken ze hiernaar? Ik was namelijk van plan om zelf een rolbeugel te maken,...moet ik dan ook zorgen voor een montagehandleiding? Of kan ik de montagehandleiding kopieren van iemand en dan een identieke rolbeugel in elkaar lassen?
Groeten,
Stijn
Ik ben van plan om motor,bak, voor en achter subframe van de carrosserie te halen (nog even denken hoe ik dat zal doen zonder brug) Dan vervang ik inderdaad de 4 bevestigingsrubbers van het subframe. De rest ook vermoed ik, afhankelijk van de prijs.
Ik had nog een vraag. In belgië mag een rolbeugel achter de voorste stoelen als je de achterbank weg laat. Volgens wat ik gehoord had moet je dan naar de keuring met de montagehandleiding er bij...Heeft er iemand ervaring daarmee? Kijken ze hiernaar? Ik was namelijk van plan om zelf een rolbeugel te maken,...moet ik dan ook zorgen voor een montagehandleiding? Of kan ik de montagehandleiding kopieren van iemand en dan een identieke rolbeugel in elkaar lassen?
Groeten,
Stijn