Aersch met een leasedillema - 320d! Woei! Afgeleverd!

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Aerschtuner

Aersch met een leasedillema - 320d! Woei! Afgeleverd!

Bericht door Aerschtuner » 22 dec 2010, 13:08

Dus. Voorstellen. Mijn naam is Jan en ik ben 28. Ervaring met auto’s: geen. Ik rijd leasewagens sinds 2006 en heb altijd burgerlullenbakjes gereden: Clio, Scenic (op gas, bah!) en nu een Altea XL Business 1.9TDi (105pk ofzo). Bevalt in principe goed, maar het is natuurlijk geen prestatiemonster waarin het leuk rijden is.

Eigenlijk is dit voorstel topic een schaamteloos lease-dilemma topic :). Ik moet in januari een nieuwe leasert bestellen. Nu kan ik voor 32k een natuurlijk weer een full options Altea XL ophalen, maar eigenlijk wil ik weleens een leuke auto gaan rijden. Eentje die zich onderscheidt door rijgedrag, maar ook door een beetje luxe.

Er zijn een aantal eisen, waaraan de kar moet voldoen:

- diesel
- Budget ~35k bij 25% bijtelling
- Budget ~40k bij 20% bijtelling
- Beetje sportief
- Navi
- 5deurs

Nu was in aanvang gewoon uitgegaan van de standaard familiebak en heb ik een proefrit in de S40 gemaakt, want een V50 D2 Sport leek me wel wat. Nu heeft die auto 115 pk en stuurt hij best goed, maar de laatste tijd ben ik verliefd aan het worden op de BMW 118d met Business Line Ultimate en evt het Lifestyle-pakket (leer+metallic voor 500 euro). Helaas geen 20%, maar misschien net beaalbaar met de juiste opties. Ook de Audi Pro Line S met 20% is aantrekkelijker geprijsd dan ooit, maar die vind ik weer net wat minder en die heeft natuurlijk geen achterwielaandrijving.

Ik lees veel hier en door de 1-serie van Tristan neig ik nog meer naar de Beamer… Nu de vrouw nog overtuigen :)

Anyway, ik zal me hier dus waarschijnlijk vaker laten zien. Wat betreft de nickname: Don’t ask :P.
Laatst gewijzigd door Aerschtuner op 07 jun 2011, 21:52, 6 keer totaal gewijzigd.

Barend
Auto: F20 m135i

Re: Aerschtuner met een leasedillema

Bericht door Barend » 22 dec 2010, 13:22

Dit komt me ergens bekend voor, ik heb vorige week mijn keuze uiteindelijk kunnen maken, zie http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=20530" onclick="window.open(this.href);return false;

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 22 dec 2010, 13:24

Thanks Barend. Die had ik gezien, maar jij rijdt benzine he?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 22 dec 2010, 13:32

Waarom neem je geen nieuwe Seat Altea XL of Opel Meriva :bag:

En info over de nickname van Aerchtuner wil ik evt wel in een PB beantwoorden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 22 dec 2010, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 22 dec 2010, 13:32

40k 20% = 320d EDE

Meer info zie rechts boven. En 3 serie = :df:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 22 dec 2010, 13:33

Aerschtuner schreef:Thanks Barend. Die had ik gezien, maar jij rijdt benzine he?
Klopt.. Ik heb daarin een vrije keuze. Jij mag alleen diesel begrijp ik hieruit?

Dan is de 320D natuurlijk een erg aantrekkelijke optie!

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 22 dec 2010, 13:41

Mathieu schreef:Waarom neem je geen nieuwe Seat Altea XL of Opel Meriva :bag:

En info over de nickname van Aerchtuner wil ik evt wel in een PB beantwoorden :mrgreen:
Heb je haar ook weer.... :blabla: Schrijf de nick dan eerst maar eens juist! ;-)

Ik mag wel benzine leasen als ik minder dan 30k per jaar rijd. Als ik daar dan overheen ga, kost het me veel centjes. En vermoedelijk ga ik er wel overheen de komende jaren.

Dus diesel. De 320d EDE is volgens mij wel iets te duur in de lease, maar dat kan overkomelijk zijn door zelf wat bij te lappen wat dan ook weer van de bijtelling af kan. Is even uit laten rekenen. Kan mooi volgende week donderdag als ik met de gaylord die ik net quote een proefritje in de 118d ga maken.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 dec 2010, 13:52

Golf GTD

ErikS

Bericht door ErikS » 22 dec 2010, 14:52

Aarschtuner, daar willen we niet bij in de buurt komen. :mrgreen:

Typisch dat mathieu dat dan weer weet uit te legge..... :roflol:

RobS

Bericht door RobS » 22 dec 2010, 16:08

Jan! JanL uit de kets? RobS te E hier :)

Een 1 serie met 2 koters gaat niet werken, been there, done that. Is een goedkoper leasebakje + funcar een optie?

MartijnS

Bericht door MartijnS » 22 dec 2010, 16:27

Nog druk met poker? :D

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 22 dec 2010, 16:29

RobS schreef:Jan! JanL uit de kets? RobS te E hier :)

Een 1 serie met 2 koters gaat niet werken, been there, done that. Is een goedkoper leasebakje + funcar een optie?
Water! Sup? :)

Privé een funcar is niet echt een optie, of jij moet bij ons komen werken. Dan strijk ik weer 3k bonus op.... ;)
Wat wel zou kunnen is zakelijk een leuke car leasen en privé een groter hok kopen (nu een Cliootje voor de vrouw).

En is een 1-serie 5-deurs echt te klein? Een maat van me rijdt een vier jaar oude 120d high exec met vijf deurtjes en die oogt toch redelijk ruim. In een A3 SB gaat het toch ook?

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 22 dec 2010, 16:32

MartijnS schreef:Nog druk met poker? :D
Wtf! Ik val meteen op hiero.... :'(

Nee hoor, poker is enkel nog recreatief met vrienden soms. Sit & Gootjes van 5 euro en zo. En soms nog online wat wegblaffen, maar dat is zeldzaam :P. Te druk met werk, gezin en andere (goedkopere) hobbies :P.

KoenM

Bericht door KoenM » 22 dec 2010, 16:33

En als je hem nou niet prive gaat rijden? ;)
Wat mag je dan voor bedrag?

RobS

Bericht door RobS » 22 dec 2010, 16:39

Aerschtuner schreef:
RobS schreef:Jan! JanL uit de kets? RobS te E hier :)

Water! Sup? :)

Privé een funcar is niet echt een optie, of jij moet bij ons komen werken. Dan strijk ik weer 3k bonus op.... ;)
Wat wel zou kunnen is zakelijk een leuke car leasen en privé een groter hok kopen (nu een Cliootje voor de vrouw).

En is een 1-serie 5-deurs echt te klein? Een maat van me rijdt een vier jaar oude 120d high exec met vijf deurtjes en die oogt toch redelijk ruim. In een A3 SB gaat het toch ook?
Als je de AlteaXL gewend bent ga je er in ruimte heel hard op achteruit, het kan allemaal wel maar het is geen pretje, dochtertje zat altijd klem met haar beentjes als ze in het autostoeltje achter mij zat. Kofferbakje is ook niet ruim bemeten. Ik rijd nu (prive) een Octavia combi uit '06 en zou in jou geval gaan kijken naar een SuperB combi. Autotje van de vrouw zou ik inruilen voor een leuke hothatch, daar zijn er genoeg van :)

Enne, nooit meer consultancy voor mij...;)

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 22 dec 2010, 16:44

De Superb Combi heb ik inderdaad bekeken en dat is gewoon een mooie, ruime auto die met genoeg opties voor een redelijk prijs kan worden opgehaald. Zelfs met een 1.6 TDI 20%-motor leverbaar, maar dan moet je altijd je kinderen meenemen om te duwen denk ik.... Zwaar hok met 105pk: meh!

Ik ga donderdag proefrijden in een 118 en zal dan de koters een achterin proppen om te kijken hoe het gaat. Als het echt te krap wordt, ga ik pas verder kijken naar een burgerlullen-bak. Een mens mag hopen :).
Enne, nooit meer consultancy voor mij...
Mietje! ;)

RobS

Bericht door RobS » 22 dec 2010, 16:51

Aerschtuner schreef:De Superb Combi heb ik inderdaad bekeken en dat is gewoon een mooie, ruime auto die met genoeg opties voor een redelijk prijs kan worden opgehaald. Zelfs met een 1.6 TDI 20%-motor leverbaar, maar dan moet je altijd je kinderen meenemen om te duwen denk ik.... Zwaar hok met 105pk: meh!

Ik ga donderdag proefrijden in een 118 en zal dan de koters een achterin proppen om te kijken hoe het gaat. Als het echt te krap wordt, ga ik pas verder kijken naar een burgerlullen-bak. Een mens mag hopen :).
Enne, nooit meer consultancy voor mij...
Mietje! ;)
Als de kids niet meer in stoeltjes zitten dan gaat het denk ik wel, alleen vakantie met 4 + bagage wordt heel erg krap.

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 22 dec 2010, 21:05

Net even zitten klikken met de 320d ede met business pakket. Met 20% is dat te doen. Iemand ervaring met leaseprijzen van dat ding?

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 22 dec 2010, 21:16

Aerschtuner schreef:En is een 1-serie 5-deurs echt te klein? Een maat van me rijdt een vier jaar oude 120d high exec met vijf deurtjes en die oogt toch redelijk ruim. In een A3 SB gaat het toch ook?
Ik heb twee kleine kinderen en een 130i 5-deurs. Is echt prima, want die hebben geen lange benen. Als je volwassenen mee wilt nemen is het mogelijk wat krap achterin. Kofferbak is vrij klein, maar buggy + boodschappen is prima te doen. Enkel vakanties is het echt te klein voor gezin.

Mijn vrouw heeft jaar of 5 in totaal A3 SB gereden, die zijn wel wat ruimer.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 22 dec 2010, 21:26

Nog geen Pb's gehad dus niemand geintresseerd in de herkomst van van de nick Aarstuner

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 22 dec 2010, 22:02

Mathieu schreef:Nog geen Pb's gehad dus niemand geintresseerd in de herkomst van van de nick Aarstuner
1 woord: Batsenbuber

ErikS

Bericht door ErikS » 22 dec 2010, 22:03

Zit ie altijd in jouw kont? :mrgreen:

Net als jij bij Honz? :mrgreen:

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 22 dec 2010, 23:52

Erik Stoffelsen schreef:Zit ie altijd in jouw kont? :mrgreen:

Net als jij bij Honz? :mrgreen:
Dat jij dat wil weten zegt ook genoeg ofniet :mrgreen: !

Aerschtuner

Bericht door Aerschtuner » 23 dec 2010, 10:44

Ik werk vandaag thuis, dus vanmiddag misschien maar eens richting dealer om mezelf nog lekkerder te maken (laat de 320d ede aub betaalbaar zijn qua leaseprijs :) ). Ook even langs Den Bosch om naar de Audi en de Golf GTD te kijken. Dat gaat weer pijn doen als blijkt dat ze niet beschikbaar zijn voor proefritten....

RobS

Bericht door RobS » 23 dec 2010, 11:56

Aerschtuner schreef:Ik werk vandaag thuis, dus vanmiddag misschien maar eens richting dealer om mezelf nog lekkerder te maken (laat de 320d ede aub betaalbaar zijn qua leaseprijs :) ). Ook even langs Den Bosch om naar de Audi en de Golf GTD te kijken. Dat gaat weer pijn doen als blijkt dat ze niet beschikbaar zijn voor proefritten....
Even bellen vooraf, komt goed.

Plaats reactie