Tot nu toe heb ik door (slechte) ervaringen wijs geworden geweigerd om in mijn NSX een gecertificeerd Klasse 3 alarm te laten inbouwen.
Motivatie:
- er zit al een origineel Acura (Honda) alarm in dat kwa functie gelijk is aan een klasse 2
- Ik gebruik de auto niet veel, staat bijna altijd binnen, dus risico minimaal en heb geen zin de auto permanent aan de druppellader te moeten hangen, gaat nu nog goed zonder druppellader
- heb al veel te vaak gezien dat alarmen door gecertificeerde bedrijven onjuist zijn ingebouwd
- heb al veel te vaak alarm gerelateerde storingen gezien, door bovengenoemde slechte inbouw of defecte alarmsystemen
- heb al veel te vaak schade aan interieurs gezien door ruwe inbouw
Zo, die frustraties zijn er uit..

Helaas rijst door ontbreken van een goedgekeurd alarm nu mijn verzekeringspremie echt de pan uit (Honda alarm vinden de verzekeraars niet acceptabel voor een normale premie) moet met Tbbs alarm stuk lager kunnen, dus ik vrees dat ik er niet aan ga ontkomen.
Wie weet een echt goede alarm inbouwer die:
- wellicht bekend is met OE Honda alarm en mogelijk daarmee in combinatie een Tbbs alarm kan maken
- die bereid is dat of desnoods een volledig nieuw systeem in samenwerking met of in ieder geval met mij aanwezig in te bouwen (ik wil gewoon zeker weten dat bij deze bijzondere auto bij inbouw niets gemold of beschadigd wordt) ik weet hoe alles in elkaar zit en heb alle werkplaatsboeken en elektr schema's ter ondersteuning
Tips zeer welkom!!
Trouwens: tips voor verzekeraars die de NSX voor een normale premie vol-casco kunnen verzekeren en het OE Honda alarm voldoende vinden worden uiteraard ook op prijs gesteld
Info over de NSX mogelijk van belang voor verzekeraars:
Taxatiewaarde 60K
Minder dan 12K Km per jaar (vermoedelijk heb ik ook aan minder dan 7,5K Km al genoeg), bijna altijd gestald in beveiligde garage aan huis