Opgelicht door ticketverkoper, wat doen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Zjeraaar

Opgelicht door ticketverkoper, wat doen?

Bericht door Zjeraaar » 30 nov 2010, 12:51

Beste mede DFers,

Ik ben woedend.

Ik open dit topic omdat ik graag jullie gedachten wil horen over de volgende situatie: Mijn moeder is enorm fan van Marco Borsato en heeft aan mijn zusje en mij vriendin belooft ze mee te nemen naar de concerten die hij geeft in Arnhem op 10 en 11 mei. Nu heeft ze een tijd geleden samen met mijn zusje kaarten besteld via internet en deze zijn nog steeds niet binnen. Omdat ik me er verder niet mee bemoeid heb was ik niet op de hoogte, maar toen ik met haar op de site van Marco Borsato ging kijken kwam ze er mee dat de kaartjes hier veel goedkoper waren en dat dit niet de site was waar ze de kaarten besteld had.. ik zag de bui al hangen :x

Nu blijken de kaarten besteld te zijn bij PePe tickets, "want we hadden gegoogled".. Mijn moeder is verder totaal niet thuis op internet en als je zoekt naar "marco borsato tickets" of iets dergelijks kom je inderdaad op hun site terecht. Helaas lees ik over PePe tickets niks goeds op internet, dat ze kaarten verkopen voor veel hogere prijzen (m`n moeder €85,- betaald voor tickets van €65,-) is nog tot daar aan toen, maar tickets worden vaak niet verstuurd, als je ze al krijgt zijn de tickets soms van de verkeerde rang (1e rang bestellen/betalen en een 4e rangs kaartje krijgen), en het ergste, de tickets zijn vaak ongeldig of vals (van die uitgeprinte E-tickets, met doorgestreepte aankoopnamen e.d.)

Een ontzettend domme actie om ze daar te bestellen natuurlijk, laten we dat voorop stellen. Maar nu is de vraag, wat kunnen we doen? M`n moeder vind het ontzettend erg want ze heeft €250,- naar die mensen overgemaakt, heeft geen enkele bevestiging gekregen, kan het via de bank niet meer terug vorderen (voor gebeld, te lang geleden) en maakt zich enorm druk dat ze zodadelijk voor jan lul in Arnhem staat. Ik ben zelf ook aardig kwaad hierover, stelletje hufters klopt onwetende mensen zoals mijn moeder ontzettend veel geld uit de zak en reageert vervolgens niet op bellen, mailen of wat dan ook. Dit kan en mag gewoon niet bestaan in Nederland. Ik ben ondernemer er werk elke dag keihard voor die paar kloteeuro`s die ik verdien, m`n moeder heeft ook d`r hele leven krom gelegen om het allemaal rond te krijgen en ondertussen kunnen dit soort laffe, lage uitbuiters blijkbaar gewoon blijven doorgaan met dit soort onzin.

Nu heb ik in mijn boosheid al de nodige optie`s uitgewerkt, maar die bewaar ik wel tot het leed geleden is. In eerste instantie is natuurlijk de vraag, wat kan ik nu doen? Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn moeder haar geld terug krijgt en, nu ze nog in de verkoop zijn, fatsoenlijke kaartjes via de officiële weg kan kopen. Er zitten veel slimme mensen op dit forum, is er iemand die op de hoogte van wetten en regels op dit gebied die mij wellicht kunnen adviseren? Misschien hebben mensen tips of eigen ervaringen? Ik wil dit gewoon niet over mijn kant laten gaan! Álle suggestie`s en optie`s zijn welkom.

Ik hoor het graag! Alvast enorm bedankt voor jullie reactie`s.

Groeten, Gerard

Hunter

Re: Opgelicht door ticketverkoper, wat doen?

Bericht door Hunter » 30 nov 2010, 13:40

Eerste waar ik aan denk, rechtsbijstandverzekering? (consumentenrecht)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 nov 2010, 13:41

Het enige wat je volgens mij legaal kunt ondernemen is aangifte doen, maar je kunt wel raden hoeveel daarmee gedaan wordt... :bag:

Remmie

Bericht door Remmie » 30 nov 2010, 14:37

Volgens mij staat er op hun website dat ze je tot paar dagen voor het evenement de kaarten nog kunnen opsturen ofzo?
Het hoeft niet perse fout te gaan. Kennis van mij heeft gewoon de kaarten gekregen en hiervan waren de (1e) eigenaar gegevens afgeplakt met een grijze sticker. (ook bij PePe tickets vandaan)
Persoon had geen problemen bij het evenement om naar binnen te komen.
Kaarten werden gewoon goedgekeurd.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 nov 2010, 14:50

Uiteraard politie inschakelen en aangifte doen. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk ? Op korte termijn bereik je er niet veel mee.

Let wel: ik heb ook inderdaad een keer "verkeerde kaarten" besteld voor laatste concert van DoeMaar. Stond ook aangegeven als niet originele site, maar kreeg ze gewoon netjes 3 dagen ervoor thuisgestuurd en gewoon binnengekomen.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 01 dec 2010, 13:07

Hmm, er is inderdaad weinig wat we zo kunnen doen behalve afwachten, heb ook contact gehad met de rechtsbijstand en die zeggen terecht dat er nog niks gebeurt is, de kaarten kunnen nog gewoon komen. Nu dus hopen dat de kaarten nog komen en dan hopen dat ze goed zijn.. absurt gewoon maar goed, niks meer an te doen! Mochten de kaarten vals blijken ga ik er in ieder geval werk van maken..

Bedankt voor de feedback, mocht iemand nog andere mogelijkheden zien hoor ik het graag!

Michel P

Bericht door Michel P » 01 dec 2010, 13:12

Idd altijd aangifte doen als je ECHT opgelicht ben, geduld dus even.

Mijn zoon was pas opgelicht via marktplaats, dat bij marktplaats aangekaart met betalingsbewijs e.d. en er bleken meer slachtoffers te zijn, en hij heeft zijn geld iets van 240 euro wel terug gekregen.

Ondanks dat ik hem heb gewezen hoe die het beste kan communiseren met de verkopen om een aantal checks te doen. en o.a. paypal te gebruiken moeten ze een keer de neus stoten........ door te gemakzuchtig te zijn, hij had mazzel de knaken terug te krijgen door aktie van Marktplaats....

Michel

stefan740

Bericht door stefan740 » 01 dec 2010, 16:55

Ik zou ze vooral duidelijk maken dat je alles eraan gaat doen om ze te zieken dmv rechtsbijstand politie en tros radar zodat ze veel beter even dat geld terug kunnen overmaken. Heeft bij mij wel eens geholpen.

911-lover

Bericht door 911-lover » 01 dec 2010, 20:08

Ik vrees eens hard vloeken , slikken en verder leven .
Een levensles noemen ze dat hier .
Volgende keer ben je zeker voorzichtiger .

Plaats reactie