Ik ben woedend.
Ik open dit topic omdat ik graag jullie gedachten wil horen over de volgende situatie: Mijn moeder is enorm fan van Marco Borsato en heeft aan mijn zusje en mij vriendin belooft ze mee te nemen naar de concerten die hij geeft in Arnhem op 10 en 11 mei. Nu heeft ze een tijd geleden samen met mijn zusje kaarten besteld via internet en deze zijn nog steeds niet binnen. Omdat ik me er verder niet mee bemoeid heb was ik niet op de hoogte, maar toen ik met haar op de site van Marco Borsato ging kijken kwam ze er mee dat de kaartjes hier veel goedkoper waren en dat dit niet de site was waar ze de kaarten besteld had.. ik zag de bui al hangen

Nu blijken de kaarten besteld te zijn bij PePe tickets, "want we hadden gegoogled".. Mijn moeder is verder totaal niet thuis op internet en als je zoekt naar "marco borsato tickets" of iets dergelijks kom je inderdaad op hun site terecht. Helaas lees ik over PePe tickets niks goeds op internet, dat ze kaarten verkopen voor veel hogere prijzen (m`n moeder €85,- betaald voor tickets van €65,-) is nog tot daar aan toen, maar tickets worden vaak niet verstuurd, als je ze al krijgt zijn de tickets soms van de verkeerde rang (1e rang bestellen/betalen en een 4e rangs kaartje krijgen), en het ergste, de tickets zijn vaak ongeldig of vals (van die uitgeprinte E-tickets, met doorgestreepte aankoopnamen e.d.)
Een ontzettend domme actie om ze daar te bestellen natuurlijk, laten we dat voorop stellen. Maar nu is de vraag, wat kunnen we doen? M`n moeder vind het ontzettend erg want ze heeft €250,- naar die mensen overgemaakt, heeft geen enkele bevestiging gekregen, kan het via de bank niet meer terug vorderen (voor gebeld, te lang geleden) en maakt zich enorm druk dat ze zodadelijk voor jan lul in Arnhem staat. Ik ben zelf ook aardig kwaad hierover, stelletje hufters klopt onwetende mensen zoals mijn moeder ontzettend veel geld uit de zak en reageert vervolgens niet op bellen, mailen of wat dan ook. Dit kan en mag gewoon niet bestaan in Nederland. Ik ben ondernemer er werk elke dag keihard voor die paar kloteeuro`s die ik verdien, m`n moeder heeft ook d`r hele leven krom gelegen om het allemaal rond te krijgen en ondertussen kunnen dit soort laffe, lage uitbuiters blijkbaar gewoon blijven doorgaan met dit soort onzin.
Nu heb ik in mijn boosheid al de nodige optie`s uitgewerkt, maar die bewaar ik wel tot het leed geleden is. In eerste instantie is natuurlijk de vraag, wat kan ik nu doen? Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn moeder haar geld terug krijgt en, nu ze nog in de verkoop zijn, fatsoenlijke kaartjes via de officiële weg kan kopen. Er zitten veel slimme mensen op dit forum, is er iemand die op de hoogte van wetten en regels op dit gebied die mij wellicht kunnen adviseren? Misschien hebben mensen tips of eigen ervaringen? Ik wil dit gewoon niet over mijn kant laten gaan! Álle suggestie`s en optie`s zijn welkom.
Ik hoor het graag! Alvast enorm bedankt voor jullie reactie`s.
Groeten, Gerard