Afgelopen jaren kon ik alles prima doen met het OV en heb ik voor mijn plezier motor gereden. Maar ik ben het OV de laatste tijd echt gaan haten. In de beginjaren van mijn studie ging het prima, het is dan namelijk nog niet zo belangrijk om op tijd in college aanwezig te zijn

Woon-werk-verkeer met de motor gaat niet gebeuren. Mijn motor is er niet geschikt voor, ik rijd alleen in een 1-delig leren pak, ik kan niet tegen regen en kou en het kost me klauwen met geld aan onderhoud.
Kortom, tijd voor een auto.
Budget:
- +- 4000 euro lijkt me een mooi bedrag. Er zit rek in maar dan moet de auto het waard zijn. (+50% ben ik bereid om extra uit te geven)
Afstand:
- 50km per dag woon-werk (24 ct per km vergoeding)
Eisen:
- Compact
- Geen stakker qua vermogen
- Voorzien van gemakken als airco, electrisch bedienbare ramen, eventueel een regensensor
- OEM-look!
- Ik ben niet bang voor sleutelen en kan veel zelf. Echt specifieke dingen (speciaal gereedschap of ervaring) zullen echter door een vakman gedaan moeten worden.
Wensen:
- DF, ik heb altijd al een trackday willen doen met de motor maar om mijn Ducati nou met 1 foutje af te schrijven zie ik niet zitten. Met een auto kun je nog eens een keer de grip op je voorwielen verliezen zonder dat het echt fout gaat

Beperkingen:
- Ik heb een hekel aan negatieve imago's (CRX, Golf 2, etc)
Eigen idee:
- Renault Clio RS 172 uit 2002
Het budget moet dan wel opgerekt worden maar ik vind ze gaaf! Staat nu eigenlijk op 1
- Renault Clio 1.6 16v
Mijn moeder heeft een aantal jaar zo'n Clio gereden. Was ook een prima wagentje en maar 1x problemen mee gehad (2 bobines defect)
- Peugeot 206 GTi
Eigenlijk meer een GT maar zien er nog steeds leuk uit in het straatbeeld en worden veel aangeboden
- Peugeot 206 1.6 16v
Ook eigenlijk genoeg vermogen maar toch, een GTi heeft dan meer aantrekkingskracht....
De revue gepasseerd:
- Citroen Saxo
Doet me minder dan bovenstaande opties
- Peugeot 106
Te klein, natuurlijk in Rallye-uitvoering wel echt gaaf maar iets te spartaans?
- BMW E36 compact

Ben dus op zoek naar aan/afraders en eventuele tips over dit soort wagentjes!