De volgende aanpassingen stonden op de lijst voor de M3:
1) Nieuwe pookknop + pookhoes
2) Oude Philips Carin Navi verwijderen
3) Oude Nokia handsfreekit verwijderen
4) Colourlock opfrissessie voor het Modena leder interieur
5) Angel eye's vervangen door nieuwe (en originele) koplampen
6) Grote OBC inbouwen
7) Business Radio CD43 inbouwen
8) Eventueel cruise-control laten retro-fitten
De nieuwe pookknop en hoes zitten er inmiddels in, en toen ontdekte ik ook waarom de M3 wat lastig schakelde van 1 naar 2: er zat ongeveer een halve meter aan kabel (van de handsfree kit) weggefrot rond de pook en één en ander kwam wat in de knoop met elkaar.

Met projecten 2 en 3 ben ik een heel eind, en ik heb echt kilo's aan zooi uit de auto gehaald (van knap retro-schermpje uit 1997 tot de CD wisselaar en heel wat kabels). Voor projectjes 4 en 5 zijn de onderdelen inmiddels besteld en wacht ik netjes totdat de TNT die komt leveren
Maarrrr, project 3a heeft zich eerst aangediend: tijdens de beurt bij Offenga viel het hen op dat de accu wel erg zwak was, ze moesten de auto destijds met booster aan de praat krijgen. Na montage van de nieuwe accu ben ik met de auto naar Amsterdam gereden, en heb ik deze na 2 dagen weer gestart om voor nieuwe bandjes naar Amstelveen te gaan. Intussen had ik de navi- en telefoonzooi er al uitgehaald. Nadat de auto een poosje met de deur open en lampen aan had gestaan probeerden ze hem te starten, maar was de accu (weer) leeg. Toch vreemd met een nieuwe accu. Wederom gestart, dag erna naar de Ring gereden, nachtje laten staan, weer terug naar A'dam, allemaal geen probleem. Na 2 dagen hier in de garage had ik echter weer hetzelfde geintje

Long story short....hoe kan ik systematisch testen of, hoe, en waar er electriciteit "weglekt"? Ik wil sowieso de kabels (voornamelijk van de navi) die er nog inliggen verwijderen, maar hiervoor moeten er best wat onderdelen van het dashboard en de achterbank los.