Advies gevraagd honda s2000

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
HarryC

Advies gevraagd honda s2000

Bericht door HarryC » 19 nov 2010, 14:29

Hoi,
een bekende van mij wil zijn s2000 verkopen omdat hij terug gaat naar Griekenland. De auto staat op marktplaats voor 12.500 euro heeft veel hits maar geen biedingen of kijkers gehad.

hij is net bij mij geweest met de wagen, zit een klein gaatje in de kap en een scheurtje en een foei lelijke bodykit op............ :mrgreen: maar motorisch is hij erg goed heeft niet op onderhoud bezuinigd en heeft nieuwe APK.

Mijn vraag is wat is zo'n wagen nog waard, hij wil er echt vanaf dus ik denk dat als het bod goed genoeg is hij hem wel verkoopt. Met welk bod zou ik zelf een zomer kunnen sturen en hem daarna weer kunnen verkopen zonder geld te verliezen, of moet je hier gewoon vanaf blijven?

Linkje naar de advertentie http://link.marktplaats.nl/389019287" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt voor jullie input,

Gr. Harry

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Advies gevraagd honda s2000

Bericht door Arthur » 19 nov 2010, 14:31

De advertentie (kop/tekst) en de foto's zeggen genoeg voor de meeste mensen... :goodnight:
Snel doorklikken :mrgreen:

7,5k lijkt me veilig genoeg :lol:

dvh

Bericht door dvh » 19 nov 2010, 14:35

Al die tuning brengt geen euro extra op.
Dus gewoon net onder de marktprijs gaan zitten lijkt me.

Tom

Bericht door Tom » 19 nov 2010, 14:37

Hij heeft niet eens een advertentietekst. Beetje moeite doen om te verkopen kan geen kwaad. Die foto's zijn ook kut.

En zo'n auto kun je beter zonder bodykit en die foute velgen te koop zetten. Ik zou zoiets ook gelijk wegklikken.

Vind het niet gek dat ie niet verkocht is... prijs an sich lijkt me best scherp.

VLA

Bericht door VLA » 19 nov 2010, 14:38

Zo een auto kun je best lang te koop hebben staan. KMstand is behoorlijk aan de hoge kant van zo een wagen, en daarbij een gaatje/scheurtje in de softtop kost je al zeker 1000 euro om een nieuwe erop te zetten. Als je daarbij nog OEM bumpers erop wilt zetten, ben je ook weer wat geld kwijt (voorbumper is bij Honda iets van 500 a 600 euro geloof ik).

Denk dat je met 10k er niet al teveel verlies op zult maken (voor 9 a 10k raak je hem zeker wel kwijt) mocht je hem dan weer willen verkopen, maar onthoud wel dat het wel even kan duren voordat je hem kwijt bent. Dit is echt een wagen die voornamelijk door liefhebbers gekocht word, en die willen er het liefst een met een veel lagere kmstand.

En voor iets meer heb je er in Duitsland of Belgie al eentje met een wat lagere kmstand.

HarryC

Bericht door HarryC » 19 nov 2010, 14:47

VLA schreef:Zo een auto kun je best lang te koop hebben staan. KMstand is behoorlijk aan de hoge kant van zo een wagen, en daarbij een gaatje/scheurtje in de softtop kost je al zeker 1000 euro om een nieuwe erop te zetten. Als je daarbij nog OEM bumpers erop wilt zetten, ben je ook weer wat geld kwijt (voorbumper is bij Honda iets van 500 a 600 euro geloof ik).

Denk dat je met 10k er niet al teveel verlies op zult maken (voor 9 a 10k raak je hem zeker wel kwijt) mocht je hem dan weer willen verkopen, maar onthoud wel dat het wel even kan duren voordat je hem kwijt bent. Dit is echt een wagen die voornamelijk door liefhebbers gekocht word, en die willen er het liefst een met een veel lagere kmstand.

En voor iets meer heb je er in Duitsland of Belgie al eentje met een wat lagere kmstand.
Hoi VLA,

Bedankt voor je constructieve reactie, ik begrijp de reacties van anderen ook wel hoor maar deze jongen heeft 2 jaar in Nederland gewerkt tussen allemaal Grieken en spreekt bijna geen Nederlnads daarom ook de slechte advertentie. Dus reacties als van "ik snap wel dat ie nog niet verkocht is" en "doe een wat meer moeite" snap ik wel maar dat is net het probleem....
Feit is wel dat ik denk dat ik hem voor 9K heb dus dan is dus de vraag; hoeveel risico loopt ik als hem daarvoor kan kopen en afgaand op de reactie van VLA bemn ik dan redelijk veilig.

Gr. Harry

Arthur

Bericht door Arthur » 19 nov 2010, 14:52

Dat "veilig" kun je ook je vraagtekens bij zetten. Vind ik. Het is al een liefhebbers auto, volgens Vla, maar de auto ziet er niet zo uit. Staan redelijk lang te koop, ook volgens Vla, dus kun je je afvragen hoe lang jij ermee moet "leuren" om er weer af te komen. Ik zou zeggen, lekker laten voor wat het is. Of "last minute" toeslaan, de dag voor hij weggaat. Maar dat zou niet erg chique zijn. Weet niet hoe jullie relatie is? :wink:

HarryC

Bericht door HarryC » 19 nov 2010, 15:13

Een bekende, hoef niet in 1 bed met hem te slapen en dit is wel het moment om toe te slaan want hij wil woensdag terug naar Griekenland. Ik kan hem een bod doen en als hij het accepteerd is het goed en anders heeft hij pech, chique of niet :mrgreen:

Iemand interesse voor 8500 euro?

Gr. Harry

Arthur

Bericht door Arthur » 19 nov 2010, 15:15

Gewoon 7,5k bieden en kijken wat het wordt.

VLA

Bericht door VLA » 19 nov 2010, 15:21

Echt veilig is het nooit, aan de kenteken te zien is het een import, dus de geschiedenis is wat lastiger te achterhalen. Het model tot 2001 heeft wat kinderziektes gehad (terugroep acties Honda), en het is wel belangrijk om te weten of die zijn opgelost of niet. Als je problemen krijgt met het blok dan kan je dat zo duizenden euro's gaan kosten.

Je moet het eigenlijk zo zien, als je hem voor 9k koopt, en er vanuit gaande dat er verder niks met het blok is (zwaar olieverbruik of koppakking), en je er alleen normale OEM velgen (2e hands 400 euro), en een OEM voorbumper (300 a 400 euro als je er een kunt vinden), dan raak je hem na een zomer vast wel kwijt voor 9 a 10k, maar dat zal wel even duren. Dus zou hem dan al eigenlijk te koop zetten vlak voor de zomer :mrgreen:

Mensen die een nette S2000 willen kopen zullen toch vaak een zoeken met minder km's, en in een zo origineel mogelijke staat.

Ik persoonlijk zou hem toch laten staan en iets meer doorsparen voor een exemplaar met wat minder km's.

HarryC

Bericht door HarryC » 19 nov 2010, 15:26

Ik hoef niet door te sparen..... Ik heb ook geen interesse in een s2000 alleen voor de handel zou ik geïnteresseerd zijn. Dus inderdaad 7500 bieden en nu doortikken voor 8500 of netjes maken en voor de zomer aanbieden voor 9999.

Gr. Harry

VLA

Bericht door VLA » 19 nov 2010, 16:31

Als hij hem voor 7500 euro weg doet is hij gek. Hij kan er veel meer voor krijgen, als hij maar geduld heeft.

Zit net te kijken bij de ANWB aankoop service, en daar krijg je er ook al € 9.750,- (waarde indicatie) voor. Dus als je hem voor 7500 of 8500 kunt krijgen, verkoop je hem voor 9750,- aan de ANWB. Easy money. :wink:

Maar ANWB komt hem wel eerst taxeren dus zou hem dan wel even in originele staat brengen. :wink:

HarryC

Bericht door HarryC » 19 nov 2010, 16:54

Dat ken ik helemaal niet ANWB aankoopservice...??

Ik zal toch maar bieden dan, lijk ik geen geld op te kunnen verliezen :mrgreen:

Gr. Harry

VLA

Bericht door VLA » 19 nov 2010, 17:35

HarryC schreef:Dat ken ik helemaal niet ANWB aankoopservice...??

Ik zal toch maar bieden dan, lijk ik geen geld op te kunnen verliezen :mrgreen:

Gr. Harry
http://www.anwbautoverkoopservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:

David van Kampen

Bericht door David van Kampen » 19 nov 2010, 17:37

Ik heb in het verleden ook een S2000 gehad. Auto was geheel origineel op een Eibach setje en zwarte originel velgen na ( zat wel extra set originele wintervelgen bij). Die van mij raakte ik toendertijd aan de straatstenen niet kwijt ondanks dat ie alles mee had ( lage kmstand, juiste kleurencombo, dealer onderhouden etc.). Uiteindelijk heb ik hem ingeruild op een E46M3. De handelaar waar ik hem destijds heb ingeruild heeft de auto ook langer dan een jaar te koop gehad.

Het is dus zeker geen model wat je even makkelijk weer van de hand doet!

Aan de andere kant...als je hem voor zeer weinig hebt..kan je je er ook geen buil aan vallen denk ik.

Arthur

Bericht door Arthur » 25 nov 2010, 11:49

En?

HarryC

Bericht door HarryC » 25 nov 2010, 15:50

Eigenaar is terug naar Griekenland, auto is hier achtergebleven. Ik denk dat je hem op kunt halen voor 7500 euro, ik wilde het risico niet lopen omdat ik hem niet zelf wil rijden......Dus als iemand interesse heeft, laat maar weten.

Gr. Harry

Plaats reactie