Ik zit in verband met mijn afstudeerproject redelijk in de materie, maar er is een hoofdstuk waar ik maar geen pijl op kan trekken.
Rolkooibouwers, iedereen kent ze wel. Rolkooibouwers mogen zelf een rolkooi designen en in een toerwagen bouwen zolang ze zich maar aan FIA Art. 253 en de FIA RH houden. Wanneer ze dit doen wordt de KNAF gebeld, komt er een afgezant langs die de kooi vergelijkt met het certificaatje en de reglementen en vervolgens krijgt de kooi een KNAF stempeltje en is hij veilig verklaard. Alles leuk en aardig, duidelijk verhaal.
Maar nu; hoe zit het met FIA gekeurde kooien die compleet besteld worden inclusief certificaat?
Stel; je bestelt een kooi van Sparco, OMP, Wiechers, noem maar op... Vervolgens kan je in je tuinhuis beginnen met bakken en braden en waarempel, een halve dag later is er een raceauto geboren.
Worden er dan geen eisen gesteld aan wie het laswerk uitvoert? Of hoe het lasswerk wordt uitgevoerd? Of is het laswerk onderhevig aan de visie van de scrutineers bij een evenement? Blijft het certificaatje eeuwig geldig of verloopt deze?
Wie kan mij hier meer over vertellen?