E46 330i water probleempje
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
- Locatie: schimmert(limburg)
E46 330i water probleempje
na de hevige regenval van vannacht en vandaag komt er toch weer een oud probleempje teboven.
het regenwater loopt via de spleet tussen de motorkap en spatbord naar voren en druppelt dan vervolgens in de motorruimte weg,
echter zit vanwege de aanpassingen van de compressor opbouw hier onder de open lucht filter en de lucht-massa-meter.
het is dus te raden dat deze dusdanig nat wordt dat de auto in de noodloop slaat of helemaal niet meer wil starten .
na de hevige regenval van vandaag stonden er tevens nogal wat grotere plassen bij ons in de straat(en omgeving)
deze waren met extreem lage snelhied ook een aanslag voor de sportfilter een LLM omdat deze beide achter de mistlamp gemonteerd zitten.
nou komt de vraag:
kan men deze twee onderdelen ook verplaatsen naar een hogere plaats(drogere plaats recht onder de motorkap)om dit te verkomen,zonder dat er iets met de afstelling gedaan hoeft te worden?
je zou dan een goede 30 tot 40 cm van de aanzuigbuis moeten inkorten en de LLM moet omplaatsen.
plek voor de filter is er op een hogere plek.
zou dit gaan?
het regenwater loopt via de spleet tussen de motorkap en spatbord naar voren en druppelt dan vervolgens in de motorruimte weg,
echter zit vanwege de aanpassingen van de compressor opbouw hier onder de open lucht filter en de lucht-massa-meter.
het is dus te raden dat deze dusdanig nat wordt dat de auto in de noodloop slaat of helemaal niet meer wil starten .
na de hevige regenval van vandaag stonden er tevens nogal wat grotere plassen bij ons in de straat(en omgeving)
deze waren met extreem lage snelhied ook een aanslag voor de sportfilter een LLM omdat deze beide achter de mistlamp gemonteerd zitten.
nou komt de vraag:
kan men deze twee onderdelen ook verplaatsen naar een hogere plaats(drogere plaats recht onder de motorkap)om dit te verkomen,zonder dat er iets met de afstelling gedaan hoeft te worden?
je zou dan een goede 30 tot 40 cm van de aanzuigbuis moeten inkorten en de LLM moet omplaatsen.
plek voor de filter is er op een hogere plek.
zou dit gaan?
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: E46 330i water probleempje
Das geen punt. Je moet gewoon zorgen dat de LMM zo dicht mogelijk bij de gasklep staat. Lengte van het traject heeft geen invloed bij N/A motoren.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E46 330i water probleempje
Enige punt is dat het geen N/A blok meer is, maar eentje die is voorzien van een supercharger. Ik heb geen idee of je door verplaatsing daadwerkelijk wat veranderd aan de inlaatwaarden.
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
- Locatie: schimmert(limburg)
Re: E46 330i water probleempje
het is wat Joy zegt ,het is een aangepast blok met supercharger opbouw.zoals al gezegd in de opennings post.
weet niet of het dan wat uitmaakt?
ik heb een open sportfilter met een aanzuigbuis die vanaf de mistlamp richting de motor loopt,echter zijn er ook setups met een sportfilter en aanzuigbuis die vlak naast de supercharger beginnen en naar de motor loopt.
het lengte verschil van deze twee is ,als ik moet gokken al snel een cm of 40/50
bij de lange versie zoals bij die van mij zit de LLM direct na de sportfilter onder bij de mistlamp terwijl bij de korte versie hij dus ook vlak na de sportfilter zit maar deze zit dan vlak naast de supercharger.
na vandaag een flink stuk te hebben gereden is de LLM gelukkig weer wat opgedroogd en rijdt de auto alweer als vanouds,maar ik wil dit wel zo spoedig mogelijk proberen op te lossen .
weet niet of het dan wat uitmaakt?
ik heb een open sportfilter met een aanzuigbuis die vanaf de mistlamp richting de motor loopt,echter zijn er ook setups met een sportfilter en aanzuigbuis die vlak naast de supercharger beginnen en naar de motor loopt.
het lengte verschil van deze twee is ,als ik moet gokken al snel een cm of 40/50
bij de lange versie zoals bij die van mij zit de LLM direct na de sportfilter onder bij de mistlamp terwijl bij de korte versie hij dus ook vlak na de sportfilter zit maar deze zit dan vlak naast de supercharger.
na vandaag een flink stuk te hebben gereden is de LLM gelukkig weer wat opgedroogd en rijdt de auto alweer als vanouds,maar ik wil dit wel zo spoedig mogelijk proberen op te lossen .
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: E46 330i water probleempje
Met een kompressor maakt de lengte ook geen reet uit. Ik opteer altijd voor een zo kort mogelijk traject naar de gasklep. Kompressor is riem aangedreven, en niet onderdrukaangedreven. Gewoon LMM bij de gasklep en klaar. 
Wil je maximaal frisse aanzuiglucht? Gat in koplamp met trechter recht richting spons, das de enige goede manier. Lange trajecten met blinkende buizen zijn mooi, maar ook grote onzin. Buizenwerk warmt ook op, daar gaat je benefit.
Ik geef liever 5 piekpk af dan het risico te lopen op het nat worden van de luchtfilter. Motor zuigt dan condens op en water smeert spijtig genoeg nog altijd niet. Dat die LMM het begeeft tot daar aan toe, maar denk es ff welke schade intern opgelopen kan worden.

Wil je maximaal frisse aanzuiglucht? Gat in koplamp met trechter recht richting spons, das de enige goede manier. Lange trajecten met blinkende buizen zijn mooi, maar ook grote onzin. Buizenwerk warmt ook op, daar gaat je benefit.
Ik geef liever 5 piekpk af dan het risico te lopen op het nat worden van de luchtfilter. Motor zuigt dan condens op en water smeert spijtig genoeg nog altijd niet. Dat die LMM het begeeft tot daar aan toe, maar denk es ff welke schade intern opgelopen kan worden.
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
- Locatie: schimmert(limburg)
Re: E46 330i water probleempje
kijk, dat zijn nou eens antwoorden van een kenner,dank hiervoor.
auto staat al ingepland voor een apk,dus kijken of ik mijn neef zover krijg om de LLM om te zetten.
ik heb gelukkig een regelbaar brandstof injectie systeem en afstelbaar motormanagment,dus er kan altijd iets afgesteld worden
auto staat al ingepland voor een apk,dus kijken of ik mijn neef zover krijg om de LLM om te zetten.
ik heb gelukkig een regelbaar brandstof injectie systeem en afstelbaar motormanagment,dus er kan altijd iets afgesteld worden
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: E46 330i water probleempje
No prob, hoop dat je het snel opgelost krijgt. Zet wel nog ff een flexibel tussen gasklep en LMM zodat de flexibel de motorbewegingen opvangt, en dus de LMM niet elke keer meebeweegt/trilt. Houdt die hittefilm niet zo van.
Ga niet teveel afstellen. Aftermarket systemen calculeren ook gewoon op basis van sensor inputs. Zorg dat deze zo juist mogelijk zijn om de mooiste en veiligste loop te garanderen. Ga geen inputs beliegen (powerbox) want dat is miserie bij bijvoorbeeld verandering van brandstof.
Aftermarket systemen hebben vrijwel nooit treshholds om je motor te beschermen, dus wees extra voorzichtig!
Wat ik bij een standaard ECU ook wel es durf te doen is de inlaatluchttemperatuursensor (3x woordwaarde scrabble) verplaatsen naar een air vent of brake duct in de bumper. Daar gaat ie net iets efficiënter van draaien, en veel minder last van "heat soak". Voor de rest, nergens mee fucken!
Ga niet teveel afstellen. Aftermarket systemen calculeren ook gewoon op basis van sensor inputs. Zorg dat deze zo juist mogelijk zijn om de mooiste en veiligste loop te garanderen. Ga geen inputs beliegen (powerbox) want dat is miserie bij bijvoorbeeld verandering van brandstof.
Aftermarket systemen hebben vrijwel nooit treshholds om je motor te beschermen, dus wees extra voorzichtig!
Wat ik bij een standaard ECU ook wel es durf te doen is de inlaatluchttemperatuursensor (3x woordwaarde scrabble) verplaatsen naar een air vent of brake duct in de bumper. Daar gaat ie net iets efficiënter van draaien, en veel minder last van "heat soak". Voor de rest, nergens mee fucken!

-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
- Locatie: schimmert(limburg)
Re: E46 330i water probleempje
flexibel stuk zit er nu ook niet tussen en het houdt nu al dik 4 jaar dus dat zal wel goed komen,zal er voor de zekerheid er een tussen zetten.
bevestigingen moeten we maar even mee puzzelen aangezien ik het hel aanzuig traject omgooi.
temparatuur sensor zit al op de koelste plek van de auto,namelijk inderdaad bij de brakeduct(veel koeler kun je hem gewoon niet zetten in zo'n bomvolle motorruimte)
plan was tevens toch om van het voorjaar naar Alsdorf te gaan en hem weer een software update te geven op de testbank,kunnen we gelijk kijken of nog alles goed is afgesteld
bevestigingen moeten we maar even mee puzzelen aangezien ik het hel aanzuig traject omgooi.
temparatuur sensor zit al op de koelste plek van de auto,namelijk inderdaad bij de brakeduct(veel koeler kun je hem gewoon niet zetten in zo'n bomvolle motorruimte)
plan was tevens toch om van het voorjaar naar Alsdorf te gaan en hem weer een software update te geven op de testbank,kunnen we gelijk kijken of nog alles goed is afgesteld
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: E46 330i water probleempje
Ff bij de tuner de waardes x-checken is altijd goud waard!
Succes en plezier ermee!
Succes en plezier ermee!

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten