Niels

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Niels

Bericht door Niels » 09 sep 2006, 11:49

Na regelmatig lezen de afgelopen maanden en een paar reakties de laatste paar dagen toch maar even voorstellen:

Naam: Niels
Leeftijd: 31
Beroep: niet uit te leggen....
Link met forum: via (collega) Arthur

Achtergrond:

Van kinds af aan verschrikkelijk auto gek. Ooit op "Wedden dat" een ouder jongentje gezien die aan de hand van achterlichten de betreffende auto wist te noemen. Ik kon dat veel sneller vanaf de bank en had ze ook allemaal goed.

Op 20 jarige leeftijd werd de liefde voor auto´s wat minder want een motorfiets zo snel als een Porsche (en nog sneller zelfs..), was wel te betalen en de Porsche helaas niet.

Op 30 jarige leeftijd is de interesse voor auto´s weer hoger dan voor motoren. Afgelopen jaar slechts 500km gereden waaronder 2x20 en 1x5 (nee geen crash gelukkig) min. Assen. Motorrijden is op zich fantastisch maar alleen als het hard gaat. Voor mijn gevoel kan dit in NL niet meer en daarbij komt dat ik na jaren van studeren (eindelijk) het gevoel heb veel op het spel te zetten (baan, huis enz).

Opleidingen: LTS, MTS autotechniek, HTS werktuigbouw, HTS technische bedrijfskunde. Behoorlijk technisch gericht en daar ligt zeker voor een groot deel mijn interesse!

Auto gerelateerde werkervaring: Tot 10-2005 7 jaar Century Auto Groep (VW,AUDI, SEAT, Porsche). Eerste vijf jaar naast mijn voltijd studie een beetje verhuurauto´s klaarmaken. Vervolgens twee jaar op kantoor naast mijn deeltijd studie. Toen mijn laatste studie bijna voltooid was ben ik vertrokken voor meer uitdaging en carriere mogelijkheden. (en loon. ok Arthur jij je zin..)

Equipment:

Golf TDI (bj95); een topper om km´s te vreten. Kost helemaal niets en is oerbetrouwbaar! Mis alleen airco en vanzelfsprekend mocht er wel wat power bij!

Corrado G60 (bj91); Leuke auto, heel donker paars metalic, half leren Recaro´s, best rap en bijzondere techniek. Heb in het verleden een Corrado VR6 gehad en die heeft toch een beetje mijn hart gestolen. De G60 maakt dat helaas niet goed. Ik zat bij aanschaf te twijfelen tussen een 944 en een Corrado voor naast de diesel maar een 944, daar kon mijn vriendin zich niet in vinden (geen stuurbekrachtiging, nog lager enz).

Golf MK1 (83); Bedoeld als project om te restaureren en als GTI op te bouwen. Qua motor zit ik te denken aan een G40, G60 of 2.0 16V. Begin echter te twijfelen omdat ik in de zomer bij de Ring geweest ben om sfeer te proeven. Dit proeven smaakt naar meer en als Ring auto (loop op de zaken vooruit..) lijkt me een geprepareerde 944 van een soortgelijk bouwjaar meer geschikt (€€) dan een MK1.

Suzuki TL1000S (99). Een twee cilinder beul (125pk, 107nm en 187kg) die me eigenlijk niet bevalt. Ik vind de motor echt stoer om te zien en zeker snel genoeg maar na altijd op een vier cilinder te hebben gereden had ik de overstap niet moeten maken. Hij verrast me nogal eens...

Auto verleden: Golf 1.8, Jetta 16V, Fiesta (3wk), Golf 1.6, Golf GTI 16V, Corrado VR6,

Tom

Bericht door Tom » 09 sep 2006, 12:34

Leuk, welkom.
De liefde voor een 944 zit wel diep zo te lezen, halen dus ;)

RVV

Bericht door RVV » 09 sep 2006, 13:39

Hoi Niels ik was van 1997 tot 2003 klant bij Century kwam vrij vaak even neuzen aan de Paterswoldseweg mischien elkaar een keer ontmoet ?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 sep 2006, 13:48

@ Tom, de 944 is mijns inziens een echte sportwagen die je voor relatief weinig koopt. De basis versie is niet heel snel maar ze sturen goed, hebben een stijve carros en zijn in vergelijking behoorlijk compromisloos. Tuurlijk ben ik echt liefhebber van een 11-er maar die liggen nog (lang..) niet binnen bereik.

Klopt Rico. Heb ooit eens jouw 250pk sterke S3 bij je zaak afgeleverd waarna je me weer terugbracht naar de PWW. Helaas was ie koud en dus heb ik me beheerst.........

RVV

Bericht door RVV » 09 sep 2006, 14:02

Niels volgens mij kan ik me dat nog wel herinneren, hoewel het wel eens vaker voorkwam. Mocht ik foto van je zien dan zal ik je wel herkennen.

Remy

Bericht door Remy » 09 sep 2006, 14:02

Streekgenoot welkom. Post es wat foto's van die Corrado. Ben wel benieuwd. Heb hem geloof ik nog nooit zien rijden.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 sep 2006, 15:34

Heej Niels, welkom!!
Werd tijd, na al dat drooggeilen... :wink:
Leuke intro, vermaak je maar hier.
Ik ga morgen lekker richting Corfu :twisted:
Zie of hoor je wel weer over een week of 3 :mrgreen:

Plaats reactie