De auto heeft bijna 10 jaar stilgestaan als display item op kantoor.
Na het advies hier op het forum om in iedergeval de olie te verversen alvorens te starten hebben we dat ook gedaan, ik ging er van uit dat hij niet meteen aan zou slaan dus hij kon rustig even wat olie ronddraaien op de startmotor, niet dus... 2 slagen en draaien maar als een zonnetje of hij nooit stil had gestaan, en ook nog op 10 jaar oude benzine, kwaliteitje die BMW blokken.
Daarna even rustig gereden en de olie + filter er weer uit en verse olie erin.
In het begin leek hij wat lui maar nu is hij weer helemaal los, wielspin tot in z'n 3 (kan ook komen door de knoertharde Michelins

De bedoeling is dus om hem weer helemaal weg klaar te maken met het oog op normaal toeren en een drift/circuit dagje op z'n tijd.
Dus nu de vraag, laat ik hem kaal in race trim of maken we hem weer helemaal origineel?
Origineel is voor een beetje toeren natuurlijk vele malen comfortabeler en praktischer maar brengt wel extra gewicht mee en is misschien iets minder sportief.
We hebben in iedergeval de schroefset vrij ver uit moeten draaien anders kwam hij niet eens over de garage drempel.
Voor;
Na;
Interieur nu;
Of het bijna nieuwe originele interieur;
Sowieso is het de bedoeling om de auto te restauren, en alles wat enigzins versleten of kapot is te vervangen.
Alleen origineel of semi-race.... lastig
