NAP-check, kan iemand voor mij kijken?
-
NAP-check, kan iemand voor mij kijken?
Ik wil een auto aanschaffen, ik heb er gisteren in gereden, volgensmij stond er 230.000 km op de teller.
Zal niet veel hebben gescheeld.
Nu heb ik hem gecheckt op 231.000 km via autopas.nl en hij geeft aan Kilometerstand fout.
Kan iemand hier meer historie over vinden? Kenteken xxxxxx.
Alvast heel erg bedankt.
Zal niet veel hebben gescheeld.
Nu heb ik hem gecheckt op 231.000 km via autopas.nl en hij geeft aan Kilometerstand fout.
Kan iemand hier meer historie over vinden? Kenteken xxxxxx.
Alvast heel erg bedankt.
Laatst gewijzigd door twanvz op 14 nov 2010, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Re: NAP-check, kan iemand voor mij kijken?
Kan ook bij elke garage als je kentekenbewijs hebt.
Blijft 14 jaar oud dus kan goed dat er meer gedraaid is dan die 230k.
Blijft 14 jaar oud dus kan goed dat er meer gedraaid is dan die 230k.
- Paskal
- Auto: meerdere
Ook welkom hier... Leuk dat je je even voorstelt 

-
oh oke. nou ik heb al wel deel 3 van overschrijven mee gekregen (en nog een papier van RDW waarop staat bedrijfsvoorraadbewijs). is dat ook voldoende?
ja ik zocht via google op autopas informatie en kwam hieruit.
ja ik zocht via google op autopas informatie en kwam hieruit.
- daNpy
Garages mogen geen NAP check doen als de auto er niet fysiek staat volgens mij.
Dus je zal toch bij de verkopende partij het NAP rapport op moeten vragen.
Dus je zal toch bij de verkopende partij het NAP rapport op moeten vragen.
- Martin van der Zwaard
Voor € 2,95 weet je alles.
Lijkt mij geen probleem om zo enorm bedrag uit te geven om "zeker" te weten of ie klopt.
http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=19&version=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt mij geen probleem om zo enorm bedrag uit te geven om "zeker" te weten of ie klopt.
http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=19&version=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- VLA
Blijkbaar is dit niet alleen een support forum voor diverse games , maar ook voor een gratis NAP check.Paskal Morriën schreef:Ook welkom hier... Leuk dat je je even voorstelt

-
martin , lees mijn tekst eens goed (het zijn maar 3 regels). ik heb al nap check gedaan voor dat geld, maar je ziet alleen goed of niet goed.
ps: zie http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=11952
ps: zie http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =7&t=11952
-
Twan, dan hebben we het over gerespecteerde forummembers die al langer hier posten en een gunst vragen aan mede gebruikers van dit forum. Niet iemand die toevallig via google hier kwam en dus zijn vraag neerkwakt. De users van df zijn geen mensen die diensten verlenen
Stel jezelf eens netjes voor zou ik zeggen

- Martin van der Zwaard
Een auto van 14 jaar oud, op LPG, bij een handelaar waar een fout uit komt bij NAP.
Dat je er überhaupt nog tijd in gaat steken in zo'n hok.
-
OnlineMartijn_bmw
+1 of als hij erg goedkoop is, niet zeiken kopen en gassen (letterlijkMartin van der Zwaard schreef:Een auto van 14 jaar oud, op LPG, bij een handelaar waar een fout uit komt bij NAP.

-
Als iemand die wat langer hier rondloopt mag ik hoop ik de volgende vraag wel stellen?
Hoe kan je eigenlijk controleren of een auto schade heeft gehad, of wat voor verleden die heeft gehad?
Bij RDW.nl kan je zien of ie import is of niet, en wanneer ie tenaamgesteld is. Maar ik wil ook weten of ie ooit een dikke klapper heeft gehad.
Auto bedrijven kunnen dit controleren volgens mij toch? Maat van me had een auto gekocht (wist dat ie schade had), ander schadebedrijf had zelfs foto's van de schade? Zit dit opgeslagen in een database ofzo?
Wat ik ook zeer graag wil weten is, hoe vaak een auto is tenaamgesteld (kan je op marktplaats zien) maar wat belangrijker is: op wiens naam. Dus particulier of autobedrijf? Als een auto van eerste eigenaar naar autobedrijf gaat, en van 2e eigenaar ook naar autobedrijf betekent al dat ie 4x van eigenaar is gewisseld... ?

Hoe kan je eigenlijk controleren of een auto schade heeft gehad, of wat voor verleden die heeft gehad?
Bij RDW.nl kan je zien of ie import is of niet, en wanneer ie tenaamgesteld is. Maar ik wil ook weten of ie ooit een dikke klapper heeft gehad.
Auto bedrijven kunnen dit controleren volgens mij toch? Maat van me had een auto gekocht (wist dat ie schade had), ander schadebedrijf had zelfs foto's van de schade? Zit dit opgeslagen in een database ofzo?
Wat ik ook zeer graag wil weten is, hoe vaak een auto is tenaamgesteld (kan je op marktplaats zien) maar wat belangrijker is: op wiens naam. Dus particulier of autobedrijf? Als een auto van eerste eigenaar naar autobedrijf gaat, en van 2e eigenaar ook naar autobedrijf betekent al dat ie 4x van eigenaar is gewisseld... ?
-
Autobedrijven kunnen dat zien, maar mogen die info niet aan particulieren geven. 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Da's dan wel weer raar, zeker als je desbetreffende auto wilt kopen.
- daNpy
En als men expliciet vraagt of de auto schade heeft gehad. Mogen ze deze vraag dan fout beantwoorden?
- Wiebe GT

Het begint al helemaal fout hier (buiten eerst voorstellen)
een kilometerstand checken met een "volgens mij" stand is FOUT en geeft dus meestal ook FOUT
er moet altijd een afgelezen kilometerstand ingevoerd worden.
Het aantal vorige eigenaren kan door een garagehouder aangesloten bij bovag of met een VWE aansluiting gecontroleerd worden. Deze informatie is niet geheim.
Schades kunnen gecontroleerd worden door garagebedrijven met een SVP (schade verleden pas) aansluiting. Indien een garage weet dat een auto schade heeft gehad is er in nederland wel maar ook weer geen verplichting dit te melden.
Want....
een garagehouder is wel verplicht zo volledig mogelijke informatie te verschaffen, maar kan daar moeilijk voor vervolgd worden. (dat is in duitsland overigens wettelkijk wel geregeld)
Indien een klant er excpliciet naar vraagt en er wordt over gelogen, dan is vervolging iets makkelijker.
Dit alles buiten de morele verplichting natuurlijk, helaas zijn er collega's welke blijkbaar geen morele verplichtingen hebben.......

gr. wim