Opel Omega 3.0

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Luc B

Opel Omega 3.0

Bericht door Luc B » 03 nov 2010, 17:34

Ondanks mijn 17 jaar ben ik eindelijk in het bezit van mijn ‘bolide’. Heb gezocht naar verscheidene BMW’s . Vooral naar de e39’s en e36’s. Maar ook naar volvo t5 stations, of v40 t4’s . Helaas is het er niet van gekomen. Toch gewoon door blijven zoeken en werd er een zeer nette deal aangeboden. Geen bmw , maar een opel . Nu kan ik mij voorstellen dat sommige denken : ‘’Uhm… Opel – BMW ? waar mis ik de link ?’’. Ik weet het niet, toen ik hem zag was ik er direct verliefd op.

Het betreft een Opel Omega B2 Caravan 3.0 MV6 Sport , facelift in het premium-blau. Een hele mond vol dus. Waarom een station ? waarom zo’n logge lompe bak ? Ik heb nu eenmaal een zwak voor stations en grote auto’s ( tsja :S ieder z’n ding?). Net als bijv. een 850 t5, vind ik helemaal het einde. Van buiten een oude-lulle bak , maar onderhuids toch een sporter ( mits de juiste aanpassingen) .

Maar over de Omega dus. Om toch de 1600+ kilo een beetje vooruit te trekken heb ik gekozen voor de 3.0 V6 die goed is voor 211 pk met handbak ofcourse. Omdat het de ‘’sport’’ is, is de auto iets strakker afgeveerd. Ook zitten er de 17’’ sport velgen, en heeft de auto de dubbele pijp achter. Qua interieur zit er het sport interieur in met stoelverwarming! Natuurlijk is airco, cruise controle etc. etc. ook aanwezig. Natuurlijk helemaal mooi is dat dit een RWD is . Iets wat ik wil gaan combineren met een driftcursus om natuurlijk helemaal de ‘’driving-fun’’ uit de achterwielaandrijver te halen. Er staat wel mooi ‘sport’ op de papieren , maar het blijft een logge auto .
Helaas miste toch de spoiler die de auto net dat sportievere uiterlijk geeft, maar die heb ik zelf al aangeschaft. Een originele spoiler natuurlijk ! Ook had de vorige eigenaar er zo’n fijne embleemloze grille in gezet wat geen porum was, dus meteen een originele grille terug gezet.
Op korte termijn word nog de achterklep opnieuw gespoten ,zit een kleine roestplek op, en dan kan direct de spoiler mee worden gespoten en worden gemonteerd.
Wat wil ik nog gaan doen:
-Sperdiff .
-Sport uitlaat van ‘Mtech opel tuning’ . Geen sjonnie ding, maar gewoon een wat mooiere sound.
-Tegen de tijd dat de schijven en blokken op zijn eens kijken voor andere remmerij . ( monaro VXR of Pontiac GTO is zo overzetbaar)

Planning is dat ik rond januari in bezit ben van mijn roze pasje. Dus dan eens eerst rustig de winter overleven.

Genoeg gewouweld. Iedereen zal toch wel doorscrollen naar foto’s :p .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
^nog met lelijke embleem-loze grille ^
Laatst gewijzigd door Luc B op 19 jan 2011, 16:16, 2 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Re: Deutsche RWD 3.0 6-cilinder

Bericht door ErikS » 03 nov 2010, 17:41

Leuke auto voor op je 17e! :banaan: :roflol:

Nee, niet mijn ding; maar als het jouw ding wel is is dat de goeie keuze!
En dat is belangrijk....... :mrgreen: :beer:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 03 nov 2010, 17:45

Je kan met de achterbank plat wel lekker klussen met een 16 jarig vriendinnetje achterin, en het is nog legaal ook! :police:

Niet veel hier op DF die hetzelfde kunnen zeggen :nah:

ErikS

Bericht door ErikS » 03 nov 2010, 17:46

Erik dB schreef:Je kan met de achterbank plat wel lekker klussen met een 16 jarig vriendinnetje achterin, en het is nog legaal ook! :police:

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Humor :thumbup:

Vind de kleur + velgen erg mooi trouwens!

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 03 nov 2010, 17:50

Ik vind die Omega's best mooie auto's, maar wat een 17-jarige met zo'n groot, zwaar en zuipende boot moet? :hmmm:

Ondanks dat natuurlijk veel :df:
Vraag me ook af hoe het driften met zo'n Omega gaat :lol:

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 nov 2010, 17:56

Van harte met je wagen.
Zeer leuk ding en wat een bak voor een 17 jarige :shock:
Gelukkig zijn ondanks dat het leuke wagens zijn de prijzen voor deze erg laag waardoor de instap voor velen mogelijk is .
Ikzelf heb Ook een B MV6 gehad en een A caravan 2.6 Dual ram
Beide superleuke bolides .
Geen sporters maar leuke vlotte cruisers.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 nov 2010, 18:23

Die embleemloze grille zag er nog niet eens zo heel erg verkeerd uit.
1 vriendelijke tip: Mtech staat er om bekend dat ze dik en vet overpriced zijn, ik zou voor een uitlaat even verder kijken. In Twente zit iemand die hele leuke uitlaatjes maakt precies op jouw wensen afgestemd, en in het westen weet ik ook nog iemand.

He verrek mijn 2000ste post :banaan:

dvh

Bericht door dvh » 03 nov 2010, 18:35

Gz !

Dikke bak, zal wel lekker slurpen !

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 nov 2010, 18:36

ik vind het wel een mooie bak idd :thumbup: en dat uit een mond van iemand die niks met opel heeft :sealed:

veel plezier er mee! :df:

Knot

Bericht door Knot » 03 nov 2010, 18:45

Ziet er zeker niet verkeerd uit hoor, het is wel een slee, dat zeker maar de kleurencombinatie is erg fraai en het is fijn de dikste motor uit de serie te hebben!

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 nov 2010, 18:47

De dikste uit die serie is de 3.2 V6 :roll: :wink:

Knot

Bericht door Knot » 03 nov 2010, 18:51

Is dat niet de C Omega??

Dacht dat hier de MV6 de topper was.

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 nov 2010, 19:35

Die wordt ook C omega genoemd of zoals de voorgstelde wagen B2
Dit daar het eigenlijk een facelift is van de B en geen nieuw model :wink:

Luc B

Bericht door Luc B » 03 nov 2010, 20:07

Zo , allemaal super reacties zo te lezen . Ja , ding lust z'n drankje wel, maarja, anders had ik de 2.2 moeten nemen. Voor derest ben ik blij dat ik 'm in deze kleur heb kunnen krijgen, is toch wat anders maar zeker niet lelijk!

@Martijn-BMW
De meeste mensen die niet van opel houden vinden hem toch wel wat, ik ben zelf ook geen opel man. Maar deze vond ik wel tof :bag: zal komen omdat die niet op een normale opel lijkt ...

steve smith

Bericht door steve smith » 03 nov 2010, 20:29

Erik dB schreef:Je kan met de achterbank plat wel lekker klussen met een 16 jarig vriendinnetje achterin, en het is nog legaal ook! :police:

:roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:

If we knew then what we know now...... :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 03 nov 2010, 21:11

Bouwjaar en KM stand? Ziet er erg netjes uit. Veel DF met de Opel.

Michel

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 nov 2010, 21:25

Eeuwig zonde trouwens dat ze destijds een vrij forse prijsverhoging doorgevoerd hebben waar de bestaande Omega rijders zachtjes gezegd boos over waren en wat de auto waarschijnlijk (onder andere) de das om gedaan heeft. Met de Insignia van tegenwoordig mogen we niet klagen :)

dvh

Bericht door dvh » 03 nov 2010, 21:31

Alleen heb ik me altijd wijs laten maken dat ze kwalitatief niet zo goed zijn, vandaar dat je sommige types ook retegoedkoop kon kopen. Maar dit is een beetje een van de laatste uitvoeringen denk ik ? het dash ziet er al wat moderner uit zover ik kan zien :)

911-lover

Bericht door 911-lover » 03 nov 2010, 22:12

InjectTheVenom schreef:Eeuwig zonde trouwens dat ze destijds een vrij forse prijsverhoging doorgevoerd hebben waar de bestaande Omega rijders zachtjes gezegd boos over waren en wat de auto waarschijnlijk (onder andere) de das om gedaan heeft. Met de Insignia van tegenwoordig mogen we niet klagen :)
Klopt niet helemaal .
Doordat door de geschienis heen de modellen steeds groter worden heeft Opel door de jaren heen steeds de topmodellen afgeschaft en kleinere modellen toegevoegd .
Vroeger was de Kadett het kleinste model Opel (nu is dat de Astra en een volwaardige middenklasser) en de Amiral de grootste . Die is weggevallen voor het kleinere model Diplomat (vervanger Kapitan) , die is weggevallen voor het kleinere model Senator (vervanger Commodore) , die is weggevallen voor de Omega (vervanger Rekord) en die is weggevallen voor de Vectra C (vervanger Vectra B en eigenlijk rechtsreekse afstammeling van de Ascona .
Jawel diezelfde die jaren ervoor tweede op het lijstje stond na de Kadett.
Er zijn wel ondermodellen gekomen zoals de Agila en de Meriva om de modellen naar onder op te vullen .
Eigenlijk hebben we bij VW door de jaren heen hetzelfde gezien (met uitzondering van de erg kaars verkochte Pheaton) Wat is er bvb van de Santana gekomen die hoger als de Passat op het trapje stond ?
De Passat is nu ook het topmodel terwijl dat jaren geleden een kleine middenklasser was .
De Golf was de opvolger van de Kever (kleinste VW) , dan kwam de Polo eronder , dan hebben we nog de Lupo en daaronder weer de Fox .

Luc B

Bericht door Luc B » 03 nov 2010, 22:15

Michel P schreef:Bouwjaar en KM stand? Ziet er erg netjes uit. Veel DF met de Opel.

Michel
Is er een uit 2000, een van de eerste facelifts. KM stand is 160.000 met nap natuurlijk !

@dvh
Ja , de v6'en zijn gevoelig voor onderhoud en controles, vooral de klepdeksels willen nogwel eens gaan lekken. Gelukkig heeft de mijne nergens last van, de klepdekselpakkingen zijn op tijd vervangen dus geen lekkages en dergelijken. Meestal komen de grote problemen toch door nalatigheid , en ''ach , dat doen we volgende week wel'' houdingen. Dit blok is hier best gevoelig voor. Ook het diff wil wel eens gaan lekken, het diff onder mijn omega lekt dan niet, maar als ik voor een sperdiff ga kijken maak ik het huidige diff wel weer 100% in orde als ''back-up''. Gelukkig is de mijne goed verzorgd en nergens op bezuinigd, ook door de vorige eigenaren niet ! Voorderest is er weinig op aan te merken.

Maar net als het roestplekje onder het achterraam is een algemeen omega probleem . Hebben ze bijna allemaal. Maarja , blijft een opel , dus ik ben blij dat dit de enigste roest is ! En de uitlaat dan , hier zit klein gaatje in , maar is nog de 1e uitlaat. Na 10 jaar duty is dit niet vreemd. Sinterklaas neemt voor mij een nieuwe uitlaat mee, dus dat komt wel goed.

Het probleem was dat de auto altijd wel goed verzorgd was, maar had altijd buiten gestaan wat een ENORME aanslag was geweest op de lak . Voor mij dus een goede reden om eens het 'kleien' te proberen. auto knapte er ontzettend van op , voelt nu werkelijk spiegelglad aan , en ziet er ook weer helemaal fris uit.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 04 nov 2010, 18:41

Vandaar ook dat ik er (onder andere) bij gezet heb ;)
911-lover schreef:Klopt niet helemaal.

vwk

Bericht door vwk » 04 nov 2010, 19:18

Luc B schreef:Zo , allemaal super reacties zo te lezen . Ja , ding lust z'n drankje wel, maarja, anders had ik de 2.2 moeten nemen. Voor derest ben ik blij dat ik 'm in deze kleur heb kunnen krijgen, is toch wat anders maar zeker niet lelijk!

@Martijn-BMW
De meeste mensen die niet van opel houden vinden hem toch wel wat, ik ben zelf ook geen opel man. Maar deze vond ik wel tof :bag: zal komen omdat die niet op een normale opel lijkt ...
Troost je, mijn vader heeft een 2.2i CD automaat, dat ding is nog onzuiniger met mijn vader z'n rijstijl dan mijn 328i was met mijn rijstijl :bag:

Maar zonder meer een nette auto, interieur is ook super, mijn vader heeft het standaard interieur.
Omega's zijn/waren zonder meer ondergewaardeerde auto's :thumbup:

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 04 nov 2010, 21:37

Flinke auto en dat op je 17e :D

M'n vader heeft een 2,5 td Elegance sedan gehad, heerlijk comfortabele reiswagen. De auto heeft ie na 7 jaar weggedaan toen de krukas brak...

Veel fun ermee.

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 05 nov 2010, 00:44

Haha, wat een fantastische auto direct als eerste auto. Komen je vrienden aan met Polo'tjes en 205jes, zit jij met je Omega station. Het heeft wel wat 8)
Zou alleen niet met de uitlaat gaan rommelen, past niet echt bij die auto. Verder mooi ding.

Luc B

Bericht door Luc B » 05 nov 2010, 08:51

Maarten Godschalk schreef:Haha, wat een fantastische auto direct als eerste auto. Komen je vrienden aan met Polo'tjes en 205jes, zit jij met je Omega station. Het heeft wel wat 8)
Zou alleen niet met de uitlaat gaan rommelen, past niet echt bij die auto. Verder mooi ding.
Ik weet het zelf ook nog niet helemaal. Uitlaat zou er eigenlijk alleen onder komen voor de wat zwaardere sound. Niet veel luider, maar nu hoor je bijna niets, tenzij je 6K toeren draait. En het is toch zonde om het geluid van een 6-cilinder zo in te dempen .

Plaats reactie