Het betreft een Opel Omega B2 Caravan 3.0 MV6 Sport , facelift in het premium-blau. Een hele mond vol dus. Waarom een station ? waarom zo’n logge lompe bak ? Ik heb nu eenmaal een zwak voor stations en grote auto’s ( tsja :S ieder z’n ding?). Net als bijv. een 850 t5, vind ik helemaal het einde. Van buiten een oude-lulle bak , maar onderhuids toch een sporter ( mits de juiste aanpassingen) .
Maar over de Omega dus. Om toch de 1600+ kilo een beetje vooruit te trekken heb ik gekozen voor de 3.0 V6 die goed is voor 211 pk met handbak ofcourse. Omdat het de ‘’sport’’ is, is de auto iets strakker afgeveerd. Ook zitten er de 17’’ sport velgen, en heeft de auto de dubbele pijp achter. Qua interieur zit er het sport interieur in met stoelverwarming! Natuurlijk is airco, cruise controle etc. etc. ook aanwezig. Natuurlijk helemaal mooi is dat dit een RWD is . Iets wat ik wil gaan combineren met een driftcursus om natuurlijk helemaal de ‘’driving-fun’’ uit de achterwielaandrijver te halen. Er staat wel mooi ‘sport’ op de papieren , maar het blijft een logge auto .
Helaas miste toch de spoiler die de auto net dat sportievere uiterlijk geeft, maar die heb ik zelf al aangeschaft. Een originele spoiler natuurlijk ! Ook had de vorige eigenaar er zo’n fijne embleemloze grille in gezet wat geen porum was, dus meteen een originele grille terug gezet.
Op korte termijn word nog de achterklep opnieuw gespoten ,zit een kleine roestplek op, en dan kan direct de spoiler mee worden gespoten en worden gemonteerd.
Wat wil ik nog gaan doen:
-Sperdiff .
-Sport uitlaat van ‘Mtech opel tuning’ . Geen sjonnie ding, maar gewoon een wat mooiere sound.
-Tegen de tijd dat de schijven en blokken op zijn eens kijken voor andere remmerij . ( monaro VXR of Pontiac GTO is zo overzetbaar)
Planning is dat ik rond januari in bezit ben van mijn roze pasje. Dus dan eens eerst rustig de winter overleven.
Genoeg gewouweld. Iedereen zal toch wel doorscrollen naar foto’s :p .
^nog met lelijke embleem-loze grille ^