Routes voor Driving Fun in Nederland
-
Routes voor Driving Fun in Nederland
Al enige tijd ben ik opzoek naar mooie en leuke routes waar je met een fijne auto driving fun kunt hebben/opzoeken.
Autovisie heeft er in het verleden aandacht aan besteedt en er zijn genoeg wegen in Nederland waar je nog plezier kunt hebben.
Nu ben ik specifiek opzoek naar een route voor de omgeving Nieuwegein/Houten/Utrecht voor een klein uurtje driving fun.
Wellicht een idee om, naast tips voor bovenstaande, specifieke verzoek, wat mooie routes te verzamelen?
Autovisie heeft er in het verleden aandacht aan besteedt en er zijn genoeg wegen in Nederland waar je nog plezier kunt hebben.
Nu ben ik specifiek opzoek naar een route voor de omgeving Nieuwegein/Houten/Utrecht voor een klein uurtje driving fun.
Wellicht een idee om, naast tips voor bovenstaande, specifieke verzoek, wat mooie routes te verzamelen?
- Petrolhead Tom
Re: Routes voor Driving Fun in Nederland
Stel je anders eerst even voor.
- Chris van S.
Simpel: de weg langs het water van Houten naar Cothen/Wijk bij Duurstede. Zeker het stuk onder de brug door is erg overzichtelijk en uitdagend.
- Robertdj
Probeert niet mee te lezen 

-
Excuus: Zie hier.Petrolhead Tom schreef:Stel je anders eerst even voor.
@Chris van S.:
Ik moet zeggen dat ik meer bekend ben in Utrecht/Nieuwegein, dan in Houten, maar die weg zal ik eens opzoeken! Hoe lang is de weg ongeveer?
@Robertdj:

- Robertdj
Ik probeer mezelf te beschermen, kom zelf uit die regio. 

-
Robertdj schreef:Ik probeer mezelf te beschermen, kom zelf uit die regio.

- Chris van S.
http://maps.google.nl/maps?q=51.988607, ... 22638&z=16" onclick="window.open(this.href);return false;
Uiteraard is de rechte weg (goyerdijk richting wijk bij duurstede niet leuk. Maar alle andere wel...
(het is wel 2002 dat ik er voor het laatst daar heb gereden door mijn studie in Driebergen)
Uiteraard is de rechte weg (goyerdijk richting wijk bij duurstede niet leuk. Maar alle andere wel...
(het is wel 2002 dat ik er voor het laatst daar heb gereden door mijn studie in Driebergen)
- Robertdj
Niet echt, alleen de AC dragstripflieger schreef:Robertdj schreef:Ik probeer mezelf te beschermen, kom zelf uit die regio.Leuk! Maar zelf geen tips voor de regio dus? Is de bescherming zo strikt?

-
Die studie in Driebergen ken ik.Chris van S. schreef:http://maps.google.nl/maps?q=51

Dit is de route volgens Google Maps:
- In Houten de Rondweg af richting het Oostrumsdijkje
- Rechtsaf en vervolgens linksaf de Beusichemseweg op
- Deze weg helemaal volgen en dan rechtsaf de Nachtdijk op
- Bocht naar rechts de Goyerdijk op
- De weg vervolgen van de Goyerdijk naar de Kanaaldijk Noord
Klopt dit een beetje?
- MartijnGizmo
Grappig, deze foto heb ik exact daar gemaakt:

Helaas niet verder die weg afgereden, dus kan niet oordelen of het de moeite waard is.
Helaas niet verder die weg afgereden, dus kan niet oordelen of het de moeite waard is.
- Elmar
- Robertdj
Flink stampen dan, volgens google maps 2 uur 26 

-
Dat ga ik inderdaad niet redden in het kleine uurtje dat ik maar heb. Al kan ik natuurlijk wel een selectie maken. Toch bedankt Elmar!
- Martin van der Zwaard
Wie nietflieger schreef:Die studie in Driebergen ken ik.Chris van S. schreef:(het is wel 2002 dat ik er voor het laatst daar heb gereden door mijn studie in Driebergen)

Hier nog een

- Elmar
Je moet wel een beetje doorrijden.
-
OnlineMartijn_bmw
mooie route Elmar 
maar idd zal de gemiddelde persoon dat niet in 1 uur doen
neemt niet weg dat ik die route zeker een keer ga rijden!

maar idd zal de gemiddelde persoon dat niet in 1 uur doen

neemt niet weg dat ik die route zeker een keer ga rijden!
- pterps
En hier nog eenMartin van der Zwaard schreef:Wie nietflieger schreef:Die studie in Driebergen ken ik.Chris van S. schreef:(het is wel 2002 dat ik er voor het laatst daar heb gereden door mijn studie in Driebergen)![]()
Hier nog een

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Das een lekkere route zeg 8)Elmar schreef:Je moet wel een beetje doorrijden.
- Joop
Rondje van Elmar maak ik ook nog regelmatig...
...maar een uurtje is inderdaad stevig doorrijden.
Maar in anderhalf uur is de route nog redelijk relaxed te rijden hoor (al ben je op de motor wel in het voordeel als het wat drukker is).
...maar een uurtje is inderdaad stevig doorrijden.

- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
We gaan hier toch geen IVA topic van makenMartin van der Zwaard schreef:Wie nietflieger schreef:Die studie in Driebergen ken ik.Chris van S. schreef:(het is wel 2002 dat ik er voor het laatst daar heb gereden door mijn studie in Driebergen)![]()
Hier nog een

ja hier nog eentje
-
De weg langs Schalkwijk, etc. is niet echt meer te rijden. De weg is nogal verzakt daar en hobbelig...Chris van S. schreef:Simpel: de weg langs het water van Houten naar Cothen/Wijk bij Duurstede. Zeker het stuk onder de brug door is erg overzichtelijk en uitdagend.
Andere kant ken ik (nog) niet.
Zelf rij ik wel genoeg over de dijk langs de lek. Op zondagochtend erg vroeg, als er nog geen wandelaars / fietsers zijn.
En hier kan ik mij alleen maar bij aansluitenRobertdj schreef:de AC dragstrip :

Leest in tegenstelling tot Robert wel aandachtig mee in dit draadje

- Aston Martine
Ik ken alleen kleine stukjes.
Als je uit de richting Utrecht komt: A12, afslag Leersum/Woudenberg, onderaan de afslag rechtdoor.
(Vanaf richting Arnhem moet je eerst rechts het viadunt onderdoor en dan weer direct links.
Vanaf dat moment alsmaar rechtdoor, en voor je gevoel parallel blijven rijden aan de snelweg. (Bij elke T-splitsing links, behalve de splitsing waarbij je de snelweg oversteekt.) Volgens de fietsbordjes Amerongen aanhouden (als je tijd hebt om ze te lezen).
Toch gauw 10 minuten fun voordat je in Amerongen bent.
Alleen op mooie dagen stikt het van de fietsers. Verder geen kip te bekennen daar.
Als je uit de richting Utrecht komt: A12, afslag Leersum/Woudenberg, onderaan de afslag rechtdoor.
(Vanaf richting Arnhem moet je eerst rechts het viadunt onderdoor en dan weer direct links.
Vanaf dat moment alsmaar rechtdoor, en voor je gevoel parallel blijven rijden aan de snelweg. (Bij elke T-splitsing links, behalve de splitsing waarbij je de snelweg oversteekt.) Volgens de fietsbordjes Amerongen aanhouden (als je tijd hebt om ze te lezen).
Alleen op mooie dagen stikt het van de fietsers. Verder geen kip te bekennen daar.
-
Inderdaad een leuke route en als je de andere kant op moet (Amersfoort/Leusden) kan je op een gegeven moment ook nog links aanhouden over de a12 heen en over het spoor. Pak je ook nog een mooi stukje en dan kun je als rechts aanhoudt (bij de n224?) richting Scherpenzeel ook nog een mooi stuk binnendoor pakken naar Achterveld..Aston Martine schreef:Ik ken alleen kleine stukjes.
- Joop
Sinds lange tijd tegen het eind van de middag weer eens even een rondje Amerongen-Vianen-Rhenen gedaan... Ging best lekker vlot.
...Elmar had de bimmers buiten staan, zag ik wel... Leuk optrekje trouwens
...Elmar had de bimmers buiten staan, zag ik wel... Leuk optrekje trouwens

Alleen best wel redelijk wat nare korte drempels...Ruben schreef:... Pak je ook nog een mooi stukje en dan kun je als rechts aanhoudt (bij de n224?) richting Scherpenzeel ook nog een mooi stuk binnendoor pakken naar Achterveld..