Na 2 dagen e-mailen met de eigenaar in Haarlem en rekeningen van revisie en onderhoud', aankoopbon vd dealer in Eindhoven, en taxaties gescand te krijgen gingen we afgelopen zaterdag voor de akk in Alkmaar bij Psnh.
De week ervoor was er bij de akk een 993 genadeloos door de mand gevallen, ook bij Psnh.
´s Ochtend om 10.00 afgesproken en 9.55 stonden beide partijen al voor de deur. De eerste indruk was gelijk erg goed, de lak was strak en duidelijk de fabrieks lak. Bij de meeste 933´s die ik had bekeken was dit niet het geval.
Er werd ons eerst koffie aangeboden en daarna werd rustig en relaxed begonnen en aan de keuring. Ronald Paul heeft een heerlijke garage waar je echt lekker rond kunt neusen tussen alle Porsche onderdelen en occasions.
Spannend voor mij was hoe de motor er uit zou zien zodra de kap eronder weg was. Dit was erg netjes en verzorgd en gewoon droog, dit was ook de eerste droge 993 die ik had gezien in mijn zoektocht. Op dat moment had ik al besloten de auto aan te schaffen. De lakdikte meter kwam er aan te pas en deze liet ook geen oude schade´s zien.
Er is altijd wel iets te vinden, zoals draagarm rubbers, en stuurdempers.
De wikkelveer achter het stuur is stuk daardoor geen klakson, en brand het airbag lampje. Achter remschijven zijn ook te dun, voor is zgan nieuw.
Ik kwam er met de koper binnen een minuut uit, en we konden overschrijven en afrekenen. Ik kreeg er nog een set 996 wielen met zgan winterbanden bij en een mooie Porsche pyama.
Onder de wagen zit een klankpakket maar ook een set sport uitlaten van europipe uit Belgie. Klinkt echt leuk als je toeren maakt. De 993 gisteren op een natte afsluitdijk met windkracht 7 of 8 even uitgeprobeerd, en hij gaat heel snel naar de 270, vergelijkbaar met mijn m5

De gt3 wielen wil ik denk ik kwijt, tis niet mijn ding, ik vind alles te zwart worden. Ik wil graag de grijze turbo wielen van de 996, spaken hoefen niet hol te zijn als ze er maar hetzelfde uitzien. Misschien ga ik ook wel rijden met de 17 inch die ik erbij heb gekregen van de 996...............