Scherpe veiligheidsmaatregelen landelijk intocht Sint..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Xave30

Scherpe veiligheidsmaatregelen landelijk intocht Sint..

Bericht door Xave30 » 22 okt 2010, 13:00

Een beetje verbaasd heb ik onderstaande artikel gelezen vanmiddag en de bijbehorend interview beluisterd. Nou, ik meen iets over de Taliban etc te hebben gehoord enzo maar als er een directe link is vind ik het opzich een goede actie.

Audio fragment: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... t-sint.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Harderwijk op slot tijdens intocht sint
HARDERWIJK - Harderwijk treft scherpe veiligheidsmaatregelen rondom de landelijke intocht van Sinterklaas op zaterdag 13 november. Die dag worden 35.000 bezoekers verwacht. Vanaf halfnegen 's ochtends is de binnenstad hermetisch afgesloten.

150 agenten houden toezicht rond de route die door de binnenstad loopt. Daarnaast zijn er 50 brandweerlieden paraat en is er extra cameratoezicht.

Boven de stad vliegt een helikopter van de politie. Ook is er extra toezicht vanaf het water. Harderwijk legt 9000 extra parkeerplaatsen aan.
[Flauw grap modus..]

Enige verband met:

en de hele ophef rond de filmposter?
->http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/cu ... oster-Sint

???
[/flauw grap modus]

Ik ben benieuwd wat jullie van vinden. Extra veiligheid Harderwijk zowel de horror Sint controverse. :)

Macboy

Re: Scherpe veiligheidsmaatregelen landelijk intocht Sint..

Bericht door Macboy » 22 okt 2010, 15:49

Probleem bij dit soort berichten in de media is dat je de mensen onnodig ongerust maakt en juist de aandacht op iets vestigt wat er anders niet zou zijn. Je verhoogt hiermee dus juist het risico.

Betreffende de filmposters van de Sint lijkt me dit geen discussie waardig. Iedere intelligente persoon met enig pedagogisch vermogen weet dat het voor kinderen in de leeftijd 2-10 (ongeveer) schadelijk kan werken omdat die een soort van droom en vertrouwenspersoon nodig hebben.

Een beetje maatschappelijke verantwoordelijkheid zorgt er dus voor dat je de posters alleen op plekken moet ophangen waarvan je weet dat kinderen onder 10 er niet komen. Dus NIET in bushokjes.

En degene die met het non-argument komt dat ook andere enge dingen te zien zijn in bushokjes die vallen duidelijk niet in de categorie "intelligent met enig pedagogisch vermogen".

Kees Kloost ?

(jezus als ik het zo teruglees wel een ontzettend arrogante post van mij, nog erger dan normaal, maar ja ik ga hem niet meer aanpassen hehe)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 okt 2010, 16:08

100% eens met macboy op beide punten kan het niet beter verwoorden :thumbup:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 22 okt 2010, 16:16

PVDA afganistan had toch gedreigd met payback enzo, vanwege de gedoogsteun van de PVV?
Zal daar wel mee te maken hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2010, 16:17

wat allemaal wel of niet schadelijk kan werken voor kids is per kind/opvoeding/aanpak verschillend, ik ben blij dat zij (Huub en cornuiten) hebben gewonnen en dat die poster mag blijven.

ja het kan schadelijk werken in bepaalde gevallen, echter daar valt nog veel meer onder als ze het zo gaan bekijken.

je moet kids ook niet/nooit voorliegen dat die persoon nu nog bestaat en echt is( die oude Sint nu), daar ligt al een grondslag al begrijp ik ook de achtergronden wel, maar toch.

daarom beter alleen een kerstviering en kerstman/kerstvrouw, das toch al een sprookje en niks met heilige achtergrond geloof ik, maar wel met goede wil.

Xave30

Bericht door Xave30 » 22 okt 2010, 16:18

Das duidelijk Macboy :D.

Zelf vind ik het niet een hele CSR ramp voor de filmmakers of maatschappelijk verantwoordelijkheid. Ik heb het hier over "de hoogste prioriteit" omdat het hier de Sint betreft. Wél vind ik het knap dat er rekening mee wordt gehouden for once.. Je zegt het (deels) zelf, er zijn zat andere dingen waarmee kinderen op een jonge leeftijd mee worden geconfronteerd.

Mijn pedagogisch vermogen staat niet op stand 0,0. So i'd like to think at least.

JP

Bericht door JP » 22 okt 2010, 16:19

Een film over de Sint, waarbij iemand/meerderen door de staf (van Sint) worden vermoord, lijkt me in de regel niet een kinderfilm.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2010, 16:22

JP schreef:Een film over de Sint, waarbij iemand/meerderen door de staf (van Sint) worden vermoord, lijkt me in de regel niet een kinderfilm.
is ook niet voor kids :mrgreen:
geloof 16 jaar en ouder :angel:

Plaats reactie