www.Chargertech.nl
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
www.Chargertech.nl
is hier toevallig iemand bekend met het bedrijf http://www.Chargertech.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ?
voor 3K kan ik een compressor laten installeren op mijn 318i...
nou zal iedereen roepen doe die 318i weg en koop een 6 cilinder en misschien is dat wel de goedkoopste oplossing maar dit lijkt me wel leuk eens wat anders en toch een behoorlijke vracht meer vermogen.
ze geven aan van 118pk naar 170pk, lijkt dit realistisch??
voor 3K kan ik een compressor laten installeren op mijn 318i...
nou zal iedereen roepen doe die 318i weg en koop een 6 cilinder en misschien is dat wel de goedkoopste oplossing maar dit lijkt me wel leuk eens wat anders en toch een behoorlijke vracht meer vermogen.
ze geven aan van 118pk naar 170pk, lijkt dit realistisch??
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: www.Chargertech.nl
Ben er niet bekend mee en idd je kunt wel helemaal gek zijn :!:
De enige die potentieloze motoren heeft laten tunen hier op DF is Allen en uiteindelijk heb je er weinig lol van en kost het kapitalen is wel gebleken
Wat kun je kopen van de verkoop van de 318i en 3K? Een 320i levert die 170pk ook al en levert je een veel beter totaal pakket.
Een vriend van me heeft b.v. zijn 150pk 320D gechipt naar 180pk. Klinkt leuk maar met de standaard overbrenging van bak en diff win je er alleen maar mee bij op het gas gaan. Je schakelmomenten blijven op dezelfde snelheden en je top is ook 0,0 hoger. Ergo, je bent er niet met alleen een compressor....


Wat kun je kopen van de verkoop van de 318i en 3K? Een 320i levert die 170pk ook al en levert je een veel beter totaal pakket.
Een vriend van me heeft b.v. zijn 150pk 320D gechipt naar 180pk. Klinkt leuk maar met de standaard overbrenging van bak en diff win je er alleen maar mee bij op het gas gaan. Je schakelmomenten blijven op dezelfde snelheden en je top is ook 0,0 hoger. Ergo, je bent er niet met alleen een compressor....
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: www.Chargertech.nl
Zou het niet doen. Je blijft in een cyclys van aanpassingen zitten. Meer vermogen, beter onderstel, andere remmen etc.
Als ik een auto in moest ruilen die ver van standaard is bracht dat eerder minder geld op dan meer.
Zou dus persoonlijk even doorsparen en je 318i inruilen op bijvoorbeeld een 325i/330i.
Als ik een auto in moest ruilen die ver van standaard is bracht dat eerder minder geld op dan meer.
Zou dus persoonlijk even doorsparen en je 318i inruilen op bijvoorbeeld een 325i/330i.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: www.Chargertech.nl
ja als je het zo bekijkt heb je ook wel gelijk... 318i +3K moet een 320i kunnen opleveren lijkt meNiels schreef:Ben er niet bekend mee en idd je kunt wel helemaal gek zijn :!:De enige die potentieloze motoren heeft laten tunen hier op DF is Allen en uiteindelijk heb je er weinig lol van en kost het kapitalen is wel gebleken
![]()
Wat kun je kopen van de verkoop van de 318i en 3K? Een 320i levert die 170pk ook al en levert je een veel beter totaal pakket.
Een vriend van me heeft b.v. zijn 150pk 320D gechipt naar 180pk. Klinkt leuk maar met de standaard overbrenging van bak en diff win je er alleen maar mee bij op het gas gaan. Je schakelmomenten blijven op dezelfde snelheden en je top is ook 0,0 hoger. Ergo, je bent er niet met alleen een compressor....

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: www.Chargertech.nl
Een 318i met een compressor stuurt alleen wel een straatlengte beter dan een 320i...
- Harrie D
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: www.Chargertech.nl
Ik ben er al een aantal keer geweest omdat ie met zn siliconen slangen vrij goedkoop is (en ze standaard zwart zijn)
Geen idee of ie goed is in het installeren van compressors, de keren dat ik dr geweest ben was bij hem (of zn ouders volgens mij) thuis, ik heb verder niet gezien of ie ergens een werkplaats/loods oid heeft en hoe zn werk er uit ziet.
De winst opzich zou wel kunnen (0,5 bar overdruk kan zomaar 40-50% meer opleveren), maar zonder intercooler is het altijd wat gevoelig, dan kun je wel eens problemen krijgen in de zomer.
Het 'standaard chippie' ipv iets wat op een testbank op maat is gemaakt zou ik dan iets minder blij mee zijn, dat is gewoon een risico.
Afgezien daarvan:
Wil je dit soort dingen rendabel houden tov een 320/323/325/328, dan moet je het eigenlijk zelf maken en veel geduld hebben met onderdelen zoeken.
En dan nog is het maar beperkt wat je op een standaard blok met een hoge compressieverhouding kan winnen.
Dr zal prima 250pk uit zo'n blok te halen zijn met een 300nm aan koppel, maar dan zul je m wel intern wat aan moeten passen (compressieverhouding omlaag, sterkere koppakking en sterkere kopbouten, dan ben je al een heel eind)
En je moet dan een hoop tijd stoppen in het afstellen om te voorkomen dat het zaakje aan puin loopt.
Geen idee of ie goed is in het installeren van compressors, de keren dat ik dr geweest ben was bij hem (of zn ouders volgens mij) thuis, ik heb verder niet gezien of ie ergens een werkplaats/loods oid heeft en hoe zn werk er uit ziet.
De winst opzich zou wel kunnen (0,5 bar overdruk kan zomaar 40-50% meer opleveren), maar zonder intercooler is het altijd wat gevoelig, dan kun je wel eens problemen krijgen in de zomer.
Het 'standaard chippie' ipv iets wat op een testbank op maat is gemaakt zou ik dan iets minder blij mee zijn, dat is gewoon een risico.
Afgezien daarvan:
Wil je dit soort dingen rendabel houden tov een 320/323/325/328, dan moet je het eigenlijk zelf maken en veel geduld hebben met onderdelen zoeken.
En dan nog is het maar beperkt wat je op een standaard blok met een hoge compressieverhouding kan winnen.
Dr zal prima 250pk uit zo'n blok te halen zijn met een 300nm aan koppel, maar dan zul je m wel intern wat aan moeten passen (compressieverhouding omlaag, sterkere koppakking en sterkere kopbouten, dan ben je al een heel eind)
En je moet dan een hoop tijd stoppen in het afstellen om te voorkomen dat het zaakje aan puin loopt.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: www.Chargertech.nl
40-50% bij 0,5 bar overdruk is wel erg optimistisch.
Met zo'n schatting ga je er vanuit dat als je er anderhalf keer zo veel lucht in doet je vermogen ook anderhalf keer stijgt. Dat is wel leuk maar klopt in de praktijk niet voor een compressor, die dingen vreten namelijk zelf ook nogal wat vermogen. Ik denk dat een winst rond 30% realistischer is voor een compressor setup eerlijk gezegd, vooral zonder IC.
Met zo'n schatting ga je er vanuit dat als je er anderhalf keer zo veel lucht in doet je vermogen ook anderhalf keer stijgt. Dat is wel leuk maar klopt in de praktijk niet voor een compressor, die dingen vreten namelijk zelf ook nogal wat vermogen. Ik denk dat een winst rond 30% realistischer is voor een compressor setup eerlijk gezegd, vooral zonder IC.
- Harrie D
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: www.Chargertech.nl
Je hebt gelijk, compressor win je wat minder mee.
Turboding van mij heeft dr net geen 100pk bij met 0,9 bar, dus dat werkt wat efficienter (en een turbo kost ook vermogen, ding levert best wat weerstand op)
Turboding van mij heeft dr net geen 100pk bij met 0,9 bar, dus dat werkt wat efficienter (en een turbo kost ook vermogen, ding levert best wat weerstand op)
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: www.Chargertech.nl
Absoluut maar dan zul je meer moeten doen om een goed totaal pakket te krijgen imho. Als je een leuke 318i hebt met M-pakket inclusief onderstel en sportstoelen dan kan ik me de overweging nog indenken maar als dat niet zo is dan kun je echt beter op zoek naar die 330iPingus schreef:Een 318i met een compressor stuurt alleen wel een straatlengte beter dan een 320i...

-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: www.Chargertech.nl
Dat klopt Niels. Aan een 4 pitter BMW moet je alleen sleutelen als je perfectie zoekt in stuurwerk; voor een lekkere daily driver ben je veel beter af met de 6 pitters.Niels schreef:Absoluut maar dan zul je meer moeten doen om een goed totaal pakket te krijgen imho. Als je een leuke 318i hebt met M-pakket inclusief onderstel en sportstoelen dan kan ik me de overweging nog indenken maar als dat niet zo is dan kun je echt beter op zoek naar die 330iPingus schreef:Een 318i met een compressor stuurt alleen wel een straatlengte beter dan een 320i...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: www.Chargertech.nl
Tis mijn daily
dus als ik hier zo de reactie's lees kan ik er toch beter maar vanaf zien...
318i 2 jaar geleden gekocht om brandstof te gaan besparen (kwam toen uit een E30 325i) en dat lukt zeker
maar mis het vermogen ook....

dus als ik hier zo de reactie's lees kan ik er toch beter maar vanaf zien...
318i 2 jaar geleden gekocht om brandstof te gaan besparen (kwam toen uit een E30 325i) en dat lukt zeker

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: www.Chargertech.nl
Dan kun je rustig een 320i of 323i nemen.
Mijn 320i is qua verbruik zuiniger dan de 318i die ik hiervoor had en hij rijdt 100x beter.
Mijn 320i is qua verbruik zuiniger dan de 318i die ik hiervoor had en hij rijdt 100x beter.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: www.Chargertech.nl
wat verbruikt die dan?Martin van der Zwaard schreef:Dan kun je rustig een 320i of 323i nemen.
Mijn 320i is qua verbruik zuiniger dan de 318i die ik hiervoor had en hij rijdt 100x beter.
mijn 318i loopt 1 op 13....
en 100x beter valt ook wel mee vind ik, alleen het geluid is 100x mooier


prestatie's zijn nagenoeg gelijk E46 318i vs 320i, 323i is idd wel een stuk sneller!
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: www.Chargertech.nl
330i op lpg? 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: www.Chargertech.nl
ik heb het niet op LPG...
al moet ik zeggen dat dat puur op een vooroordeel berust ik heb nog nooit een auto gehad met lpg
al moet ik zeggen dat dat puur op een vooroordeel berust ik heb nog nooit een auto gehad met lpg

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: www.Chargertech.nl
Gas is om op te koken Oof!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: www.Chargertech.nl
tja dat roep ik dus ook altijdPetrolhead Tom schreef:Gas is om op te koken Oof!

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: www.Chargertech.nl
Ik zeg doen! Of een Mosselman turbo...
Ik ben dan ook een groot liefhebber van obscure en onrendabele projecten!
Ik ben dan ook een groot liefhebber van obscure en onrendabele projecten!

- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: www.Chargertech.nl
Onbekend maakt onbemind of zoiets. Vanuit mijn werk veel met gas te maken gehad voornamelijk op volvo's maak ook op bijvoorbeeld een BMW. De twee problemen van gas: Backfire en dure revisie van de motor na xxx.xxx km behoren bij veel motoren tot het verleden. Kijk bijvoorbeeld na Femme en zijn B10 op gas als ik het goed heb probleemloos.
een simpele rekensom
Bmw E46 330i
25.000 km per jaar
4 jaar lang
Benzine: 25.000*4/11*1,55 = 14.000 euro
Lpg: 25.000*4/9,5*0.59 = 6200
Benzine Wb = 728
Lpg G3 Wb = 1052
Maakt gas 6500 euro goedkoper in die 4 jaar.
Goede Installatie begint bij 2000
500 extra onderhoud
Scheelt je 1000 netto per jaar!
een simpele rekensom
Bmw E46 330i
25.000 km per jaar
4 jaar lang
Benzine: 25.000*4/11*1,55 = 14.000 euro
Lpg: 25.000*4/9,5*0.59 = 6200
Benzine Wb = 728
Lpg G3 Wb = 1052
Maakt gas 6500 euro goedkoper in die 4 jaar.
Goede Installatie begint bij 2000
500 extra onderhoud
Scheelt je 1000 netto per jaar!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: www.Chargertech.nl
eens het is idd een stuk goedkoper!
maar ik denk idd altijd nog in het senario na 100k KM kop revisie en weg is je voordeel....
maar ik denk idd altijd nog in het senario na 100k KM kop revisie en weg is je voordeel....
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: www.Chargertech.nl
Mooi verloop van het draadje van supercharger naar Lpg.
Tegenwoordig is er Flashlube een extra smeer systeem voor de motor. Dit geeft kleine drupjes olie in de motor wat de schraalheid van gas opheft. Hierdoor is een Kop/motor revisie bijna niet meer nodig.
Tegenwoordig is er Flashlube een extra smeer systeem voor de motor. Dit geeft kleine drupjes olie in de motor wat de schraalheid van gas opheft. Hierdoor is een Kop/motor revisie bijna niet meer nodig.
- Harrie D
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: www.Chargertech.nl
Koken doe je thuis op aardgas slimmerikPetrolhead Tom schreef:Gas is om op te koken Oof!

Als je trouwens met een modern blok (>'80 ofzo) na 100K km een koprevisie nodig hebt omdat je op gas rijdt heb je IMHO gewoon een afschuwelijk kutblok.
Maar dat kan aan mij liggen

Overigens, volgens het rekensommetje hierboven heb je na 4 jaar bij 25K per jaar 4000 euro bespaard (na aftrek vd installatie en evt wat extra onderhoud)
Dat is dus 100K km, ik mag hopen dat je voor 4000 euro wel een cilinderkopje kan laten fixen

Als ik zo moet schatten lijkt het me sterk dat een gloednieuwe bij de bmw dealer de helft kost (dus de kop met klepzittingen en kleppen, de rest slijt tenslotte niet harder van lpg)
Dus al zou je zo'n baggerblok hebben waarbij de kop iedere 100K aan puin gaat, dan nog kan het uit

- Ar
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
- Auto: Prius
Re: www.Chargertech.nl
Hee LPG topic.
Ik heb met volle tevredenheid meer dan 150K op LPG gereden in mijn BMW. De e38 3.0V8 ging weg bij 470K. De motor liep nog steeds erg netjes. Eerder heb ik een 206 1.6 gereden en verkocht met 220K. Dat ging ook prima. De installatie zat er vanaf het begin er in.
Ik heb met volle tevredenheid meer dan 150K op LPG gereden in mijn BMW. De e38 3.0V8 ging weg bij 470K. De motor liep nog steeds erg netjes. Eerder heb ik een 206 1.6 gereden en verkocht met 220K. Dat ging ook prima. De installatie zat er vanaf het begin er in.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28601
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: www.Chargertech.nl
ja het zal dus wel kunnen idd...
misschien maar opzoek naar een dikke 6 in lijn op gas
misschien maar opzoek naar een dikke 6 in lijn op gas

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten