Indonesie ( en zijn vervoer)
- Gerrit Vrugteveen
Indonesie ( en zijn vervoer)
O.K. mensen, ik zit op dit moment in Jakarta Indonesie, wij logeren bij familie, dus ik krijg ook het echte Indonesie te zien, twee weken hier, en dan nog 2 weken Bali, ik probeer ook een impressie te maken van wat er hier allemaal rond aan het scheuren is, dat zal van de handkar zijn tot misschien toch wat snel spul, ben het nog niet tegengekomen, foute tuning genoeg (tupperware) dus zal t.z.t. wel het een en ander plaatsen.
Het verkeer is gewoon ECHT een chaos, zoiets kennen wij niet in N.L maar goed ook want gisteren kwamen we terug van familie aan de andere kant van de stad, en grote fout we gingen om half 5 terug, ik heb de dagteller en tijd in de gaten gehouden, het was 1.7km in 2 uur en 20 minuten, kun je zeggen die chauffeur kan er geen ruk van, maar dat is niet waar, de scooters en brommers vliegen je aan alle kanten voorbij, en dan niet tientallen, het zijn er eerder duizenden, nou was het een berucht stuk asfalt, waar 24 uur per dag file is, in het begin is het nog wel lachen, maar na een uurtje heb je wel genoeg gezien.
Nou dat was het geklaag van die Nederlander in Jakarta, zit nu in een internetcafe, want als particulier is wifi niet te betalen, zag net een advertentie van internetabonnementen, de goedkoopste verbinding kost omgerekend 90 euro per maand, 2mb download, met een gemoddeld maandsalaris van 40 euro is dit alleen maar wegelegd voor de rich and famous.
Probeer binnenkort wel weer ergens online te komen, is niet makkelijk hier, maar zie wel
Gr Gerrit
Het verkeer is gewoon ECHT een chaos, zoiets kennen wij niet in N.L maar goed ook want gisteren kwamen we terug van familie aan de andere kant van de stad, en grote fout we gingen om half 5 terug, ik heb de dagteller en tijd in de gaten gehouden, het was 1.7km in 2 uur en 20 minuten, kun je zeggen die chauffeur kan er geen ruk van, maar dat is niet waar, de scooters en brommers vliegen je aan alle kanten voorbij, en dan niet tientallen, het zijn er eerder duizenden, nou was het een berucht stuk asfalt, waar 24 uur per dag file is, in het begin is het nog wel lachen, maar na een uurtje heb je wel genoeg gezien.
Nou dat was het geklaag van die Nederlander in Jakarta, zit nu in een internetcafe, want als particulier is wifi niet te betalen, zag net een advertentie van internetabonnementen, de goedkoopste verbinding kost omgerekend 90 euro per maand, 2mb download, met een gemoddeld maandsalaris van 40 euro is dit alleen maar wegelegd voor de rich and famous.
Probeer binnenkort wel weer ergens online te komen, is niet makkelijk hier, maar zie wel
Gr Gerrit
- Knot
Re: Indonesie ( en zijn vervoer)
Brommertjes he, werkt prima daar.
Neem zo'n honda schakelding zonder koppeling, leuk om te rijden!
Op Bali online is een stuk makkelijker, zat internetcafe's.
Veel plezier daar nog!
Neem zo'n honda schakelding zonder koppeling, leuk om te rijden!
Op Bali online is een stuk makkelijker, zat internetcafe's.
Veel plezier daar nog!
Laatst gewijzigd door Knot op 20 okt 2010, 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
He kerel, foto's willen we zien!!
Veel plezier nog de komende weken.
Michel
Veel plezier nog de komende weken.
Michel
-
- Auto: M3P, 130i
Hi Gerrit!
Leuk verhaal. Het mooie is dat ondanks de "chaos" er totaal geen ongelukken gebeuren.
Foto's doen het hier altijd goed. De Toyota Kijang http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1 ... 35&bih=703" onclick="window.open(this.href);return false; zul je veel tegenkomen...
Veel plezier.
Leuk verhaal. Het mooie is dat ondanks de "chaos" er totaal geen ongelukken gebeuren.

Foto's doen het hier altijd goed. De Toyota Kijang http://www.google.nl/images?hl=nl&rlz=1 ... 35&bih=703" onclick="window.open(this.href);return false; zul je veel tegenkomen...
Veel plezier.

- Knot
Ik ben in Bandung een skyline gt2000 tegen gekomen, vond ik wel apart.
- Gerrit Vrugteveen
indobesar schreef:Hi Gerrit!
Leuk verhaal. Het mooie is dat ondanks de "chaos" er totaal geen ongelukken gebeuren.![]()
![]()
Veel plezier.
He Indobesar, klopt die Kijang zie je om de 5 meter, en ja hoe gek het ook is nog geen ongeluk gezien, wat ik nu weet is dat alleen in Jakarta er 250 auto's per week bijkomen, het is nog niet druk genoeg

10.000.000 inwoners, in het weekend, en 14.000.000 mensen door de week Jakarta is ongeveer de oppervlakte van de provincie Utrecht
- Gerrit Vrugteveen
Michel, je hebt een pm
- Gerrit Vrugteveen
O.k mannen, ga weer op weg, 32 gr 

- Knot
Heerlijk, beter dan dat kutweer van hier... zo zo weer in het vliegtuig stappen!
- Erik dB
**is net terug van 3,5wk Borneo, en wil heeeeel graag weer die kant op**

- Fernando
Er schijnen wel supercars te rijden....
Supercars op het Indonesische eiland Jakarta
Als je denkt aan landen waar veel supercars rondrijden zal Indonesië je niet heel snel te binnen schieten. Indonesië is namelijk meer een vakantieland voor de rijke westerlingen en meeste mensen leven daar dan ook van het toerisme. Maar in elk land zijn rijke mensen en zo ook op het Indonesische eiland Jakarta en die hebben dan ook niet de meest vervelende auto's. We zien namelijk in een verslag van de NOS dat ook daar genoeg supercars rondrijden en die zelfs af en toe een heel circuit afhuren om even lekker te scheuren, maar daar zit ook een risico aan zoals in het filmpje te zien is. Gelukkig kan de verslaggever het na vertellen, kortom een onverwacht mooi filmpje.
- Gerrit Vrugteveen
Hallo mensen,
we zijn eindelijk on-line he he, heeft even geduurd, maar hebben nu een usb stick, voor een maandje on-line, ik merk nu al dat de snelheid bagger is, maar ik heb het er maar mee te doen, probeer morgen een paar foto's hier te plaatsen, maar ik denk dat ik de halve dag aan het uploaden ben, en vrouw lief wil natuurlijk niets liever dan op Facebook.
we zijn eindelijk on-line he he, heeft even geduurd, maar hebben nu een usb stick, voor een maandje on-line, ik merk nu al dat de snelheid bagger is, maar ik heb het er maar mee te doen, probeer morgen een paar foto's hier te plaatsen, maar ik denk dat ik de halve dag aan het uploaden ben, en vrouw lief wil natuurlijk niets liever dan op Facebook.

- Michel P
Fucbook 

-
Facebook+Fuckbook= Facefuck
.
Desalniettemin, ben ik benieuwd naar de foto's van het land!

Desalniettemin, ben ik benieuwd naar de foto's van het land!
- Gerrit Vrugteveen
Re: Indonesie ( en zijn vervoer)nu met foto's
O.k. daar zijn we weer, heb via een vriend van ons nichtje een usb modem kunnen regelen, de snelheid van uploaden is echt bagger, laptop is net 3 uur bezig geweest met de foto,s, maar wat maakt het uit.
Zal even een begin maken met hoe en wat, we zitten bij familie hier in Jakarta, zijn hier al twee keer eerder geweest, en het valt op dat er in 13 jaar weinig is veranderd, qua leefomgeving en de manier van leven.
We zijn veel op pad geweest, en we hebben een chauffeur met auto tot onze beschikking( hoe decadent ) je hoeft maar een gil te geven, en het is geregeld, maar we willen hem ook niet te veel belasten, dus als ik alleen weg wil, wat van de familie niet mag,(een blanke alleen op straat, dat is vragen om moeilijkheden)gaat altijd Gerry mee, de vriend van ons nichtje, we gaan meestal op de brommer (motor) 125cc.
Dat is wel lachen, je bent toch een beetje incognito met die helm op je kop, en je beleeft ook eens een keer hoe het er aan toe gaat in het verkeer, het is alleen maar heen en weer gaan tussen de rijbanen, en men geeft je toch ook wel de ruimte om het te doen, en het is veel sneller dan met de auto,
Nu maar stoppen met het verhaaltje, en zal toch nog wat commentaar bij de foto's plaatsen.

Het vervoer per voet, blijft toch in de wijken vrij populair

En natuurlijk de karretjes met eten, wat de hele dag doorgaat, niet aan te raden voor
ons, als je ziek wilt worden ga dan hier van eten

De vuilnisdienst

Ach ja, wie kent hem niet, de oerscooter

Hoe zal ik het noemen, kermis aan huis

Ook aan de dames is gedacht

Stond opeens hier in de straat tijdens een gigantische regenbui

Deur is gewwon gesloten, lopen wij te zeuren als een deur niet goed sluit

De nieuwe uitvoering

Je kunt veel meer meenemen op een brommer dan dat je denkt

Deze kwam opeens door de straat rijden, kijk die
op z'n gezicht

De oertaxi

De Toyota kijang als bus

De alledaagse Kijang

En een nieuwere uitvoering, weet niet of dit de nieuwste is, kom ik nog wel achter

Een kruiasing, de brommers hebben zich naar voren gewerkt

Straatverkoper, als je in de file staat, duiken ze opeens op

De snelwegen boven elkaar, is dat wat we in Nederland gaan krijgen

Foute tuning?

Populair wagentje hier,Honda Jazz

Dit trouwens ook Daihatsu, model moet ik nog even acterkomen

en wat ons opviel, is dit spiegeltje, een beetje verder naar voren geplaatst

Nou dit is ons vervoer, hier in Jakarta en omgeving.

O,ja deze beste man was aan het begin van de week hier een gat in de straat
aan het dichtgooien met puin, ben benieuwd of hij nog verder gaat, ik denk dat er
nu een kwart is gedicht, of de rest nog gebeurt voordat we uit Jakarta
vertrekken
Dit is tot nu toe zo ongeveer wat ik gezien heb aan vervoer, nog lang niet alles natuurlijk, maar als ik nog meer aparte dingen tegenkom, zet ik ze hier wel neer.
Gr. uit een warm 33gr Jakarta. gerrit
Zal even een begin maken met hoe en wat, we zitten bij familie hier in Jakarta, zijn hier al twee keer eerder geweest, en het valt op dat er in 13 jaar weinig is veranderd, qua leefomgeving en de manier van leven.
We zijn veel op pad geweest, en we hebben een chauffeur met auto tot onze beschikking( hoe decadent ) je hoeft maar een gil te geven, en het is geregeld, maar we willen hem ook niet te veel belasten, dus als ik alleen weg wil, wat van de familie niet mag,(een blanke alleen op straat, dat is vragen om moeilijkheden)gaat altijd Gerry mee, de vriend van ons nichtje, we gaan meestal op de brommer (motor) 125cc.
Dat is wel lachen, je bent toch een beetje incognito met die helm op je kop, en je beleeft ook eens een keer hoe het er aan toe gaat in het verkeer, het is alleen maar heen en weer gaan tussen de rijbanen, en men geeft je toch ook wel de ruimte om het te doen, en het is veel sneller dan met de auto,
Nu maar stoppen met het verhaaltje, en zal toch nog wat commentaar bij de foto's plaatsen.
Het vervoer per voet, blijft toch in de wijken vrij populair
En natuurlijk de karretjes met eten, wat de hele dag doorgaat, niet aan te raden voor
ons, als je ziek wilt worden ga dan hier van eten
De vuilnisdienst
Ach ja, wie kent hem niet, de oerscooter
Hoe zal ik het noemen, kermis aan huis
Ook aan de dames is gedacht

Stond opeens hier in de straat tijdens een gigantische regenbui
Deur is gewwon gesloten, lopen wij te zeuren als een deur niet goed sluit

De nieuwe uitvoering
Je kunt veel meer meenemen op een brommer dan dat je denkt
Deze kwam opeens door de straat rijden, kijk die

De oertaxi
De Toyota kijang als bus
De alledaagse Kijang
En een nieuwere uitvoering, weet niet of dit de nieuwste is, kom ik nog wel achter
Een kruiasing, de brommers hebben zich naar voren gewerkt
Straatverkoper, als je in de file staat, duiken ze opeens op
De snelwegen boven elkaar, is dat wat we in Nederland gaan krijgen
Foute tuning?
Populair wagentje hier,Honda Jazz
Dit trouwens ook Daihatsu, model moet ik nog even acterkomen
en wat ons opviel, is dit spiegeltje, een beetje verder naar voren geplaatst
Nou dit is ons vervoer, hier in Jakarta en omgeving.
O,ja deze beste man was aan het begin van de week hier een gat in de straat
aan het dichtgooien met puin, ben benieuwd of hij nog verder gaat, ik denk dat er
nu een kwart is gedicht, of de rest nog gebeurt voordat we uit Jakarta
vertrekken

Dit is tot nu toe zo ongeveer wat ik gezien heb aan vervoer, nog lang niet alles natuurlijk, maar als ik nog meer aparte dingen tegenkom, zet ik ze hier wel neer.
Gr. uit een warm 33gr Jakarta. gerrit
-
Leuk dat je foto's post Gerrit.
-
Leuk om te zien, echt een hele andere wereld.
Geniet ervan!
Geniet ervan!
-
Idd, mooie foto's!
- Michel P
Gave foto's Gerrit!
-
OnlineMartijn_bmw
gave foto's!
en dan zeuren wij over een krasje op onze auto
zo'n klein spiegeltje ver naar voren heb ik ook wel eens gezien.. geen idee wat het nut is
en dan zeuren wij over een krasje op onze auto

zo'n klein spiegeltje ver naar voren heb ik ook wel eens gezien.. geen idee wat het nut is

- MartijnGizmo
Minder blinde hoek...
- Gerrit Vrugteveen
Hallo allemaal,
hier zijn we weer, uit een heeeeel erg warm Sanur Bali,36gr.
Gisteren hier aangekomen, na een fantastische twee weken in Jakarta, nu nog 13 dagen Bali, en dan zit het er voor ons weer op.
Wat mij in deze anderhalve dag hier opvalt, dat het exentrieke aan vervoer wat in Jakarta was, hier veel minder is, laat ik het zo zeggen, nog niets vreemds gezien, wat niet is kan zeker nog komen.
Het spiegeltje voor op de auto, heb ik nagevraagd, en het is inderdaad, een dode hoek spiegel, vooral in de wijken zegt men, omdat daar de kinderen vaak verstoppertje spelen achter auto's, en natuurlijk een mooie bijkomstighied
is dat de stoepranden, als ze er zijn wel zo'n 20 a 25 cm hoog zijn, en zo toch beter zicht hebben, op heel vaak hun blingbling velgen, zijn ze gek op, beetje chroom.
Voorlopig is het dit even, zal eerdaags wel weer wat posten,
Gr Gerrit
hier zijn we weer, uit een heeeeel erg warm Sanur Bali,36gr.
Gisteren hier aangekomen, na een fantastische twee weken in Jakarta, nu nog 13 dagen Bali, en dan zit het er voor ons weer op.
Wat mij in deze anderhalve dag hier opvalt, dat het exentrieke aan vervoer wat in Jakarta was, hier veel minder is, laat ik het zo zeggen, nog niets vreemds gezien, wat niet is kan zeker nog komen.
Het spiegeltje voor op de auto, heb ik nagevraagd, en het is inderdaad, een dode hoek spiegel, vooral in de wijken zegt men, omdat daar de kinderen vaak verstoppertje spelen achter auto's, en natuurlijk een mooie bijkomstighied
is dat de stoepranden, als ze er zijn wel zo'n 20 a 25 cm hoog zijn, en zo toch beter zicht hebben, op heel vaak hun blingbling velgen, zijn ze gek op, beetje chroom.
Voorlopig is het dit even, zal eerdaags wel weer wat posten,
Gr Gerrit
- Gerrit Vrugteveen
O.K. weer terug in koud Nederland, fantastische tijd gehad in Indonesië, maar weer terug in de realiteit.
Het vervoer op Bali is toch anders dan in Jakarta, Bali is anders, er gebeurd veel meer op de motor, zoals jullie kunnen zien op de foto's, van balonnen tot eieren, ja de conimex man bestaat echt.

En als je wat wilt vervoeren wat veel te groot is, doe je het gewoon met heel veel mensen

En als je een vrachtwagen gebruikt, moet je hem ook goed gebruiken, deze had zijn lading hout een
beetje te hoog geladen, met als gevolg dit.

En deze kwam de berg bijna niet op, kwam ons al zigzaggend tegemoet, let op de rook uit de uitlaat,
en wij maar zeuren over roetfilters e.d.

En, je kunt je auto ook bekleden met bamboe.

Nou dat is het zo'n beetje, weer lekker aan het werk, en wie weet wanneer we weer gaan,
en of er dan veel veranderd is in het verkeersbeeld, wie weet ?
Gr gerrit
Het vervoer op Bali is toch anders dan in Jakarta, Bali is anders, er gebeurd veel meer op de motor, zoals jullie kunnen zien op de foto's, van balonnen tot eieren, ja de conimex man bestaat echt.
En als je wat wilt vervoeren wat veel te groot is, doe je het gewoon met heel veel mensen
En als je een vrachtwagen gebruikt, moet je hem ook goed gebruiken, deze had zijn lading hout een
beetje te hoog geladen, met als gevolg dit.
En deze kwam de berg bijna niet op, kwam ons al zigzaggend tegemoet, let op de rook uit de uitlaat,
en wij maar zeuren over roetfilters e.d.
En, je kunt je auto ook bekleden met bamboe.
Nou dat is het zo'n beetje, weer lekker aan het werk, en wie weet wanneer we weer gaan,
en of er dan veel veranderd is in het verkeersbeeld, wie weet ?
Gr gerrit
-
Heb aan dat plein met die fietsjes met hoedjes (jakarta bataviastad) nog een biertje zitten doen uit een theepot. Iets met ramadan en geen alcohol mogen schenken 

- GTRene
leuke foto's en wat een lekkere zie maar hoe het gaat gedachtes daar qua voertuigen e.d.
nog redelijk vrij daar
ik zag ook een foto van HansZ06 z'n uitbreiding van werk in Jakarta?
hier>>

nog redelijk vrij daar

ik zag ook een foto van HansZ06 z'n uitbreiding van werk in Jakarta?
hier>>