52mm klokjes aansluitenbmw e36

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
nighthawk

52mm klokjes aansluitenbmw e36

Bericht door nighthawk » 16 okt 2010, 16:16

beste mensen,

ik ben op dit moment bezig met een bmw e36 325 sedan om hem driftklaar te maken.
nu wil ik bezig gaan op extra meters te plaatsen om motor extra goed in de gaten te houden.
nu heb ik z'n adapterring gekocht die je tussen de oliefilter kunt plaatsen zodat je bijv olietemperatuur kunt meten.
nu kwam ik erachter toen ik bij de auto kwam dat ik een metalen huis zag waar de filter inzit ( ben neit zo technisch).

zijn er mensen die hier ook extra klokjes in hun bmw e36 hebben en waar hebben juliedie op aangesloten???
het gaat om de oliedruk en olie temp, ( voltmeter weet ik zelf wel aan te sluiten)

alvast bedankt

GarreTT

Re: 52mm klokjes aansluitenbmw e36

Bericht door GarreTT » 16 okt 2010, 19:34

Die adapterring is waarschijnlijk bedoeld voor oliefilters die een "pot" vorm hebben en die je rechtstreeks tegen de motor aanschroeft.
Voor een BMW 325 meende ik dat je een oliefilterhuis van een M3 kunt gebruiken. Ik heb ook wel eens gehoord dat er een speciaal deksel te krijgen is waar je de sensoren in kunt schroeven.

yorick

Re: 52mm klokjes aansluitenbmw e36

Bericht door yorick » 17 okt 2010, 16:35

Als de 325 vanos heeft en toevoer van olie op dezelfde pek als een m52 schiet je niks op met een m3 filterhuis. Voor de sensoren zul je moeten werken met fittingen zoals een y-stuk e.d. In totaal heb je 3 sensoren drukschakelaar, drukmeter, temp.

Dit is mijn aangepaste M3 filterhuis.

Afbeelding

Plaats reactie