Stel dat ik in bijvoorbeeld Amerika iets aan een auto laat repareren/modificeren (omdat het hier veel duurder is of dat het simpelweg niet kan), de auto moet dan uiteraard vervoerd worden, reparatie/modificatie uitvoeren en vervolgens weer worden teruggezonden...
Kan me voorstellen dat er over de materialen welke hiervoor gebruikt zijn de reguliere heffingen gehanteerd worden (importheffing en BTW), maar hoe zit dat met verrichte arbeid en de kosten hiervoor?
Ben
Heffing over arbeid buiten EU?
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
-
Re: Heffing over arbeid buiten EU?
Beetje rare constructie iig. Maar zolang er technisch niks significants aan de auto veranderd wordt zou ik doen alsof mijn neus bloedt. Ga je werkelijk zoeken naar hoe het 'goed' moet zodat je meer belasting mag betalen? Vervoeren boeit geen flikker want je voert de auto officieel niet uit.
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over de kosten vh vervoer (heen en terug 3000+) en het feit dat je auto beschadigd kan raken (bij ons tot 2x toe gebeurt). Wat voor verandering heb je in gedachten dat deze optie uberhaupt het uitzoeken waard is???
Persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over de kosten vh vervoer (heen en terug 3000+) en het feit dat je auto beschadigd kan raken (bij ons tot 2x toe gebeurt). Wat voor verandering heb je in gedachten dat deze optie uberhaupt het uitzoeken waard is???

- Tristan
Hier een tijdelijk uitvoerdocument laten opmaken en in de USA een tijdelijk importdocument. Zou verder niet druk maken over de modificaties waarover eventueel heffing over betaald moet worden. In het document staat het merk, type, bouwjaar en chassisnr. Indien deze gewoon weer kloppen bij wederinvoer is er niks aan de hand.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Het is inderdaad een beetje rare constructie en ik moet er ook nog eens goed over nadenken. Ik ben overigens niet roomser dan de paus
maar heb graag eventuele extra kosten op een rijtje, als alleen goederen belast kunnen worden dan zou ik die zo laag mogelijk kunnen laten uitvallen in overleg...
De tip/uitleg van Tristan heb ik ook wel wat aan, aan de op te geven informatie over de auto veranderd inderdaad niets, maar kan me voorstellen dat het achterdocht opwekt om je auto uit en weer in te voeren...
Bedankt voor de reacties tot nu toe...
Ben

De tip/uitleg van Tristan heb ik ook wel wat aan, aan de op te geven informatie over de auto veranderd inderdaad niets, maar kan me voorstellen dat het achterdocht opwekt om je auto uit en weer in te voeren...
Bedankt voor de reacties tot nu toe...
Ben
- Tristan
Je zou bv. als reden kunnen opgeven dat je auto als demo/showmodel tijdelijk wordt neergezet.
- MartijnGizmo
Dat is niet ongebruikelijk, een Amerikaanse tuner had zo een jaartje een Duitse Audi A3 rondrijden toen die in de VS nog niet leverbaar was...
-
Of je doet mee aan een of andere Canonball Run