
Als fervent E36 hobbyist en inmiddels ook wel uit-en-in-elkaar-schroef-expert (

De M3, als die dalijk af is, vind ik prima geschikt als funcar en Nurburgring-mobiel. Voor de full trackdays waar het geen vereiste is om een kenteken te hebben vind ik het ontzettend zonde om daar een nieuw opgebouwde, vers gespoten M3 voor te gaan gebruiken.
Sieger aan de andere kant wilde graag een track-/driftauto bouwen.
Die ideeen samengevoegd werd het lijstje samengesteld:
Carrosserie: E36 coupe
Motor: 6-cilinder (al loopt Sieger nog iedere keer te kwijlen over IS-blokjes)


Onderstel: to be defined
Gewicht: zo laag mogelijk
Kooi: goed en degelijk
Veiligheid: optimaal
En zo kwamen we bij een auto die op het punt stond gedemonteerd te worden.
Uiteindelijk voor een flutbedrag een rollende carrosserie incl. plaatwerk, maar excl. de voorkant, kunnen kopen. Het betreft hier een 97-er 320i coupe zonder schuifdak.
Beestje stamt af van de Duitse sloopregeling.. Auto is schadevrij, geen roest op de bekende plaatsen etc.
Aangezien de motor van mijn 328i het, mits voldoende olie op voorraad

Achteras is niet de goede, dus daar nog even wat voor verzinnen qua steekassen, remmen en diff.
De basis is echter een goede strakke body en een motor met een goede trackrecord, welliswaar wat ouderdomssporen maar start, loopt en presteert!
Gaandeweg zullen Sieger of ik dit topic updaten met de vorderingen. Een tijdslijn is er niet, gelukkig.