http://www.driving-fun.com/1161/home/ne ... Focus.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe Ford Focus (mj 2011)
-
Nieuwe Ford Focus (mj 2011)
In navolging van de Ford Focus ST concept heeft Ford de standaard modellen van de Focus onthuld.
http://www.driving-fun.com/1161/home/ne ... Focus.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

- dvh
Re: Nieuwe Ford Focus (mj 2011)
Wat een mormels !
- Fernando
Ik zie nu net dat er geen Focus-opvolger komt van m'n huidige, wat een gedrocht zeg!!! 

- Gijzer
lijkt er wel erg veul op.
- Arthur
- Auto: Nr.51
De station ziet er nog het "beste" uit.
-
Getverpielikkes.
Verschrikkelijk wat een model zeg!
Wie zijn de designers? Ik zeg ontslaan, staande voet.
Verschrikkelijk wat een model zeg!

Wie zijn de designers? Ik zeg ontslaan, staande voet.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Wat een gedrochten zeg
Mijn eerste reactie was trouwens ook dat ze wel heel erg veel op een Kia lijken

Mijn eerste reactie was trouwens ook dat ze wel heel erg veel op een Kia lijken
- Fernando
Da’s verrassend! Rond de Nürburgring rijdt een Ford Focus Wagon die verdacht veel doet denken aan een ST-versie. Wat heeft dat te betekenen?
Terwijl we in ons land helemaal hoteldebotel zijn door de wegenbelastingvrije versie van de nieuwe Ford Focus, lijken ze bij de fabrikant al weer iets heel anders aan hun hoofd te hebben. Dat er aan het andere einde van het Focus-spectrum een ST-versie wordt gepland, is wel duidelijk. De concept car die voorafgaat aan die hete versie, is vanaf morgen zelfs te bewonderen op de AutoRAI in Amsterdam.
Blijkbaar speelt Ford ook met het idee om van die ST-techniek ook in de Wagon te transplanteren. We moeten even nadenken wie dan de concurrentie is, want de Skoda Fabia Combi RS is te klein en de Octavia RS Combi en Opel Insignia Sports Tourer OPC zijn een maatje te groot. Als de Focus Wagon ST er dus werkelijk komt, wordt hij een klasse op zichzelf. Onze spionagefotograaf trof de stationwagen in het kielzog van een prototype van de hatchback ST.
De ST in hatchback-trim verwachten we in de eerste helft 2012. Het slechte nieuws ten opzichte van de vorige ST, is dat hij zijn vijfpitter kwijtraakt ten gunste van een 2,0-liter Ecoboost motor. Het goede nieuws is dat die een vermogen heeft van de zo’n 250 pk en dat is 25 pk méér dan het oude model. Wanneer deze Focus ST in gezinsverpakking het levenslicht ziet, is nog niet duidelijk.
De woordvoerder van Ford Nederland wijst ons er even fijntjes op dat Ford weldegelijk ervaring heeft in het segment van de snelle stationwagens. Van de eerste generatie Focus was namelijk ook een stationwageversie van de snelle ST170. “Het zou dus best kunnen dat die ST Wagon van de nieuwe generatie er komt.”
Bron: autoweek
Zou gaaf zijn als deze uitvoering er komt en dan tevens een mooie opvolger van m'n huidige Focus. Beetje jammer alleen dat er een cilinder afgaat...
- SteV6
Het model vraagt klaarblijkelijk wat gewenning. Want nu ik de nieuwe Focus regelmatig op de weg spot vind ik het ontwerp, zeker in lichte kleuren, steeds mooier worden.
Stephan
Stephan
- JP
Available in five-door and estate form for the first time, the new ST has a fiery 247bhp 2.0-litre turbocharged four-cylinder engine that drives the front wheels through a six-speed manual gearbox. There are no official figures yet, but expect a 155mph top speed and a 0-60mph sprint time of six seconds.
Read more: http://www.autoexpress.co.uk/motorshows ... z1XlgzzSkG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Het zal allemaal wel goed rijden, maar het ziet er foeilelijk uit.
Dat uiterlijk is echt back to the 90's... ik krijg beelden van koreaanse hyundai's vol met vreemde ontwerpuitschieters voor me.
Interieur idemdito.. geinspireerd op een telefoontoestel.. Dat is duidelijk.. Fraai kan ik het niet vinden.
Erg jammer gezien ik de vorige Focus wellicht wat saai, maar wel degelijk vond tonen.. en de RS uitvoeringen waren gewoon top.
Wellicht verander ik van gedachte als ik ze in het echt zie. Mijn mening is overigens niet bijgesteld na het zien van een standaard nieuwe focus.. Want die vind ik zeker zo lelijk irl als op de foto.
Dat uiterlijk is echt back to the 90's... ik krijg beelden van koreaanse hyundai's vol met vreemde ontwerpuitschieters voor me.
Interieur idemdito.. geinspireerd op een telefoontoestel.. Dat is duidelijk.. Fraai kan ik het niet vinden.
Erg jammer gezien ik de vorige Focus wellicht wat saai, maar wel degelijk vond tonen.. en de RS uitvoeringen waren gewoon top.
Wellicht verander ik van gedachte als ik ze in het echt zie. Mijn mening is overigens niet bijgesteld na het zien van een standaard nieuwe focus.. Want die vind ik zeker zo lelijk irl als op de foto.
- EmielS60
Die rode mogen ze hier wel voor de deur neer zetten, sleutels door de brievenbus.
Moest er wel aan wennen, maar vind het zeker geen lelijk model.
Moest er wel aan wennen, maar vind het zeker geen lelijk model.
- Niels
- Auto: Prius+
Ook niet met 182pk?Fernando schreef:Ik zie nu net dat er geen Focus-opvolger komt van m'n huidige, wat een gedrocht zeg!!!

- Fernando
Ik vind het nog steeds niet moeders mooiste maar irl ziet hij er wel beter uit dan van de foto´s en die 182pk helpt ook wel ja...LOL 

- Knot
Niet moeders mooiste maar een ST wagon zou ik dan nemen uiteindelijk. Wel wat druk in het interieur zeg. Daarentegen veel snufjes in zijn/deze klasse.
-
- Auto: M3P, 130i
Vreselijk lelijke neus... Dan valt een 1-Serie nog mee....
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Zo schuin van achteren ziet het er nog best oké uit, maar die neus.....brrrrrrrr 

- JP
Inmiddels heeft de Focus een faceliftje gehad en ook de ST ontkwam daar niet aan.

....en nu ook als 185pk/400nM ST diesel te verkrijgen.
, alleen die uitlaat vind ik niet zo.... 
....en nu ook als 185pk/400nM ST diesel te verkrijgen.
Bron;Autoweek.nlDe benzine-ST behoudt zijn 2,0-liter turbomotor met een vermogen van 250 pk. Wel daalt het brandstofverbruik bij de facelift met zes procent, waardoor dit uitkomt op 6,8 l/100 km. De CO2-uitstoot is 158 g/km.
De dieselversie heeft een 2.0 TDCi met 185 pk en 400 Nm onder de kap. De sprint naar 100 km/h kost 8,1 seconden en de topsnelheid is 217 km/h. Het gemiddeld verbruik is 4,4 l/100 km en daar hoort een CO2-uitstoot van 114 g/km bij.
(...)
De nieuwe Ford Focus ST debuteert op het Goodwood Festival of Speed. Dat start vandaag en gaat door tot en met zondag.
We moeten nog wel even geduld hebben voor we de vernieuwde Focus ST bij de dealers kunnen verwelkomen: dat zal pas begin 2015 zijn. De importeur maakt de prijzen dan ook in een later stadium bekend.

- Arthur
Nee, dat was idd bij de oude mooier (L+R).
-
Strak ding!
Bijzonder die tankdop zo, was dat al?
Bijzonder die tankdop zo, was dat al?
- Arthur
Dit lijkt ook weer op "electric orange" ipv "scream yellow", of verkijk ik me daarop?
-
- Fernando
Mark schreef:Veelbelovend!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=M-5HKThV ... e=youtu.be[/youtube]
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Heb gereden in de 1.0 Ecoboost. Fijn karretje! De Focus is nog steeds niet moeders mooiste, het interieur oogt goedkoop. Maar qua rij-eigenschappen is dit echt een uitblinkertje! De driecilinder is stil en verfijnd, maar mist wel wat kracht.
http://driveaholic.nl/rijtest-ford-focus/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://driveaholic.nl/rijtest-ford-focus/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fernando
Mijn Focus 1.0 staat momenteel met motorschade bij de dealer. Zeer waarschijnlijk heeft bij mij de motor een warmloper gekregen doordat een (vrij cruciaal) retourslangetje van de koelvloeistof erg fragiel is uitgevoerd en daardoor uiteindelijk is gaan scheuren.
Resultaat is dat ik geen koelvloeistof meer had maar doordat de temperatuursensor bij deze motoren in de koelvloeistof zit, meet de sensor dus lucht en zal de temp.meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen wel een warmloper krijgt.
Toen de motor begon in te houden en ik ook geen warme lucht meer kreeg ben ik gelijk naar de dealer gereden (zat toevallig in de buurt) maar de definitieve diagnose hoor ik vandaag. Jammer dat dit probleem al een tijdje bekend was bij Ford maar ik geen modificatie heb gekregen bij m'n eerste beurt een paar maanden terug.
@sitechris
het maximumkoppel van 170nm kan met overboost tijdelijk op 200nm uitkomen...
Resultaat is dat ik geen koelvloeistof meer had maar doordat de temperatuursensor bij deze motoren in de koelvloeistof zit, meet de sensor dus lucht en zal de temp.meter niet uitslaan terwijl de motor ondertussen wel een warmloper krijgt.
Toen de motor begon in te houden en ik ook geen warme lucht meer kreeg ben ik gelijk naar de dealer gereden (zat toevallig in de buurt) maar de definitieve diagnose hoor ik vandaag. Jammer dat dit probleem al een tijdje bekend was bij Ford maar ik geen modificatie heb gekregen bij m'n eerste beurt een paar maanden terug.
@sitechris
het maximumkoppel van 170nm kan met overboost tijdelijk op 200nm uitkomen...