allen schreef:Voor mij was Lotus een sportwagenmerk voor gasten zonder kapsones in een kapotte spijkerbroek, t-shirtje en een stel oude gympen. Echte rijders, die de wagen dagelijks gebruiken. Zelfs voor naar de supermarkt. Ziet er naar uit dat dit allemaal voorbij is. Er blijven helaas steeds minder merken over waar je betaalbare auto's kunt kopen, maar belangrijker: Er is straks bijna geen merk meer waar je het ULTIEME lightweight gevoel kunt krijgen!
Helaas is het dan wel zo dat die gasten zonder kapsones in een kapotte spijkerbroek, t-shirtje en op oude gympen in de UK gaan shoppen voor een 2e hands Lotusje om vervolgens al te klagen als de wisselkoers van de pond weer oploopt.
En van de 2e hands verkoop kan de fabriek niet leven.
Zo'n lightweight is leuk speeltje voor erbij, dat is de realiteit.
Als een Lotus werkelijk zo betaalbaar is/was, zouden het aantal verkocht auto's in NL dan toch veel hoger zijn?
Heb ze even opgeteld, 87 stuks in 8 jaar tijd ( 2003 t/m 2010). Bron :
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Lotus" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel P schreef:Maar in het cafe telt slecht het vermogen en acceleratie cijfers voor de doelgroep die men nu wil binnen halen. Zal dus een totaal ander soort koper worden.
Ze zullen bij Lotus heel goed in de gaten houden wat de klanten willen. Touring pack hier, Performance pack daar.....maar ik ben nog nooit een Lightweight pack in de optielijst tegengekomen.
Wil Lotus kunnen overleven zullen ze in ieder geval de doelgroep moeten aanspreken die het kan betalen, van dromers kan een fabriek niet leven.