330i G21 en E46 M3
- matthyssie
- Berichten: 6022
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> klaar, incl. foto's
Knappe build zeg! Eindelijk eens een project wat ook meteen klaar is.
- Arthur
- Berichten: 39895
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> klaar, incl. foto's
Mooi geworden
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> klaar, incl. foto's
Thanks!
Paar actieplaatjes nog van zondag:
Paar actieplaatjes nog van zondag:
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> klaar, incl. foto's
Mooi gebouwd.Ziet er goed uit.
Actieplaatjes zijn gaaf!
Actieplaatjes zijn gaaf!
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> klaar, incl. foto's
Vorige week was ik na een jaar afwezigheid weer eens een paar uurtjes op Zolder. Eíndelijk weer eens een volledig droge trackday, héérlijk . Het was wel erg warm met zo'n 33 graden, dat betekende dat ik om de paar rondjes even een afkoelrondje moest doen. Wel super lekker kunnen rijden en echt de balans van de auto verder kunnen verkennen en die is eigenlijk top zo. Ik kan lekker op de auto 'leunen' en hij heeft geen vreemde 'spatjes' door plots achter uit te breken ofzo. Verder sta ik echt versteld van de Cup 2's, die blijven maar heel... De Yokohama's A052's waren misschien iets sneller, maar deze gaan denk ik wel zomaar een factor 3 langer mee schat ik zo in.
Paar plaatjes nog:
Paar plaatjes nog:
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 aug 2021, 16:40
- Auto: Golf6 gti, bmw e46 325, E-Niro
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Dik hoor! Dat is nou plezier hebben
Waar heb jij je lichtschakelaar gelaten?
Waar heb jij je lichtschakelaar gelaten?
-
- Berichten: 4670
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Gaaf. Aangezien de ramen dicht zitten, je hebt nog een werkende airco?
- PeterM
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Kijk, lekker bezig! Werd de motortemperatuur te hoog of kreeg je het zelf te warm
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Als je op de vorige pagina kijkt zie je dat die iets naar onderen is geplaatst. De lichtschakelaar is zo diep dat die niet meer past op de oorspronkelijke plek.
Uiteraard
Nee airco hé . De koelwatertemperatuur werd wat hoog, die ging uit het midden. Na minder dan een halve ronde kwam ie weer terug en na een rondje stond ie weer mooi recht, dan 4 rondjes rijden en dan liep ie weer op en dan dus weer koelen.
- PeterM
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Lekker airco met dat soort temperaturen. Heb je ook aanpassingen gedaan aan het koelsysteem van de m3 of is die nog standaard?
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Nee dat is nog standaard. Ik heb er ook nog nooit issues mee gehad, dus ik laat het nu zo. Het was die dag met 33/34 graden, heel erg warm en Zolder is ook wel een zwaar circuit voor de auto. Als ik er een volgende keer opnieuw mee te maken krijg kan ik overwegen om het aan te pakken, omdat ik dan mag veronderstellen dat het wordt veroorzaakt door de toegenomen snelheid.
- PeterM
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Ja, snap ik. Zo vaak is het hier ook geen 34 graden. Mocht je er last van houden dan kun je altijd wat zaken aanpassen en/of vervangen.Mark 320iS schreef: ↑29 jul 2022, 14:54Nee dat is nog standaard. Ik heb er ook nog nooit issues mee gehad, dus ik laat het nu zo. Het was die dag met 33/34 graden, heel erg warm en Zolder is ook wel een zwaar circuit voor de auto. Als ik er een volgende keer opnieuw mee te maken krijg kan ik overwegen om het aan te pakken, omdat ik dan mag veronderstellen dat het wordt veroorzaakt door de toegenomen snelheid.
-
- Berichten: 1000
- Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
- Locatie: Twente
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Goed om te horen dat de M3 goed rijdt. Dan is al die arbeid niet voor niets geweest. Mooie plaatjes ook.
- Bert ///M3
- Berichten: 9353
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Ik had underdrive pulleys op mijn S54 en een BMW motorsport thermostaat, en elektrische koelfin. Met standaard spul had ik ook dat de temperatuur op liep. Met originele 3.0 motor was stationair koeling geen issue maar die S54's lopen aardig wat heter dus vandaar elektrische fin. Underdrive pulley geeft wat meer performance volgens de geleerden en doordat je pomp snelheid lager is minder cavitatie en dus ook lagere temperaturen.
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Ook vanuit mijn kant maar weer eens een update. Veel te lang geleden eigenlijk.
De 330i gaat eind oktober weg en de opvolger wordt denk ik een gebruikte 540i. Verder wel nog altijd extreem tevreden over de 330i, echt een superfijne auto en als je maar 1 auto zou mogen rijden eigenlijk de perfecte wagen.
De 130i doet het ook nog altijd top, al rijden we daar maar weinig mee. Afgelopen jaar wat kleine dingetjes gedaan oa. een nieuw stuur geplaatst, accu vervangen en een foutmelding in de bochtverlichting laten verhelpen. Super lekker ‘autotje’ in de basis, maar om echt goed te zijn moet je wel wat aanpassingen doorvoeren (minstens een sper en een ander onderstel) en dat kost weer geld. Zou het heel graag doen, maar ben er nog niet over uit of ie het me waard is. Ik denk wel dat je dan voor op de openbare weg geen leukere auto kunt vinden als je ook nog af en toe 2 kids op de achterbank wilt plaatsen. Of lukt dat in een GR86 ook?
De M3 heb ik sinds afgelopen december alweer 10 jaar in bezit en die gaat voorlopig ook nog niet weg. Deze winter ook daarin een nieuw stuurtje geplaatst van Sparco en een helmbak om wat spulletjes kwijt te kunnen. Afgelopen zaterdag op Spa mijn eerste trackday van dit jaar gedaan en dat was weer super lekker, 500km zonder problemen gereden. Op aanraden van Fabian heb ik me een setje Zeknova’s op de originele wielen laten plaatsen zodat ik ook in de regen een beetje uit de voeten kan. Omdat er wat regen kon vallen deze dan ook maar direct op de auto gezet en de bandjes waren echt top, ook in het droog.
Eind volgende week staat de Nordschleife alweer op het programma.
De 330i gaat eind oktober weg en de opvolger wordt denk ik een gebruikte 540i. Verder wel nog altijd extreem tevreden over de 330i, echt een superfijne auto en als je maar 1 auto zou mogen rijden eigenlijk de perfecte wagen.
De 130i doet het ook nog altijd top, al rijden we daar maar weinig mee. Afgelopen jaar wat kleine dingetjes gedaan oa. een nieuw stuur geplaatst, accu vervangen en een foutmelding in de bochtverlichting laten verhelpen. Super lekker ‘autotje’ in de basis, maar om echt goed te zijn moet je wel wat aanpassingen doorvoeren (minstens een sper en een ander onderstel) en dat kost weer geld. Zou het heel graag doen, maar ben er nog niet over uit of ie het me waard is. Ik denk wel dat je dan voor op de openbare weg geen leukere auto kunt vinden als je ook nog af en toe 2 kids op de achterbank wilt plaatsen. Of lukt dat in een GR86 ook?
De M3 heb ik sinds afgelopen december alweer 10 jaar in bezit en die gaat voorlopig ook nog niet weg. Deze winter ook daarin een nieuw stuurtje geplaatst van Sparco en een helmbak om wat spulletjes kwijt te kunnen. Afgelopen zaterdag op Spa mijn eerste trackday van dit jaar gedaan en dat was weer super lekker, 500km zonder problemen gereden. Op aanraden van Fabian heb ik me een setje Zeknova’s op de originele wielen laten plaatsen zodat ik ook in de regen een beetje uit de voeten kan. Omdat er wat regen kon vallen deze dan ook maar direct op de auto gezet en de bandjes waren echt top, ook in het droog.
Eind volgende week staat de Nordschleife alweer op het programma.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26853
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Gaaf hoor! Blijft mooi een M3 in zijn natuurlijke habitat
- Vanreijmersdal
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Ondanks dat ik mijn e46 afgelopen zomer bewust weggedaan heb, blijf ik het een super mooi model vinden.
Leuk om te lezen dat je de m3 al 10 jaar in het bezit hebt en hem lijkt te gebruiken waar de m3 goed in is.
Leuk om te lezen dat je de m3 al 10 jaar in het bezit hebt en hem lijkt te gebruiken waar de m3 goed in is.
- Marc Sierra
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 --> dagje op zolder gezeten
Blijft even super mooie auto, een E46 M3, en zo met CSL kofferdeksel vind ik hem nog gaver! Ook mooi om te zien dat je hem gebruikt waar hij goed in is.
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3
Ik dacht laat ik ook maar weer eens iets posten over mijn wagenpark
De 330i blijft nog een jaartje langer dan verwacht, foutje van mijn werkgever die het contract op 4 ipv 5 jaar had gezet. Ik had het kunnen weten want de collega’s die een leaseauto hebben, hebben allemaal een contract voor 5 jaar. Op zich geen probleem want de 330i vind ik nog altijd een superfijne auto, hij mag alleen geen aanhanger trekken met de M3 erop en dat vind ik inmiddels wel erg vervelend. Daarover zo meer…
De M3 heeft dit jaar twee keer wat meer frustratie opgeleverd…. In april stond ik bij een trackday op de Nordschleife aan de kant met een stukke dynamo. Geen meter kunnen rijden… nou ja naar Manthey dan met een accupack in de kofferbak, maar ik had me de dag toch iets anders voorgesteld . Uiteindelijk is mijn vrouw me bij de Nordschleife komen ophalen en de auto heeft bijna een maand bij Manthey gestaan, omdat ik in de tussentijd nog voor het werk naar het buitenland moest.
In oktober stond ik na 2 uur rijden alweer aan de kant tijdens een trackday op Mettet, dit keer een kapotte waterpomp. Sta je daar weer in the middle of nowhere met je mooie M3. Gelukkig kon ik de auto daar ergens (beheerd) laten staan en kon ik met iemand anders mee naar huis. Alleen 3 weken later stond de volgende trackday op Spa weer op de planning. Uiteindelijk heb ik mijn neefje kunnen charteren om de M3 op te halen en heb ik nog ergens een goede garage gevonden om de waterpomp (en thermostaat) te vervangen, precies 1 dag voor de trackday op Spa was ie klaar gelukkig. Ik was er ook een beetje klaar mee…het kost allemaal klauwen met geld en dan heb je ook nog om de haverklap pech en kun je kijken hoe je de auto thuis krijgt... de verkoopadvertentie was al bijna geschreven.
Verder wel super veel plezier gehad, tussen april en oktober nog een paar keer op Zolder geweest, een keer lekker gedrift en vorige week dus op Spa. En na die dag op Spa vorige week was ik weer bedorven, dus de M3 blijft nog even . Naar aanleiding van de dagen op Zolder en de enorme slijtage aan de remmen daar wel een BBK gemonteerd. Ik wilde geen EUR 5.000 uitgeven aan een AP racing set en na veel lezen en informatie inwinnen bij enkele remspecialisten ben ik uitgekomen bij een set van V-Maxx, 6 pots klauw en 365x36mm schijven. Vooralsnog heb ik daar helemaal geen spijt van, ze doen het top en de slijtage aan de blokken is dag en nacht verschil.
Dan de 130i, die doet het eigenlijk gewoon uitstekend, we rijden er heel weinig mee, misschien 1.500km per jaar. Begin dit jaar een nieuw stuurtje en pookknop erin gezet, daarmee is het interieur weer helemaal fris. Maar, ik ga hem toch verkopen ivm al het gedoe met de M3 dit jaar, ik wil dat niet nog een jaar meemaken dus ik ga een trailer kopen. Daarom gaat de 130i weg en wordt ie vervangen voor een 1e generatie X1.
Hieronder nog een paar plaatjes van de M3:
De 330i blijft nog een jaartje langer dan verwacht, foutje van mijn werkgever die het contract op 4 ipv 5 jaar had gezet. Ik had het kunnen weten want de collega’s die een leaseauto hebben, hebben allemaal een contract voor 5 jaar. Op zich geen probleem want de 330i vind ik nog altijd een superfijne auto, hij mag alleen geen aanhanger trekken met de M3 erop en dat vind ik inmiddels wel erg vervelend. Daarover zo meer…
De M3 heeft dit jaar twee keer wat meer frustratie opgeleverd…. In april stond ik bij een trackday op de Nordschleife aan de kant met een stukke dynamo. Geen meter kunnen rijden… nou ja naar Manthey dan met een accupack in de kofferbak, maar ik had me de dag toch iets anders voorgesteld . Uiteindelijk is mijn vrouw me bij de Nordschleife komen ophalen en de auto heeft bijna een maand bij Manthey gestaan, omdat ik in de tussentijd nog voor het werk naar het buitenland moest.
In oktober stond ik na 2 uur rijden alweer aan de kant tijdens een trackday op Mettet, dit keer een kapotte waterpomp. Sta je daar weer in the middle of nowhere met je mooie M3. Gelukkig kon ik de auto daar ergens (beheerd) laten staan en kon ik met iemand anders mee naar huis. Alleen 3 weken later stond de volgende trackday op Spa weer op de planning. Uiteindelijk heb ik mijn neefje kunnen charteren om de M3 op te halen en heb ik nog ergens een goede garage gevonden om de waterpomp (en thermostaat) te vervangen, precies 1 dag voor de trackday op Spa was ie klaar gelukkig. Ik was er ook een beetje klaar mee…het kost allemaal klauwen met geld en dan heb je ook nog om de haverklap pech en kun je kijken hoe je de auto thuis krijgt... de verkoopadvertentie was al bijna geschreven.
Verder wel super veel plezier gehad, tussen april en oktober nog een paar keer op Zolder geweest, een keer lekker gedrift en vorige week dus op Spa. En na die dag op Spa vorige week was ik weer bedorven, dus de M3 blijft nog even . Naar aanleiding van de dagen op Zolder en de enorme slijtage aan de remmen daar wel een BBK gemonteerd. Ik wilde geen EUR 5.000 uitgeven aan een AP racing set en na veel lezen en informatie inwinnen bij enkele remspecialisten ben ik uitgekomen bij een set van V-Maxx, 6 pots klauw en 365x36mm schijven. Vooralsnog heb ik daar helemaal geen spijt van, ze doen het top en de slijtage aan de blokken is dag en nacht verschil.
Dan de 130i, die doet het eigenlijk gewoon uitstekend, we rijden er heel weinig mee, misschien 1.500km per jaar. Begin dit jaar een nieuw stuurtje en pookknop erin gezet, daarmee is het interieur weer helemaal fris. Maar, ik ga hem toch verkopen ivm al het gedoe met de M3 dit jaar, ik wil dat niet nog een jaar meemaken dus ik ga een trailer kopen. Daarom gaat de 130i weg en wordt ie vervangen voor een 1e generatie X1.
Hieronder nog een paar plaatjes van de M3:
- Martijn_bmw
- Berichten: 26853
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3
mooie foto's van de M3! en kan mij helemaal voorstellen dat je we even klaar was met het gezeik... dan is een aanhanger en bij problemen gewoon je auto mee terug kunnen nemen wel heel veel fijner
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
- Bjeffindividual
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:04
- Auto: F90 M5 comp. / E46 WTCC rep
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 —> 130i eruit en X1 erbij? Remmenupgrade M3
Hoeveel verschil zit er tussen AP en Vmax qua prijs?
- Mark 320iS
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
-
- Berichten: 2939
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: 330i G21, E87 130i, E46 M3 —> 130i eruit en X1 erbij? Remmenupgrade M3
Jemig wat een verschil.. AP is de shit natuurlijk maar das wel een erg groot verschilMark 320iS schreef: ↑19 nov 2023, 09:35 Ruim €3k verschil.
Met name in Duitsland zijn er veel mensen die op deze setjes naar volle tevredenheid rijden. De meesten plakken er alleen AP Racing logo’s op
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten