Reind en zijn wagenpark stellen zich voor

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Reind

Reind en zijn wagenpark stellen zich voor

Bericht door Reind » 14 sep 2010, 22:08

Hallo autoliefhebbers,

Mijn naam is Reind Boone en ben 28 jaar oud. Ik ben woonachtig in Enschede en werk als business developer bij een internationaal recyclingbedrijf.

Eigenlijk ben ik mijn hele leven al gek op gemotoriseerde voertuigen, ik heb dan ook voor mij economische studies de MTS motorvoertuigen afgerond in Apeldoorn.

Het racebloed pompt ook al een poosje door mijn lichaam. Ik ben tussen 1993 en 2002 behoorlijk actief geweest in de kartsport en ben sinds 2006 actief in de autosport. Ik heb mijn licentie gehaald in 2006 en rij sinds 2007 tot heden in de BMW ziengs/apricocup.

Mijn wagenpark:

Ford cupsierra; Met deze auto heb ik mijn licentie gehaald in 2006 en kan er eigenlijk geen afstand van doen. Is gewoon een te leuke auto (die gewoon beter stuurt dan mijn BMW's) hoewel ik er al twee jaar geen circuit meer me heb bezocht. Het is een oorspronkelijke Vege cup sierra die erg mooi is opgebouwd en helemaal is doorgelast, heeft een dikke kooi, de voorwielophanging is custom made met uniballs en er zit een koni onderstel onder. Er ligt een heerlijke 2.0 ohc pinto motor in icm 45 webers welke netjes zijn afgesteld waardoor de motor 160pk levert. Op het moment liggen er toyo 888jes onder. Ondanks dat de rondetijden op Zandvoort rond de 2.09 zijn is de beleving in deze auto geweldig. Om mezelf te motiveren om er weer mee te gaan rijden heb ik een behoorlijke update bedacht die ik alleen nog moet aanbrengen. De update bestaat uit ford focus st voorremmen, e36 325i achterremmen, geflowde en bewerkte cilinderkop met een scherpe nokkenstok, laxaan ramen, slicks, sper en ik moet een nieuwe draadboom bouwen. Het vermogen schat ik dan mits goed afgesteld op 185pk. Het gele monster:
Afbeelding
Afbeelding

BMW apriscocup auto; Een e36 325i sedan geheel volgens het aprisco reglement. Met deze auto rij ik eigenlijk al 3 jaar in de top drie and still going strong. Ik zal wel even wat leuke actie filmpje vanuit de cockpit posten bij het juiste topic. een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding

BMW e36 325i sedan ringtool; Ik kom regelmatig bij Bas Roos en een paar leuke gesprekken gehad over de ring en de eenvoudige manier om daar heerlijk rond te knallen tijdens TF. Echter kan ik daar niet zomaar met mijn aprisco of sierra terecht voor TF omdat deze geen kenteken heeft. Als amateur racer zal en moest ik daar gaan rijden met een leuk speeltje uiteraard. Uiteindelijk een leuk beestje uit 1991 (jaja echt een van aller eerste) gevonden die ik van de sloop heb gered. Uiteindelijk een top karretje geworden waar ik denk ik binnenkort een topic aan ga wijden. Ik ga van de winter namelijk een s50 of s52 swap doen. Hiervoor ga ik een Engelse donorauto gebruiken. Ik post ook wel even een filmpje van een redelijk vlot ronde ring bij de daarvoor bedoelde topic. Een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BMW 2002 ti uit 74; Top klassieker welke ik heb gekocht om de restaureren. De enige voorwaarde was eigenlijk dat hij niet TE rot mocht zijn en daar heb ik ook geluk mee want de staat valt me alles mee. Ik vind het heerlijk om de sleutelen en met de racers moet het allemaal snel en maakt perfectionisme niet zo veel uit. Dit moet echt mijn troetelkindje worden en neem ook ruim de tijd om hem op de bouwen. De motor is inmiddels al wel klaar en de body is kaal. Het moet een Alpina replica worden welke actief zijn geweest op de ring in de jaren 70. Maar of ik er zelf mee op de ring ga rijden wanneer hij klaar is weet ik nog niet (waarschijnlijk wel:)).
Een paar foto’s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BMW e46 320d; Deze daily topper is voorzien van bijna alle opties die je kunt krijgen. Deze kar ik echt top: rijdt geweldig, is erg snel, zuinig, ruim en heeft wat mij betreft de beste looks voor een e46 touring met de zwarte kleur, m pakket en privacy glass. Oordeel zelf maar
Afbeelding

Groeten,

Reind

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Re: Reind en zijn wagenpark stellen zich voor

Bericht door Eric H » 14 sep 2010, 22:15

Welkom hier...

Leuke collectie auto's heb je :thumbup:
Vooral de 2002 heeft mijn interesse, een uitvoerig restauratie topic wordt dan ook zeer op prijs gesteld :wink:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 sep 2010, 22:16

Geweldig wagenpark en welkom! :)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 14 sep 2010, 22:16

Flink wagenpark, voor elk doel heb je wel een auto. Top! :thumbup:

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 sep 2010, 22:18

Welkom hier Reind.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 14 sep 2010, 22:21

Welkom en erg leuk wagenpark :thumbup:
Leukst vind ik echter de rode 911 turbo op de achtergrond, maar da's niet zo vreemd omdat ik ook zo eentje heb gehad :)

Reind

Bericht door Reind » 14 sep 2010, 22:40

Paskal Morriën schreef:Welkom en erg leuk wagenpark :thumbup:
Leukst vind ik echter de rode 911 turbo op de achtergrond, maar da's niet zo vreemd omdat ik ook zo eentje heb gehad :)
De 930 is uit 1978 en heeft 85.000 originele kmtjes. Hij is lekker fout met wit/zwart leer interieur wat hem meteen weer helemaal top maakt.

L@urens

Bericht door L@urens » 14 sep 2010, 23:27

Welkom!
Zo te zien woon je niet in het centrum van Enschede?!
:-)

JeroenB3

Bericht door JeroenB3 » 14 sep 2010, 23:50

D'r zit maar 1 smetje tussen he :mrgreen:

Ha ha, zeker een mooi park !!

Wesley

Bericht door Wesley » 14 sep 2010, 23:51

Gaaf wagenpark mede-Enschedeër! :thumbup:

Groeten Wesley

Robertdj

Bericht door Robertdj » 14 sep 2010, 23:55

Die Sierra is echt tof! De Bimmers doen me niet zoveel.

Knot

Bericht door Knot » 15 sep 2010, 08:40

Die sierra zal niet veel wegen... al ben ik toch meer fan van de 2.8 V6.

Die 91'er 325i heb ik volgens mij wel een paar keer op Papenburg zien gaan, kan dat?

Reind

Bericht door Reind » 15 sep 2010, 09:10

Knot schreef:Die sierra zal niet veel wegen... al ben ik toch meer fan van de 2.8 V6.

Die 91'er 325i heb ik volgens mij wel een paar keer op Papenburg zien gaan, kan dat?
Het leuke van die sierra is dat hij echt geen drol heeft gekost, ik nog nooit naar de afstelling heb gekeken, ik geen idee heb hoeveel hij weegt maar toch als de brandweer gaat. Aan mijn BWW's heb ik echt veel afgesteld (= veeeel tijd en geld) en mijn racer heeft minimaal 30x op de schalen gestaan. Die sierra loopt gewoon altijd en stuur fantastisch.

Dat er geen andere motor inzit is meer vanuit de gedachte; roeien met de riemen die je hebt. Nieuwe riemen zijn erg duur en 8000 rpm met deze motor is wel erg geil hoor.

En het lijkt me sterk dat je mijn ringauto op Papenburg heb gezien. Ik heb hem sinds februari en daarvoor waren eigenlijk alleen de kleur en velgen hetzelfde.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 sep 2010, 09:18

Welkom Reind :D

Fijne hobby ruimte heb je ook volgens mij :thumbup: Een jaar of 30 terug had een buurman bij ons in de straat een 02 Alpina (look?). Het ding was oorspronkelijk zilvergrijs met blauw/oranje-rode Alpina striping maar niet in al te frisse staat. Vervolgens werd ie gespoten in een andere kleur (blauw/grijzig) en voorzien van grijze Alpina striping. Pas op latere leeftijd kom je er achter dat het een Alpina was bij het herkennen van de striping maar die auto is me altijd bij gebleven :D

RJay

Bericht door RJay » 15 sep 2010, 14:15

Het feit dat je een niet-bmw hebt wordt ruimschoots gecompenseerd door alle bmw's :mrgreen:

Welkom op DF :thumbup: Die Sierra zal heel wat beter sturen dan pa's (gelukkig ex-) 2.0 glx sierra hatch... wat een deathtrap was dat ding zeg :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2010, 14:19

trekt ff een hut met auto's open :mrgreen:

welkom, heerlijk wat een ruimte om te sleutelen.

Knot

Bericht door Knot » 15 sep 2010, 14:23

Wellicht de vorige eigenaar op een Trackday? De auto komt me zo bekend voor, kenteken.

Reind

Bericht door Reind » 15 sep 2010, 14:44

GTRene schreef:trekt ff een hut met auto's open :mrgreen:

Je hoort mij niet klagen. Het is alleen 70km van mijn huis af, das wel iets minder. Het is wel dicht bij mijn werk dus dat is goed te combineren. Maar het meeste gebeurd natuurlijk in het weekend. Ik rij niet voor niks 55.000 km per jaar met de daily diesel.

Ach ja, je moet altijd iets te wensen over houden he...

GTRene

Bericht door GTRene » 15 sep 2010, 14:57

Reind schreef:
GTRene schreef:trekt ff een hut met auto's open :mrgreen:

Je hoort mij niet klagen. Het is alleen 70km van mijn huis af, das wel iets minder. Het is wel dicht bij mijn werk dus dat is goed te combineren. Maar het meeste gebeurd natuurlijk in het weekend. Ik rij niet voor niks 55.000 km per jaar met de daily diesel.

Ach ja, je moet altijd iets te wensen over houden he...
dat lijkt me ook wel qua afstand, 70km das niet naast de deur ala sta op en wandel naar de schuur, maar wel mooi dat het zo kan als je moet sleutelen. :D

eneuh 55.000km is aardig wat te dieselen in het drukke NL, jij liever dan ik :wink:
maar zo zie je wel wat.

Laurens

Bericht door Laurens » 15 sep 2010, 20:19

Welkom,

Leuk om nog een cup sierra te zien !

Heb er hier ook nog een aantal staan waarvan 1 ongeveer zo ge-update als jij van plan bent.
Heb er sindsdien 1x in een sprintrace mee gereden en reed toen een 2:04:2, daarna aantal wedstrijden winter kampioenschap en dan met zo'n oud hok (vergeleken met de concurrentie) 5e in de klasse worden en 25e algemeen :df:
Ik heb er ook nog het originele Cup blok in liggen wel de kop bewerkt en schat zo'n 175 pk (nooit op de bank geweest) Heb voor Mondeo klauwen (die zijn makkelijk pas te maken) en achter e36 remmen met speciale brackets. En nog veel meer gedaan om er wat seconde's af te halen en denk dat er met wat afstelwerk en vers rubber een 2:02 te halen is nu. Mocht je meer willen weten of iets nodig hebben ik heb nog een enorme hoeveelheid aan onderdelen liggen stuur maar een Pb :thumbup:

Afbeelding
(Ja koplampen moesten erin omdat de helft van de race in het donker was...)

Reind

Bericht door Reind » 15 sep 2010, 20:56

Laurens schreef:Welkom,

Leuk om nog een cup sierra te zien !

Heb er hier ook nog een aantal staan waarvan 1 ongeveer zo ge-update als jij van plan bent.
Heb er sindsdien 1x in een sprintrace mee gereden en reed toen een 2:04:2, daarna aantal wedstrijden winter kampioenschap en dan met zo'n oud hok (vergeleken met de concurrentie) 5e in de klasse worden en 25e algemeen :df:
Ik heb er ook nog het originele Cup blok in liggen wel de kop bewerkt en schat zo'n 175 pk (nooit op de bank geweest) Heb voor Mondeo klauwen (die zijn makkelijk pas te maken) en achter e36 remmen met speciale brackets. En nog veel meer gedaan om er wat seconde's af te halen en denk dat er met wat afstelwerk en vers rubber een 2:02 te halen is nu. Mocht je meer willen weten of iets nodig hebben ik heb nog een enorme hoeveelheid aan onderdelen liggen stuur maar een Pb :thumbup:

Afbeelding
(Ja koplampen moesten erin omdat de helft van de race in het donker was...)
Super man. Hoeveel heb je er dan? Een 2.02 is heel netjes voor zo'n ouderwets monster. Dat "nog veel meer aan gedaan" zou ik wel wat specifieker willen weten. Ik rij eigenlijk veel te weinig met die kar en moet hem maar eens snel gaan klaarmaken. Met een uur of 20 werkt kom ik denk een heel eind in de richting. Aan het eind van het jaar een trackday op de nordschleife lijkt me toch wel heel erg gaaf met die auto.

Laurens

Bericht door Laurens » 15 sep 2010, 21:14

- AST op maat gemaakt onderstel
- Doorgelast (was al gedeeltelijk voor de cup gedaan, maar nog verder gegaan)
- 15" wielen met Dunlop slicks
- Kort diff met 40% platen sper
- Kort stuurhuis (is in principe standaard voor een cupauto)
- Achter subframe rubbers vervangen voor bussen
- Andere hoofdremcilinder (want met schijven werkt de originele niet goed genoeg...)
- Grotere radiateur
- Uitlaat aangepast

Zal vast nog wel wat kleine dingetjes vergeten zijn, buiten dat het al voor de cup opgebouwde auto was dus dit is alleen gewijzigd ten opzichte van de cup.

Wat voor mij nog een eenvoudige verbetering is, is lexaan ruiten maar de auto staat al ruim een jaar stof te happen dus mocht ik er ooit mee gaan rijden gaat dat misschien wel gebeuren...

Ohja er staan nog 2 originele cup auto's en een standaard 3 deurs carrosserie. Dus bij elkaar 4 Sierra's :playcar:

Reind

Bericht door Reind » 15 sep 2010, 21:37

Laurens schreef:- AST op maat gemaakt onderstel
- Doorgelast (was al gedeeltelijk voor de cup gedaan, maar nog verder gegaan)
- 15" wielen met Dunlop slicks
- Kort diff met 40% platen sper
- Kort stuurhuis (is in principe standaard voor een cupauto)
- Achter subframe rubbers vervangen voor bussen
- Andere hoofdremcilinder (want met schijven werkt de originele niet goed genoeg...)
- Grotere radiateur
- Uitlaat aangepast

Zal vast nog wel wat kleine dingetjes vergeten zijn, buiten dat het al voor de cup opgebouwde auto was dus dit is alleen gewijzigd ten opzichte van de cup.

Wat voor mij nog een eenvoudige verbetering is, is lexaan ruiten maar de auto staat al ruim een jaar stof te happen dus mocht ik er ooit mee gaan rijden gaat dat misschien wel gebeuren...

Ohja er staan nog 2 originele cup auto's en een standaard 3 deurs carrosserie. Dus bij elkaar 4 Sierra's :playcar:
Cool. Ik heb mij ruiten er al uit gehaald, dus ik moet wel naar lexaan. Ik zou er ook graag een spoilerset omheen zetten. Zo eentje die ook op die ETCC DTM bakken zaten. Die auto's vind ik er super vet uitzien. Ik heb die standaard koni's eronder en heb veeel speling bij de topmounts. Dat zal het sturen niet bepaald bevorderen. De auto is stug, maar daar heb je het wel mee gezegd. Ik heb ook nog zo'n rauwe racebak liggen met recht vertanding. Maar die moet gereviseerd worden. Kortom nog wel wat te doen.

En wat weegt zo'n auto eigenlijk. Dat heb ik me altijd al afgevraagd.

Laurens

Bericht door Laurens » 15 sep 2010, 21:49

Ik heb er inderdaad ook zo'n racebak in zitten maar die zijn heel gevoelig en als je 1x mis schakelt breekt de synchromesh ring (die dan vervolgens bijna nergens meer te koop is...)
Uit m'n hoofd kwam ik op iets boven de 1000kg zonder rijder.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 sep 2010, 23:19

Welkom!

Plaats reactie