Advies gevraagd voor ouders: BMW Z3 gekocht, pg2 foto's

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Roy

Advies gevraagd voor ouders: BMW Z3 gekocht, pg2 foto's

Bericht door Roy » 12 sep 2010, 21:31

Afbeelding

Afbeelding

Mijn ouders zijn opzoek naar een kleine auto voor erbij (om leuke ritjes mee te maken) en zijn geïnteresseerd in de roadsters en dan met name de SLK en de Z3. Vinden ze gewoon het mooiste eruit zien.

Nou was mijn vraag, hebben jullie nog tips en/of adviezen? Waar je op moet letten bij deze modellen, welke motoren wel of juist niet, eventueel welke jullie overall het beste vinden e.d.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Roy op 23 sep 2010, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Re: Advies gevraagd: Mercedes SLK of BMW Z3

Bericht door Luco » 12 sep 2010, 21:34

Ik zelf kan er weinig zinnigs over zeggen.
Maar ik denk dat ik het gros van het advies wel kan raden op DF :mrgreen:

Succes met zoeken :thumbup:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 12 sep 2010, 21:36

Geen ervaring met de SLK, wel mooi ding om te zien als je een nette hebt. Z3 zou ik alleen doen met 6 cilinder, de 4 cilinders zijn zonde van het cabrio rijden.

Roy

Bericht door Roy » 12 sep 2010, 21:36

@Luco: Het heeft met blauw en wit te maken? ;)

@Steven: Het is voor mijn ouders. Als er maar een beetje pit inzit is het prima. Ze rijden niet een rondje zoals wij doen ;)

Knot

Bericht door Knot » 12 sep 2010, 21:39

Ondanks mijn voorkeur voor BMW moet ik wel zeggen dat dit model SLK er wat gedateerd uit ziet. De opvolger vind ik daarentegen wel een mooie SLK.

Metchu

Bericht door Metchu » 12 sep 2010, 21:41

leuke ouders! voor de rest zou een mercedes ze beter passen denk ik... puur op gevoel

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 12 sep 2010, 21:55

Mevrouw Vlokmans verplaatst zich in een Z3 2.8. Zescilinder is echt heerlijk, rijdt fenomenaal. Weet niet hoe een SLK rijdt, heb er nog nooit in gereden. Vind de Z3 wel een mooiere auto dan de SLK, maar goed, dat is smaak en dus persoonlijk.

Waar op te letten....tsja....hier hebben we ondertussen een aantal kleine, typische Z3 kwaaltjes langsgehad, zoals versleten stoelbussen, of hoe die dingen ook heten, zodat de bestuurdersstoel meebeweegt met remmen en optrekken. Ook een klein beetje roest op de spiegelpoten (en verroest binnenwerk van de buitenspiegel). Verder hier geen bijzonderheden, of afwijkingen van het normale onderhoudspatroon van een BMW zescilinder.

Fernando

Bericht door Fernando » 12 sep 2010, 21:57

Als je ouders van een klein beetje sportief sturen houden neem dan de Z3. M'n broer heeft dit type slk gehad en wat mij het meest is bijgebleven is de ontzettend dramatische besturing. De stuurbekrachtging is veel te nadrukkelijk aanwezig om maar niet te spreken van de transmissie.... :bag:

Joy

Bericht door Joy » 12 sep 2010, 21:58

Z3 is een leuke auto om te rijden. De SLK is onder andere op het gebied van besturing en handbak typisch Mercedes. SLK heeft wel het voordeel van een stalen dak. De stoffen daken van de Z3 beginnen zo onderhand toch wel op leeftijd te raken en zijn dan aan vervanging toe (achterruitje niet meer doorzichtig, lekkage etc.).

Hier in de buurt staat een hele nette SLK:

http://www.hoczeeland.nl/occasions/aanb ... 989&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding

Knot

Bericht door Knot » 12 sep 2010, 22:01

Ik vind m er oud uitzien... zou lekker de Z3 met 2.8 nemen, zijn volgens mij ook nog de M52B28TU motoren dus met dubbel vanos.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 sep 2010, 22:03

Mercedessen uit die periode kunnen wel wat roesten maar hoe dat met de SLK zit weet ik niet. Zoek ook ff uit of de compressor veel kilometers aan kan.

De Z3 heeft mijn voorkeur :wink: Verschrikkelijk mooi vind ik em niet vanwege de achterkant. Onze coupe is perfect bevallen met geen kosten behalve wat onderhoud. Het uitzicht vanachter het stuur is ook gaaf met de lange motorkap en beetje klassiek ogend dashboard.

Roy

Bericht door Roy » 12 sep 2010, 22:07

@Joy: Die hadden we inderdaad gezien, mooi ding! Qua Z3 hadden mijn ouders deze gezien (staat hier in de buurt):

Link doet het niet meer :)

@Niels: Coupe vind ik ook mooier, maar een carbiootje vinden ze wel leuk :)

@Iedereen: Bedankt voor de info alvast!
Laatst gewijzigd door Roy op 14 sep 2010, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjan B

Bericht door Arjan B » 12 sep 2010, 22:27

Begin dit jaar stonden we voor ongeveer hetzelfde dilemma, we wilden een comfortabele roadster. De Z3 en de SLK stonden ook in het lijstje, naast een mx-5 etc. Uiteindelijk is het de SLK geworden. Het openen van het dak is super om naar te kijken en ook te rijden. Met dak dicht is het lekker rustig rijden (weinig dB). De SLK met compressor ligt bij weinig toeren goed aan het gas. Het is een comfortabele cruiser en bochtige bergweggetjes zijn super om te nemen :df: . We zijn net terug van Zuid Frankrijk met de SLK en :banaan: . Het is wel geen BMW :shock: maarrrr uiteraard het overwegen waard. :D
Bijlagen
slk ardeche.JPG
slk ardeche.JPG (195.34 KiB) 3295 keer bekeken

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 sep 2010, 23:19

Ik heb een tijdje geleden de 230Kompressor gereden, automaat. Ik zou doorgaans eerder
een BMW kiezen dan een Benz, maar ik vind bepaalde delen van de Z3 niet zo aantrekkelijk.
Bv. het punt waar het dak scharniert. Z3 coupe is dan wel weer top. De SLK vond ik lekker
rijden, de 230kompressor zou voor snelheden tot 160 wat mij betreft prima voldoen. En het
stalen dak is toch behoorlijk praktisch vind ik.

Ik heb er ook wel eens over gedacht om een tweezittertje volledig zakelijk te rijden. De SLK
zou mijn keuze zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2010, 23:38

dit type SLK zou ik niet snel nemen...of het zou de Brabus V8 moeten zijn maar dat is/wordt het niet :wink:

de Z3 cabrio vind ik nog steeds een topper om te zien, tijdloos zeg maar en straalt plezier en smaak uit (niet omdat het BMW is!)

zoals al gezegd ga voor een 6-cill Z3 roadster, blijft mooi om te zien, zelfs met dakkie erop en helemaal met hardtop er bij.

de types vanaf 2000 hebben schijnbaar sterkere ophanging voor diff daaro...maar das niet echt van belang met die vermogens van 2.8 of 3.0i

als ze geen M willen (zucht :mrgreen: ) ga dan voor de 3.0 als ze het kunnen betalen, zeldzamer en blijft wat "beter" en wellicht the one they seek for als je hem wil verkopen...en niet veel duurder.

ze zijn er vanaf zo'n 12.000,- voor zeg een 2000, de 2001 3.0i zoals bv deze

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/2VTBX/algemeen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

al zal bv zwart of donkergroen wat beter staan, wat klassieker :thumbup: maar tis een voorbeeld

Afbeelding

Afbeelding

anyway, genoeg 3.0i te koop...go for it.

http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... 4374/fotos" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.gaspedaal.nl/BMW/Z3/?trfw=3.0" onclick="window.open(this.href);return false;

staat ook nog wel een mooie 2002 te koop

http://auto.marktplaats.nl/bmw/37329575 ... oto-s.html" onclick="window.open(this.href);return false;

in deze rij maar daar komt 3.0 niet echt uit de zoeker :mrgreen:

http://www.gaspedaal.nl/tweedehands/BMW/Z3/?trfw=3.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 sep 2010, 23:48

Rene kan zich altijd zo goed inleven hè :lol:

Een 1.9 is genoeg Roy. Kilometers zijn goed, prijs volgens mij zeer redelijk. Go for it! :wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 13 sep 2010, 00:36

Beste blijft: dat ze even gaan proefrijden: in welke auto voelen ze zich het meest op hun gemak. Neem niet aan dat ze voor de laatste tiende van een seconde gaan tenslotte ;)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 sep 2010, 00:46

Is een Chrysler Crossfire Cabrio ook nog als optie op tafel geweest?

Macboy

Bericht door Macboy » 13 sep 2010, 13:01

Zou zelf natuurlijk de Z3 nemen. Nog steeds een prachtige auto vind ik, zie vooral de post van GTRene.

Maar heb wel zoiets: ben je wat ouder, dan zou de SLK veel meer passen denk ik. Meer stijl.

ErikS

Bericht door ErikS » 13 sep 2010, 13:06

Ik zoek zelf vaaaak naar Z3'tjes... Moet er ooit nog eens van komen;

En daar ben ik het met GTRene eens; Zoek een 2.8 of nog liever een 3.0 kwa waardevastheid.
Uiteindelijk kan dat namelijk nog wel eens goedkoper rijden worden!

Ik zou zelf noooit een 1.9 willen, te lui voor zo'n auto... en het geluid van een R6 doet ook wonderen aan de beleving van een auto.

SLK vind ik ineens oud ogen, de Z3 ook, maar die is mooi oud.

Roy

Bericht door Roy » 13 sep 2010, 18:42

Bedankt voor alle informatie! Waarschijnlijk hebben we er eentje (Z3) gevonden ;) Heb er ook in gereden en ik moet zeggen, erg leuke autootjes zeg. Ik reed in de 1.9 140pk versie maar dat rijd nog best leuk hoor! Weet zeker dat ik hem ook wel eens ga pakken voor een rondje.

Echter even twee vraagjes... Die rollbars die je ziet bij Z3's, zijn die niet voor de veiligheid? Ik was op google aan het zoeken en kwam ik op deze website:

http://www.autobarthobraat.nl/index.php ... 17&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Staat er bij:

Rolbeugels dienen niet voor de veiligheid maar voor de sier!

Niet echt een must have dus?

Tweede vraag: Hoe zijn de softtops tijdens de winter? Hardtop nodig? Kan namelijk niet in een garage staan.

EDIT: Wat me trouwens opviel is dat de SLK VEEL krapper is als de Z3. Ik ben 1.85m en er zat weinig ruimte tussen mijn knieën en het stuur. Bij de Z3 is dat beduidend ruimer. Ook is de kofferbak een stuk ruimer wanneer je cabrio rijd, omdat bij de SLK daar het stalen dak ligt. Nou heeft dat natuurlijk geen prioriteit als fun autootje, maar als je IETS kwijt kan is het toch fijn.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 14 sep 2010, 00:09

Je moet met zulke autootjes 'gewoon' zorgen dat je niet gaar rollen. Raamstijlen zijn wel sterker dan gemiddeld maar by design is het gewoon een onwensbare situatie, of je moet a la MaX5-cup een rolkooi gaan fabrieken, maar dat lijkt me voor een straatauto zeer onwenselijk.

Roy

Bericht door Roy » 14 sep 2010, 09:10

Oke duidelijk, is niet een must dus. Zo mooi vinden mijn ouders het ook niet.

Alleen nog benieuwd hoe het zit met een softtop, of die goed tegen de winter kunnen.

puk

Bericht door puk » 14 sep 2010, 09:31

de glimmende rolbeugels zijn voor de sier! de zwarte oem beugels zorgen voor een stukje veiligheid maar zijn niet goedkoop het z3forum is erg actief en er worden veel ritten georganiseerd ook is de z3club behoorlijk actief je ouders zullen zich er goed vermaken. het dak werkt prima in de winter een hardtop is wel lekker maar zeker geen noodzaak het kunstof ruitje van de softtop is gevoelig als je de kap open doet goed opletten dat ie niet dubbelzit en op de naden laten de stiksels soms los het kan zijn dat je in de hoeken bij de ramen wat lekkage krijgt vaak is dit op te lossen met de ramen stellen de dakrubbers een beetje vet houden in de winter. wij hebben er thuis ook een gehad met 140pk nooit iets mee gehad zit goed in elkaar :df:

groeten puk

GTRene

Bericht door GTRene » 14 sep 2010, 10:59

me too, zelf een Z3 M roadster gehad (321pk) en no problems...was wel ff benauwd hoe het dakje het hield bij snelheden boven de 200...daar bolde ie aardig op e.d. (is ook normaal) maar dacht wow wat al;s ik 270 ga waait ie er af? eerst durfde ik het bijna niet (denkende aan een TVR V8S waar het tussendakje bijna het luchtruim koos :shocking: )
maar dacht het moet toch goed zijn van BMW :hmmm: dus de volgende keer proberen....harder en harder...bij iets van 230 ofzo? werd het juist weer stiller en 270 no problem :mrgreen:

heerlijke auto :thumbup: iets minder stijf dan de Coupe (ofcorse), maar loads of fun en mooie tijdloze looks.

1.9 is voor kids, extra genieten (niet dat je hard moet maar voor het algemene gevoel) begint af 2.8 en een beetje zoeken, voor hetzelfde geld heb je de betere 3.0 !!, magoed its your choice :df:

Plaats reactie