Meestal wil ik direct zoveel mogelijk werk vinden en de kunstenaar die erachter zit leren kennen. Waar komt die passie voor auto's en kunst vandaan? Waar halen ze hun inspiratie vandaan? Wat voor auto hebben ze zelf?
Gelukkig is de wereld dankzij internet een stuk kleiner geworden en kan ik mijn lol op door lekker te googlen, maar ook in musea of op andere plekken ontdek ik steeds vaker mooie werken van talentvolle kunstenaars. Ik kan daar erg enthousiast over worden.
Om dat enthousiasme te delen ben ik de reeks Kunst & Auto begonnen. Ik hoop dat anderen net als ik van dit soort kunst kunnen (gaan leren te) genieten. Het mooiste blijft natuurlijk om werken in het echt te bewonderen, daarom probeer ik ook zoveel mogelijk te vermelden waar je hun werken in onze contreien kunt vinden. Door de desbetreffende kunstenaars te 'interviewen' probeer ik te ontdekken of er ook een echte autoliefhebber in ze schuilt. Dat levert soms verrassende antwoorden op.
Hier de eerste in de reeks, over Robert LaDuke. http://www.driving-fun.com/1089/the-kno ... aDuke.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;