Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Rocket

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Rocket

Bericht door Snipe » 08 sep 2010, 11:00

Afbeelding

Ja, dat C&A-pak op de passagiersstoel is Peter. En ja, we hebben de Rocket getest.
http://www.driving-fun.com/1081/home/te ... -geld.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Peter Tunissen » 08 sep 2010, 12:02

Voor de Downforce mannen:
Leugens, leugens! Allemaal leugens!

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Robertdj » 08 sep 2010, 12:11

Leuke test! Zoiets lijkt me wel wat, jammer dat ik a-technisch ben.

Maar de Rocket is rwd terwijl de Focus fwd is, hoe hebben ze dat geregeld?

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door RJay » 08 sep 2010, 12:16

Zag ik jullie dan laatst langsrijden met dat ding? Reed er op CPZ eentje langs zondag.

@ Robert: Ligt de motor achterin?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Snipe » 08 sep 2010, 12:18

Afbeelding

De motor ligt inderdaad achterin.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door RJay » 08 sep 2010, 12:21

DAt leek me al, beetje weinig space in 't neuske.

Hebben ze dan gewoon de bak tussen de achterwielen gehangen ipv voor? :o

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door GTRene » 08 sep 2010, 12:22

wat lijkt ie laag tussen de wielen :hmmm:
hoe zit dat met drempels...vrees?

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Metchu » 08 sep 2010, 12:33

heel cooll!

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Robertdj » 08 sep 2010, 12:56

DF groupbuy? :D

Wist wel dat de motor achterin zat, maar zoiets kan toch niet plug&play zijn?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Linc (Bas) » 08 sep 2010, 13:16

Hoezo niet, je achterwielen zijn hetzelfde als je voorwielen. Alleen hoeven ze nu niet te sturen, dus dat maakt het alleen maar simpeler.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door RJay » 08 sep 2010, 13:18

Precies, gewoon wielnaafjes e.d. op maat (laten) maken voor de aandrijfassen.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Robertdj » 08 sep 2010, 13:38

Geniaal, ik probeer m'n pa over te halen. Hij is wèl technisch en exact. Al is het een boekenplank, dan nog moet het op de mm precies, en een last kunnen dragen die groter is dan de draagkracht van de muur :mrgreen:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door RJay » 08 sep 2010, 13:40

En je 106 dan?

Kan je beter op die rocket een kooi zetten :mrgreen:

Daarnaast, de westfields rijden ook met Zetecs, daar kan je ook een torretje weg halen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Hans R » 08 sep 2010, 14:00

Een Ariel Atom is al lelijk maar deze spant de kroon! Wat een gedrocht zeg.. zal zeker gaaf rijden alleen jammer dat je dan flink voor lul rijd.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door duifjes.com » 08 sep 2010, 14:10

Hans R schreef:Een Ariel Atom is al lelijk maar deze spant de kroon! Wat een gedrocht zeg.. zal zeker gaaf rijden alleen jammer dat je dan flink voor lul rijd.
HansR idd hij is net zoals een Atom niet echt mooi...maar je gaat voor de hardcore fun of niet...simpel....trouwens jij hebt toch ook zo'n badkuip :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Snipe » 08 sep 2010, 14:13

Hans R schreef:Een Ariel Atom is al lelijk maar deze spant de kroon! Wat een gedrocht zeg.. zal zeker gaaf rijden alleen jammer dat je dan flink voor lul rijd.
Mensen zijn eerder verbaasd dat ze dit ding op straat tegenkomen. Zo verbaasd dat ze niet eens tijd hebben om na te denken over kleine details als mooi of lelijk.

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Chris van S. » 08 sep 2010, 14:19

Eindelijk een serieuze manier om je Focus op een fatsoenlijke wijze te "tjoenen"

http://www.focusclub.nl/forum/showthrea ... 1820039624" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Ravin ///M » 08 sep 2010, 14:20

Zo'n ding koop je niet voor de looks, dan geef je je geld wel uit aan een Donkervoort. Wel écht lol voor je geld dit zeg, wauw. En vieze nagels :mrgreen: . Mooie write-up en heerlijke foto's!

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Robertdj » 08 sep 2010, 14:21

duifjes.com schreef:
Hans R schreef:Een Ariel Atom is al lelijk maar deze spant de kroon! Wat een gedrocht zeg.. zal zeker gaaf rijden alleen jammer dat je dan flink voor lul rijd.
HansR idd hij is net zoals een Atom niet echt mooi...maar je gaat voor de hardcore fun of niet...simpel....trouwens jij hebt toch ook zo'n badkuip :mrgreen:
Ik wil net zeggen, Hans zal z'n Lotus ook niet voor de looks gekocht hebben :)

Natuurlijk is het een lelijk ding, maar dat zou me echt niet boeien, vorm volgt functie. Het rijden staat voorop.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Robertdj » 08 sep 2010, 17:02

"
The Lotus Seven was a small, simple, lightweight two-seater open-top sports car produced by Lotus Cars between 1957 and 1972. It was designed by Lotus founder Colin Chapman and has been considered the embodiment of the Lotus philosophy of performance through low weight and simplicity.
The original model was highly successful with more than 2,500 cars sold, due to its attraction as a road legal car that could be used for clubman racing."

50 jaar verder en auto/vliegtuigbouwer Stuart Mills besloot dat de wereld hoognodig een 21ste eeuwse equivalent nodig had van de Lotus7 met de principes van Colin Chapman.
Zo ontstond de MEV Rocket in 2007. Gezien het animo in nederland belooft dit een van de meest succesvolle kits te worden, mede gezien de lage bouwkosten en lage co2 belasting.

De auto wordt gebouwd met de motor en bak van de Ford Focus, die momenteel, en de komende jaren, goedkoop in de schade of gebruikt te vinden zijn. Veel mensen kopen een oude Focus en verkopen de restanten die ze voor de Rocket niet gebruiken zodat het hele donorpakket erg goedkoop kan uitvallen.

De auto kan gekeurd worden via de RDW in nederland. Je hoeft dus niet meer naar het buitenland voor een kenteken. Kosten voor die keuring ligt tussen 1000-1500 euro. Belasting valt laag uit door het lage gewicht. Afhankelijk van gekozen motorvermogen moet je rekening houden met 450 tot 1500 euro co2 taks (Dit wordt de nieuwe bpm)

In geval van een elektromotor vervalt de co2 taks volledig.

Inclusief de aanschaf van de basiskit met evt opties en een Ford Focus, kentekenkeuring en co2 belasting is deze auto te bouwen onder de 10.000 euro. Geen andere kitcar kan deze lage bouwprijs evenaren, mede door de hogere belasting enveel duurdere componenten. Uiteraard hangt de uiteindelijke prijs ook af van de gewenste extra componenten zoals sportvelgen, tunen van je motor, dure of goedkope uitlaat en dergelijke.

Hier een opsomming van de kit componenten incl. btw,

Basiskit 6250 euro incl. BTW


Fully welded tubular space frame chassis ready to accept 1.6, 1.8 or 2.0 Ford Focus components.
Pro tech fully adjustable shock absorbers complete with coil over springs.
Front and rear wishbones complete with poly bushes, crush tubes & ball joints.
Rear uprights to take donor drive shafts, hubs, bearings and brakes.
Rear alloy bulkhead, front alloy bulkhead, nose alloy side panels, alloy centre console and alloy sheet for floor.
7 piece GRP set in the colour of your choice comprising: bonnet, engine cover, 4 wings with mounting brackets (choice of styles) and accessory tray.
Smoked polycarbonate flyscreen.
3 piece grill set.
Alloy radiator pipes (for front mounted radiator).
Fuel tank (5 gallon) & locking fuel cap.
Alloy front uprights and hubs with wheel bearings and grease caps including alloy radial brake caliper mount
Steering rack
Assembly Guide CD Rom.

Opties

Standard Seats GRP black or to match body colour (pair bucket type)
Sports seats GRP black or to match body colour per pair
Stainless steel manifold and Catalytic converter
Wiring loom with fuses/relays/switches, and full lighting set IVA O.K
Double hoop standard roll bar and bracing (welded to chassis)
Roll bar and bracing (MSA spec 48.3mm CDS) (welded to chassis).
Powder coating to chassis and wishbones in choice of colours
Wilwood alloy pedal assembly with balance bar & 3 cylinders
Wilwood 4 pot brake calipers
Powerlite brake pads
Drilled and grooved brake disks
Quickrack steering rack kit
Front Aero wings
Front grille bars (welded on to chassis during fabrication)
Infinitely variable camber adjusters on top wishbones
Petrol tank cover and storage compartment (GRP black)


Van de Ford Focus worden de volgende componenten gebruikt:
Engine & Transmission (1600, 1800 or 2000cc).
Drive shaft & front hubs.
Radiator & Fan (non aircon).
Engine mounts,
fuel pump & fuel gauge sender.
Number plate lights,
header tank,
brake fluid reservoir with flexi brake pipes.
Steering column,
switch gear,
ignition lock & wheel ECU and Diagnostic port.
Engine wiring loom & sensors
Rear calipers & discs (subject to Focus Model)
Hand Brake,
Gear Lever Cables
Exhaust Manifold,
Seat Belts,
Wheels & Tyres.

Afleveringskosten
Er zijn geen extra kosten behalve de transportkosten van de kit uit de UK naar nederland of belgie. Dit kost 450 euro.
Kosten voor keuring en bpm betaalt de klant zelf als de auto klaar is
Zo ziet het er al beter uit :D
Afbeelding

En zo nòg beter!
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door GTRene » 08 sep 2010, 17:22

die zwart met goud ziet er mooi uti zo op de foto...zie nu ook aardig wat verschillen in opbouw van die 2 auto's alleen al :mrgreen: voorbeeld koplampen (nee niet die van de dame) en die soort gril motief voorkant de 1 wel ander niet en de stoelen enz.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Robertdj » 08 sep 2010, 17:29

Zonder dat gril motiefje ziet het er al veel beter uit. Er staat ook een groene op de website, ook wel vet.

Alleen wordt de "motorkap" wel erg groen zo :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Hans R » 08 sep 2010, 17:39

Tja.. blijft een lelijk hok, je moet er wel elke dag tegenaan kijken, kan licht en puur zijn maar geef hem dan nog een beetje een normaal smoelwerk.. dit lijkt meer op een haast klus, ik wacht dan wel op zijn opvolger.. zal er hopelijk een stuk beter uit zien. Hij zal het goed doen bij de kitcarclub, leuk pakketje om te bouwen voor weinig. Maar ik heb hier echt helemaal niks mee, je ligt toch ook liever op Victoria Posh dan op..... noem maar een lelijk wijf.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door Snipe » 08 sep 2010, 18:16

Er zijn ook andere modellen, Hans. Op http://www.mevltd.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; staan ze allemaal.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9586
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Peter. In pak. In een buizenframe op wielen. Test MEV Ro

Bericht door smiley » 08 sep 2010, 18:33

Snipe schreef:Er zijn ook andere modellen, Hans. Op http://www.mevltd.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; staan ze allemaal.
Of dat het er beter op maakt :whistle:
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], mark123, Rivanov en 3 gasten