Ja, dat C&A-pak op de passagiersstoel is Peter. En ja, we hebben de Rocket getest.
http://www.driving-fun.com/1081/home/te ... -geld.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
HansR idd hij is net zoals een Atom niet echt mooi...maar je gaat voor de hardcore fun of niet...simpel....trouwens jij hebt toch ook zo'n badkuipHans R schreef:Een Ariel Atom is al lelijk maar deze spant de kroon! Wat een gedrocht zeg.. zal zeker gaaf rijden alleen jammer dat je dan flink voor lul rijd.
Mensen zijn eerder verbaasd dat ze dit ding op straat tegenkomen. Zo verbaasd dat ze niet eens tijd hebben om na te denken over kleine details als mooi of lelijk.Hans R schreef:Een Ariel Atom is al lelijk maar deze spant de kroon! Wat een gedrocht zeg.. zal zeker gaaf rijden alleen jammer dat je dan flink voor lul rijd.
Ik wil net zeggen, Hans zal z'n Lotus ook niet voor de looks gekocht hebbenduifjes.com schreef:HansR idd hij is net zoals een Atom niet echt mooi...maar je gaat voor de hardcore fun of niet...simpel....trouwens jij hebt toch ook zo'n badkuipHans R schreef:Een Ariel Atom is al lelijk maar deze spant de kroon! Wat een gedrocht zeg.. zal zeker gaaf rijden alleen jammer dat je dan flink voor lul rijd.
Zo ziet het er al beter uit"
The Lotus Seven was a small, simple, lightweight two-seater open-top sports car produced by Lotus Cars between 1957 and 1972. It was designed by Lotus founder Colin Chapman and has been considered the embodiment of the Lotus philosophy of performance through low weight and simplicity.
The original model was highly successful with more than 2,500 cars sold, due to its attraction as a road legal car that could be used for clubman racing."
50 jaar verder en auto/vliegtuigbouwer Stuart Mills besloot dat de wereld hoognodig een 21ste eeuwse equivalent nodig had van de Lotus7 met de principes van Colin Chapman.
Zo ontstond de MEV Rocket in 2007. Gezien het animo in nederland belooft dit een van de meest succesvolle kits te worden, mede gezien de lage bouwkosten en lage co2 belasting.
De auto wordt gebouwd met de motor en bak van de Ford Focus, die momenteel, en de komende jaren, goedkoop in de schade of gebruikt te vinden zijn. Veel mensen kopen een oude Focus en verkopen de restanten die ze voor de Rocket niet gebruiken zodat het hele donorpakket erg goedkoop kan uitvallen.
De auto kan gekeurd worden via de RDW in nederland. Je hoeft dus niet meer naar het buitenland voor een kenteken. Kosten voor die keuring ligt tussen 1000-1500 euro. Belasting valt laag uit door het lage gewicht. Afhankelijk van gekozen motorvermogen moet je rekening houden met 450 tot 1500 euro co2 taks (Dit wordt de nieuwe bpm)
In geval van een elektromotor vervalt de co2 taks volledig.
Inclusief de aanschaf van de basiskit met evt opties en een Ford Focus, kentekenkeuring en co2 belasting is deze auto te bouwen onder de 10.000 euro. Geen andere kitcar kan deze lage bouwprijs evenaren, mede door de hogere belasting enveel duurdere componenten. Uiteraard hangt de uiteindelijke prijs ook af van de gewenste extra componenten zoals sportvelgen, tunen van je motor, dure of goedkope uitlaat en dergelijke.
Hier een opsomming van de kit componenten incl. btw,
Basiskit 6250 euro incl. BTW
Fully welded tubular space frame chassis ready to accept 1.6, 1.8 or 2.0 Ford Focus components.
Pro tech fully adjustable shock absorbers complete with coil over springs.
Front and rear wishbones complete with poly bushes, crush tubes & ball joints.
Rear uprights to take donor drive shafts, hubs, bearings and brakes.
Rear alloy bulkhead, front alloy bulkhead, nose alloy side panels, alloy centre console and alloy sheet for floor.
7 piece GRP set in the colour of your choice comprising: bonnet, engine cover, 4 wings with mounting brackets (choice of styles) and accessory tray.
Smoked polycarbonate flyscreen.
3 piece grill set.
Alloy radiator pipes (for front mounted radiator).
Fuel tank (5 gallon) & locking fuel cap.
Alloy front uprights and hubs with wheel bearings and grease caps including alloy radial brake caliper mount
Steering rack
Assembly Guide CD Rom.
Opties
Standard Seats GRP black or to match body colour (pair bucket type)
Sports seats GRP black or to match body colour per pair
Stainless steel manifold and Catalytic converter
Wiring loom with fuses/relays/switches, and full lighting set IVA O.K
Double hoop standard roll bar and bracing (welded to chassis)
Roll bar and bracing (MSA spec 48.3mm CDS) (welded to chassis).
Powder coating to chassis and wishbones in choice of colours
Wilwood alloy pedal assembly with balance bar & 3 cylinders
Wilwood 4 pot brake calipers
Powerlite brake pads
Drilled and grooved brake disks
Quickrack steering rack kit
Front Aero wings
Front grille bars (welded on to chassis during fabrication)
Infinitely variable camber adjusters on top wishbones
Petrol tank cover and storage compartment (GRP black)
Van de Ford Focus worden de volgende componenten gebruikt:
Engine & Transmission (1600, 1800 or 2000cc).
Drive shaft & front hubs.
Radiator & Fan (non aircon).
Engine mounts,
fuel pump & fuel gauge sender.
Number plate lights,
header tank,
brake fluid reservoir with flexi brake pipes.
Steering column,
switch gear,
ignition lock & wheel ECU and Diagnostic port.
Engine wiring loom & sensors
Rear calipers & discs (subject to Focus Model)
Hand Brake,
Gear Lever Cables
Exhaust Manifold,
Seat Belts,
Wheels & Tyres.
Afleveringskosten
Er zijn geen extra kosten behalve de transportkosten van de kit uit de UK naar nederland of belgie. Dit kost 450 euro.
Kosten voor keuring en bpm betaalt de klant zelf als de auto klaar is
Of dat het er beter op maaktSnipe schreef:Er zijn ook andere modellen, Hans. Op http://www.mevltd.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; staan ze allemaal.