Deposito sparen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Deposito sparen

Bericht door Arthur » 04 sep 2010, 12:04

Deposito sparen: wie , wat, waar en hoe? Addertjes onder het gras, etc, etc?

Laten we zeggen dat ik de buik vol heb van aandelen en fondsen whatever. Wil nu gewoon (redelijk?) safe geld opzij zetten wat "over" is maar niet langer dan 4-5 jaar. Liever korter zelfs. Zijn er ook andere mogelijkheden om wat meer rendement uit je spaargeld te halen dan dit? En dan heb ik het over sparen, niet over onroerend goed kopen of beleggen.

Joy

Re: Deposito sparen

Bericht door Joy » 04 sep 2010, 12:11

Homburg heeft net reclame voor een obligatie in de bus gegooid. Per obligatie € 15.000,- inleg voor de duur van 4,5 jaar. 7,25% rente, halfjaarlijks uitgekeerd.

http://www.homburg.nl/the-netherlands/c ... ond11.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur

Bericht door Arthur » 04 sep 2010, 12:21

Dat lijkt me een belegging. Dat zoek ik niet.

7,25%* rente per jaar
* Disclaimer
De waarde van uw belegging kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dit product bevat kosten en risico’s,

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 sep 2010, 12:21

Neem contact op met ErikDB, (voormalig) medewerker van ICEsave. Hij kan je vast helpen meer rendement te behalen. :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 04 sep 2010, 12:26

NIBC direct, een van de banken met de hoogste spaarrente:

4 jaar vast zetten: 3,50%

Dat schiet ook niet op.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 04 sep 2010, 12:38

Niet achtergesteld deposito nemen, maar dat lijkt me logisch.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 sep 2010, 12:48

Leg ja al maximaal in bij je werkgever per maand? Hoger rendement met zekerheid krijg je niet namelijk :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 04 sep 2010, 12:56

Had ik gezien Joy, dan moet je voor 5 jaar gaan: 4%.

@Niels: ?? doe maar via pb of mail :wink:

ErikS

Bericht door ErikS » 04 sep 2010, 14:38

Niels schreef:Leg ja al maximaal in bij je werkgever per maand? Hoger rendement met zekerheid krijg je niet namelijk :wink:
Totdat je werkgever in eens failliet is,
kan je fluiten naar je centen.......

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 sep 2010, 14:44

:lol: Die gaat niet failliet :mrgreen:

frankv

Bericht door frankv » 04 sep 2010, 14:45

Joy schreef:Homburg heeft net reclame voor een obligatie in de bus gegooid. Per obligatie € 15.000,- inleg voor de duur van 4,5 jaar. 7,25% rente, halfjaarlijks uitgekeerd.

http://www.homburg.nl/the-netherlands/c ... ond11.html" onclick="window.open(this.href);return false;
7.25%...

en jij denkt dat daar geen addertjes onder het gras zitten...

ik heb lekker een rekening bij leaseplanbank, 2,74 zonder risico en vrij opneembaar

of je lost gewoon je hypotheek voor een deel af...

Arthur

Bericht door Arthur » 04 sep 2010, 14:52

@Frank, dat heb ik ook. Maar een groot gedeelte doe ik niets mee. Dat mag wel voor een bepaalde periode vast staan. Levert het iig meer op dan 2,74%.

@Niels: deepwater horizon? :wink:

@Erik: als dat @Niels niet gebeurt zie ik hem niet zo snel failliet gaan :wink:

Joy

Bericht door Joy » 04 sep 2010, 15:00

Frank, lees je eens in over Homburg en wat ze doen. Pa heeft er ook al jaren obligaties en heeft prima rendement.

Arthur

Bericht door Arthur » 04 sep 2010, 15:03

frankv schreef:of je lost gewoon je hypotheek voor een deel af...
Dan ben ik m'n geld gewoon kwijt en zit het in de stenen. Kan er nooit meer uit, tenzij ik verkoop. Kan ik ook niet meer maximaal de rente aftrekken. Dat doe ik zeker niet.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 04 sep 2010, 15:56

indobesar schreef:Neem contact op met ErikDB, (voormalig) medewerker van ICEsave. Hij kan je vast helpen meer rendement te behalen. :mrgreen:
Ho ho, ik zat aan de andere kant van de balans hè, om het geld weer uit te lenen voor (overname)financieringen :forum:. Mijn betrokkenheid bij Icesave stopt bij de mok waaruit ik mijn thee drink :wink:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 04 sep 2010, 15:58

Even kijken wat de Rabobank (zie http://www.rabobank.nl/particulieren" onclick="window.open(this.href);return false;) voor je kan doen met sparen op de langere termijn. Er zijn meerdere keuzes om uit te kiezen.

@iko

Bericht door @iko » 05 sep 2010, 10:58

Arthur schreef:
frankv schreef:of je lost gewoon je hypotheek voor een deel af...
Dan ben ik m'n geld gewoon kwijt en zit het in de stenen. Kan er nooit meer uit, tenzij ik verkoop. Kan ik ook niet meer maximaal de rente aftrekken. Dat doe ik zeker niet.
toch zou ik daar maar eens beter over nadenken. Ipv naar de financiële advizeurs luisteren

Arthur

Bericht door Arthur » 05 sep 2010, 11:02

Dat zal een andere discussie zijn die je gerust in een nieuw draadje mag starten :wink:
Heb ik al gedaan: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=20059" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar hier zoek ik een interessant spaar id. Zonder aandelen risico's.

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 05 sep 2010, 11:59

Ik zou bij de huidige rente standen weg blijven bij elke vorm van het vast zetten van spaargeld. De rente is op dit moment hysterisch, euh, historisch laag. Als de economie ooit weer echt op stoom komt zal de vraag naar geld toenemen en zal de rente flink stijgen (en waarschijnlijk nog vrij explosief ook, omdat er zo veel variabel gefinancierd is, en iedereen dan tegelijk door dezelfde deur zal willen, maar dat is een ander verhaal). Als je dan nog vast zit aan een looptijd van een x aantal jaren krijg je spijt. Direct opneembaar sparen is nu het beste IMHO, als je weg wil blijven bij aandelen.

Aangegeven rendement is overigens een mooie risico graadmeter. Waarom zou Leaseplan Bank meer rente betalen dan Rabo, ING of ABN? Juist, omdat ze anders het geld niet uit de markt kunnen trekken. Daarbij lukt het ze kennelijk niet om hun lease activiteiten op een andere manier te funden, want particulier sparen is nu niet bepaald core business voor een leaseclub. Dat zegt iets over de gezondheid van die club (en nee, ik zeg niet dat ze morgen om kukelen, maar het is wel 'n indicator). Dus bedenk goed of die paar tienden hoger rendement je het risico waard zijn...

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2010, 12:04

Ikzelf heb eigenlijk altijd het gevoel dat je genaait word met spaarregelingen.
Je word er zelf nooit echt wijzer van.

Zijn er mensen die erg goede ervaringen hebben met het wegzetten van spaargeld ?
Dus simpelweg geld dat op een prive spaarrekeningstaat, te staan ?

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 05 sep 2010, 12:05

Geld op je betaalrekening = 0%.
Geld op je spaarrekening = 2% (give or take)
Wat is daar complex of genaaid worden aan? Als je het wil gebruiken boek je het naar je betaalrekening en ga je ermee aan de slag.

dvh

Bericht door dvh » 05 sep 2010, 12:09

Ja wellicht was ik niet duidelijk.
Wanneer ik geld op priverekening zeg, bedoel ik ook gewoon een spaarrekening van 2-3%.
Maar daarnaast heb je dus tal van aanbieders die vanalles wat weten te kunnen met jou spaargeld.
Uitereindelijk heb ik er nooit wat positiefs over gehoord in mijn directe omgeving, mensen die er dus echt na 10 jaar ofzo behoorlijk wat mee opgeschoten zijn.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zelf ben ik opgevoed met het idee dat je geld moet verdienen, en dat andere het niet voor je doen. Oftewel, geld lekker op de spaarrekening houden.

frankv

Bericht door frankv » 05 sep 2010, 12:10

FreudeamFahren schreef:Aangegeven rendement is overigens een mooie risico graadmeter. Waarom zou Leaseplan Bank meer rente betalen dan Rabo, ING of ABN? Juist, omdat ze anders het geld niet uit de markt kunnen trekken. Daarbij lukt het ze kennelijk niet om hun lease activiteiten op een andere manier te funden, want particulier sparen is nu niet bepaald core business voor een leaseclub. Dat zegt iets over de gezondheid van die club (en nee, ik zeg niet dat ze morgen om kukelen, maar het is wel 'n indicator). Dus bedenk goed of die paar tienden hoger rendement je het risico waard zijn...
Leaseplan bank is gedekt door het deposito garantiestelsel en dus net zo safe als welke andere bank die daar onder valt ook. Dat moet je natuurlijk wel checken. Zo heb ik ook een rekening bij de AK Bank, een Turkse bank waarvan de Nederlandse vestiging net als de grote banken ook onder dat garantiestelsel valt. ICE Save viel daar niet onder.

Verder begrijp ik van Leaseplan dat ze hun financiering willen diversificeren. Ze hebben nu aan spaargeld uit de markt gehaald wat ze er uit wilden halen en de inschrijving is nu weer gestopt. Ik denk dat wat ze betalen aan rente ligt onder de rente die ze moeten betalen bij andere vormen van financiering en het dus zo gek niet is.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 sep 2010, 19:44

FreudeamFahren schreef:
Aangegeven rendement is overigens een mooie risico graadmeter. Waarom zou Leaseplan Bank meer rente betalen dan Rabo, ING of ABN? Juist, omdat ze anders het geld niet uit de markt kunnen trekken. Daarbij lukt het ze kennelijk niet om hun lease activiteiten op een andere manier te funden, want particulier sparen is nu niet bepaald core business voor een leaseclub. Dat zegt iets over de gezondheid van die club (en nee, ik zeg niet dat ze morgen om kukelen, maar het is wel 'n indicator). Dus bedenk goed of die paar tienden hoger rendement je het risico waard zijn...
100% eens ;) maar leaseplan heeft wel een bankstatus dus zolang je onder de 100.000euro blijft is je spaartegoed wel gedekt door de overheid....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 sep 2010, 19:53

Sparen doe ik gewoon op een spaarrekening, deposito`s en alle andere varianten klinken altijd leuk, maar je wordt vaak genaaid waar je bijstaat.................................plus dat je voor een afgesproken periode ook niet bij je pecunia`s kan natuurlijk.......................nou ik wil er alla seconde bij, als mij dat goeddunkt................geen optie voor mij.

Ja de spaarrentes zijn belachelijk, ja de vermogensrendement heffing is nog erger....................anyway, ik kan sneller sparen dan de meesten, dus is een simpele spaarekening het beste voor mij, met alle tekortkomingen die er bij horen I know................

Plaats reactie