Donderdag waren we uitgenodigd in de ardennen in een afgehuurde villa (met alles erop en eraan). Het is dat ik geen roker ben, maar er leek wel een onbeperkte voorraad sigaretten aanwezig

Het viel met bakken uit de lucht in de ochtend, maar gelukkig is dat geen ramp als vip. Ik kreeg van de organisatie een VIP parking ticket en daar stond de civic dan op de parking naast het circuit. Ferrari 360, Mercedes sls, porsche gt3, HONDA CIVIC 1.3

Wij werden ontvangen in de ferrari club en dit is uniek, hier komen alleen de mensen die via de sponsors van ferrari komen. Dus je moet denken aan mensen van, Shell, acer en ik zag nog mensen van Tata (vandaar de curry kip madras op het menu

Met het pasje dat ik had samen met de vriend konden we vrijwel overal op het paddock komen. We zijn overal wel even kijken, ik heb overal ook wel een beetje gefilmd en foto's genomen (zie verder in deze post). Later op de dag kregen we een pitwalk om letterlijk eventjes in de keuken te kijken bij alle teams. Erg gaaf. Iedereen was druk bezig met sleutelen voor de 2e vrije training en overal mogen kijken. Erg bijzonder. Ik was zo blij en enthousiast als een klein jongetje! tussendoor nog wat gp2, een lunch en een uitleg van een ferrariman.
Later kwam de kers op de taart. We gingen van het vip-deck naar de motorhomes. Aan het einde van de 2e sessie liepen we daar dus rond. Naar binnen geweest bij ferrari. Even gesproken met Eddie Jordan en olav mol die daar rondliepen. Zo liepen er nog wel wat mensen rond

Daarna werden we door ene heer Wollheim van ferrari meegenomen nog in de pitbox van ferrari. Alwaar ze bezig waren om bij beide bolides het blok te verwisselen. Je zag per auto echt 8 man keihard aan het werk. Ieder zn eigen ding. Hele pitbox zat vol met banden voor Alonso (geel) en massa (rode bandenwarmers). We hebben daar nog een tijdje gestaan en wat foto's genomen. Nog wat uitleg gehad wat er allemaal gebeurde. Ondertussen begon de gp2 weer en gingen we weer rustig terug naar het VIP-deck alwaar we nog even konden chillen. Een tas vol met souvenirs hebben we nog even nagenoten van de dag en zijn we vertrokken uit spa... Een memorabele dag... een unieke ervaring die ik nooit meer zal vergeten. Heb een hoop gezien in racing en heb genoeg van dichtbij gezien, maar dit circus is uniek! het was mooi. Genoeg geluld hier een video en een zooitje foto's ter vermaak! Ik wil bij deze Stijn nogmaals hartelijk bedanken voor het gunnen van deze unieke kans en ome flip ook

Video (youtube rendert het nog naar HQ):
Foto's (deze zijn verkleind)
deze kreeg ik ook nog