
Doel: Een fijne trackday auto waarmee ik zowel op zandvoort als de ring (apk waardig) goed uit de voeten kan.
Specificaties:
Car;
'97 Civic EK3 1.5 Vtec-e
Engine;
* K20A2 opgeboord naar 2.2 liter
* Darton liners in the engine
* Cosworth 90mm 12,5:1 ratio pistons (custom R-developments spec)
* Cosworth lightweight rods (custom R-developments spec)
* Cosworth bearings
* "Trojan spec" biryllium copper valve guides
* Lightweight valves
* R-developments Springs and retainers
* R-developments proto type camshafts
* RBC intake with 70mm billet throttle body (te vervangen door itb's)
* Hasport engine mounts
* Dry sump with peterson reservoir (was eerst pace, wordt vervangen door billet 4 stage)
* Electric waterpump
* Koyo radiator
* Electric slim-fan
* SRR coolant reservoir
* Cleaned enginebay
Exhaust;
* Hytech header
* Ape garage 3 " quiet catback met 3" racecat
Drivetrain;
* Sadev ST 75 - 17 sequential 6 speed
* Geartronics padlle shift (lucht bediend)
* Helix auto carbon paddle clutch
* Alcon hydraulisch druklager
* Mocal versnellingsbak koeler met electrische mocal olie pomp
* Sadev driveshafts (Inner=Porsche lobro, outer = ITR)
Suspension;
* EK9 5-lug conversion
* Intrax Racing RSA (Full Henk Thuis time attack spec)
* Polyurethane bushings
* Suspension Techniques front swaybar
* Suspension Techniques rear swaybar
* Carbing 3 point front upper strutbrace
* Function 7 lower arms
* SPC Camber Caster voorste draagarmen
* Ingalls camber correction kit (rear)
* ASR brace in black
Brakes;
* Willwood SL6-R lightweight with 298mm drilled endurance rotors and ferodo DS 2500 pads
* EK9 1 pot rear With 285mm ep3 discs
* Brake Lines; Replaced all lines completely with Hel performance stainless steel lines
* AP Racing Pedal box (bottom mount)
Wheels - Tires;
* Team Dynamics pro race 1.2 BTCC spec (centre bore + steel inserts)
* Semi slicks
* Project Kicks 26 gram lug nuts
Exterior;
* Lexan windows (plastics 4 performance)
* 99/00 OEM headlights
* 99/00 OEM subframe
* 99/00 OEM fenders
* 99/00 OEM front bumper
* 99/00 OEM rear bumper
* 99/00 OEM taillights
* OEM EK9 headlights
* OEM EK9 rear spoiler
* OEM EK9 front bumperlip
* OEM EK9 rear bumperlip
* OEM EK9 grill
Interior;
* Gutted interior
* Rollcage by Biesheuvel
* 37 litre fuel cell
* All brackets shaved
* Battery box where standart tank fits (welded in)
* Lifeline brandblussen (plumbed in)
* Cobra Suzuka special HonTEC edition
* Race technology digital dash
* Electric heater/blower
Zo heb ik hem gekocht:
Eerst een mockup gemaakt voor de spuiter:
Wat actie shots van het uit elkaar halen voor de spuiter:
10:00 the car was like this:
At 10:20 we where ready to take out the engine:
11:20 Kelly was ready to show us his welding skills:
End result with shaved holes:
Then we started jacking the car up, the body stiffness has improved:
Next thing to tackle the front suspension:
I forgot to take pictures when we where taking it off.. Oops
Subframe off:
Then he started to weld up the holes in the centre tunnel:
The end result:
Then davy came in at 18:00 to start taking off the rear suspension:
Kelly started to weld in brackets to mount the pedal box: (wordt vervangen door de AP racing pedal box)
The end result a perfect position further back in the car:
Op naar de spuiter:
Tijdens het spuiten:
Gespoten:
Flocked dashboard, als iemand interesse heeft kan ik dit tegen zeer scherpe prijzen regelen:
Het voorste deel wordt volledig afneembaar, en alles komt in snakeskin te zitten.
Geartronics paddle shift system:
De kabelboom specialist in actie
This is whats left on the front loom, going to be very nice!!
SPC upper camber/caster arms:
Frisse laag tectyl. Dit omdat ik geen binnenste wielkasten ga monteren.
In de tussentijd de raamrubbers gemonteerd en de voorgevormde lexaan ruiten waar ik dealer van ben.
Daarna de stuurkolom gemonteerd en erachter gekomen dat deze nog moet zakken. Hiervoor gaan we dus wat busjes draaien. Verder de stoel getest fit. en wat meetwerk gedaan aan de remmen voor. .
De hele opbouw wordt in de news sectie van mijn website : Http://www.r-developments.com bij gehouden. Zal hier ook op regelmatige basis updates plaatsen.
Gr.
Bas van Melis