Ford Escort Rs2000
- RSRob
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:42
Ford Escort Rs2000
Ik heb open dit topic om wat te vertellen over mijn Ford escort. Hij is van 1973 ik heb er een officieel RS2000 kenteken op 1 van de 5000 ooit gemaakt.
De auto heb ik 2 jaar geleden gekocht zonder motor de carosserie was al gespoten en er zat een duits Rs2000 kenteken op.De motor die er ondertussen in zit is een 2 liter ohc motor die vergelijkbaar is met de motor uit een vroege Ford Sierra. Sinds 3 maanden heb ik hem RDW gekeurd dus ik mag er nu de weg mee op.
Het meeste werk zit er op het moment in het fijnslijpen en afwerken.
Mijn lange termijn plan is om de auto op group4 rally specificatie te krijgen. Hiervoor zal nog wel het een en ander aan de ophanging en aan de motor moeten gebeuren.
Wat oude opbouw foto's:
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/1.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/2.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/3.jpg[/img]
Wat meer recente foto's:
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/escort1.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/escort2.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/escort3.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/escort4.jpg[/img]
De auto heb ik 2 jaar geleden gekocht zonder motor de carosserie was al gespoten en er zat een duits Rs2000 kenteken op.De motor die er ondertussen in zit is een 2 liter ohc motor die vergelijkbaar is met de motor uit een vroege Ford Sierra. Sinds 3 maanden heb ik hem RDW gekeurd dus ik mag er nu de weg mee op.
Het meeste werk zit er op het moment in het fijnslijpen en afwerken.
Mijn lange termijn plan is om de auto op group4 rally specificatie te krijgen. Hiervoor zal nog wel het een en ander aan de ophanging en aan de motor moeten gebeuren.
Wat oude opbouw foto's:
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/1.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/2.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/3.jpg[/img]
Wat meer recente foto's:
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/escort1.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/escort2.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/escort3.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.planet.nl/~vintc004/escort4.jpg[/img]
-
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
MEGA GAAF!
Paar maandjes terug op zoek geweest naar een Mk1 om klassieker rally's mee te rijden. Er stond een leuke 1.3 Sport te koop voor weinig, maar die was daardoor net voor mijn neus weg. Verder niets knaps gevonden. Voorlopig komt het er even niet van (auto stuk, verhuizing, etc.) maar zoiets als dit staat ver bovenaan mijn wishlist. Ideale fun en rally auto's.
Wat ga je allemaal met die auto doen straks?
Paar maandjes terug op zoek geweest naar een Mk1 om klassieker rally's mee te rijden. Er stond een leuke 1.3 Sport te koop voor weinig, maar die was daardoor net voor mijn neus weg. Verder niets knaps gevonden. Voorlopig komt het er even niet van (auto stuk, verhuizing, etc.) maar zoiets als dit staat ver bovenaan mijn wishlist. Ideale fun en rally auto's.
Wat ga je allemaal met die auto doen straks?
- Ruud Bosch
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 17 mar 2006, 23:47
- Locatie: Sweet Lake City
GAAF DING :!: :!:
Zo'n soort auto stond ook op mijn shortlist van mogelijke keuzes voor een historische rally auto. Liefst dan een van voor 1969. Helaas is een voor mijn doel geschikte Mk1 bijna niet te vinden.
[Off-topic]
Gelukkig is miv 2007 het bouwjaar citerium van Tulpenrally verlegd naar 31/12/1971.
[On-topic again]
Net als Dennis ben ik wel benieuwd wat je er mee gaat doen?
Zo'n soort auto stond ook op mijn shortlist van mogelijke keuzes voor een historische rally auto. Liefst dan een van voor 1969. Helaas is een voor mijn doel geschikte Mk1 bijna niet te vinden.
[Off-topic]
Gelukkig is miv 2007 het bouwjaar citerium van Tulpenrally verlegd naar 31/12/1971.
[On-topic again]
Net als Dennis ben ik wel benieuwd wat je er mee gaat doen?
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RSRob
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:42
Mijn plannen met de auto op dit moment is vooral rijden en verbeteren.
Zo heb ik nog een set Princes 4 pots remklauwen liggen die samen met Ford Capri remschijven voor de remkracht gaan zorgen.
De motor wil ik ook nog wat opvoeren maar nog niet in extreme maten omdat mijn achteras ophanging daar nog niet helemaal geschikt voor is. Een sper en een verkort stuurhuis staan ook nog wel op de lijst.
Op de lange termijn zou ik er wel graag bubble arches opwillen zetten een 4-link achteras ophanging met coilovers. Zodat die een beetje in de beurt van zoiets gaat komen:
http://www.prepfab.co.uk/2004Car/pages/ ... nt_jpg.htm
mijn grootste probleem is nu de tijd om er aan te werken ik ben mijn werkplaats aan het maken om mooi aan de escort te kunnen sleutelen als die zover klaar is dan zullen de vorderingen aan de escort ook wat sneller gaan.
Zo heb ik nog een set Princes 4 pots remklauwen liggen die samen met Ford Capri remschijven voor de remkracht gaan zorgen.
De motor wil ik ook nog wat opvoeren maar nog niet in extreme maten omdat mijn achteras ophanging daar nog niet helemaal geschikt voor is. Een sper en een verkort stuurhuis staan ook nog wel op de lijst.
Op de lange termijn zou ik er wel graag bubble arches opwillen zetten een 4-link achteras ophanging met coilovers. Zodat die een beetje in de beurt van zoiets gaat komen:
http://www.prepfab.co.uk/2004Car/pages/ ... nt_jpg.htm
mijn grootste probleem is nu de tijd om er aan te werken ik ben mijn werkplaats aan het maken om mooi aan de escort te kunnen sleutelen als die zover klaar is dan zullen de vorderingen aan de escort ook wat sneller gaan.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Ach, je surft wel eens wat als je ziek bent Dennis!
Mooie auto Rob! Ik heb geen idee waarom maar ik heb altijd een zwak gehad voor sportieve Escortjes. Vorig jaar stond deze bij de Ring, daar sta ik dan langer bij te kwijlen dan bij een GT3 RS (in dezelfde kleuren
)
[IMG:512:384]http://i91.photobucket.com/albums/k307/ ... C01057.jpg[/img]
Mooie auto Rob! Ik heb geen idee waarom maar ik heb altijd een zwak gehad voor sportieve Escortjes. Vorig jaar stond deze bij de Ring, daar sta ik dan langer bij te kwijlen dan bij een GT3 RS (in dezelfde kleuren

[IMG:512:384]http://i91.photobucket.com/albums/k307/ ... C01057.jpg[/img]
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
RSRob schreef:Mijn plannen met de auto op dit moment is vooral rijden en verbeteren.
Zo heb ik nog een set Princes 4 pots remklauwen liggen die samen met Ford Capri remschijven voor de remkracht gaan zorgen.
De motor wil ik ook nog wat opvoeren maar nog niet in extreme maten omdat mijn achteras ophanging daar nog niet helemaal geschikt voor is. Een sper en een verkort stuurhuis staan ook nog wel op de lijst.
Op de lange termijn zou ik er wel graag bubble arches opwillen zetten een 4-link achteras ophanging met coilovers. Zodat die een beetje in de beurt van zoiets gaat komen:
http://www.prepfab.co.uk/2004Car/pages/ ... nt_jpg.htm
mijn grootste probleem is nu de tijd om er aan te werken ik ben mijn werkplaats aan het maken om mooi aan de escort te kunnen sleutelen als die zover klaar is dan zullen de vorderingen aan de escort ook wat sneller gaan.
Mail ff met bieshevel autosport, heeft nog zat van zooi liggen.
Heb zelf ook nog rallysprints gereden met de MK1 en de MK2(RS2000 drop nose) had toen met de mk2 169 pk (met 2 liggende webers) op de achter wielen, met een standaard achteras maar ingekorte capri steekassen. met deze mod, nooit geen probleem gehad!
:idea: Advies de beste mod op de MK1en MK2 is geweest de "Anti dive kit" :!: :!:
Dit is een plaat tussen de twee voorste stabilisator ophang rubbers, waar dan nog z'n ophang rubber in het midden gemonteerd wordt,
daarna rijdt en vooral remt hij 200% beter!!
De clou is namelijk dat de stabi stang bij hard rijden en vooral remmen, in het midden door buigt en je uitlijning verkloot.
je krijgt dan ineens heel veel uitspoor, waar door je een heel onrustige auto krijgt bij het ingaan van bijv. een bocht.
Heb totaal 6 jaar met deze auto's gereden en veel kennis verkregen over deze auto's, als je wat wilt vragen/weten mail dan ff..

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Dennis Cavallino schreef:Wat vragen ze voor zoiets?
Die is echt helemaal af!

@RSrob, Vond dit nog ff voor je ...weet niet of hij al verkocht is...
escort mk1 short steeringrack
ID# : 16012 ; Date posted : April 6, 2006 ; Expire date : March 6, 2008 ;
Factory date: --
Price: 300€
Details: new short steering rack for escort mk1. left to right 2.20 turn
Contact Name: pieter
Contact Phone: 0032497883673 (Belgie)
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Of Deze, un finished project,
Escort MK11 GP4
ID# : 10744 ; Date posted : April 6, 2005 ; Expire date : March 7, 2007 ;
Factory date: 1979
Price: £23995
Details: fully prepared GP4 shell withwelded in cage ,2.0 all steel n/a cosworth dry sumped,twin plate clutch,5speed quaife box,f/floating atlas with 5.1z/f lsd ,new coil over bilstien's all round,AP 4pot front,adj tca's, chassis mounted engine,prof aircraft wiring loom,alloy hub's new big bearing's, new alloy rad's,most parts new or under 45 miles,RAC log book,mot,d 12 gp4 wheels,seat,s harness,extinguishers, car ready to go may p/ex
Contact Name: graham
Contact Phone: 07958724889
Contact e-mail: grahamaj@hotmail.co.uk
Escort MK11 GP4
ID# : 10744 ; Date posted : April 6, 2005 ; Expire date : March 7, 2007 ;
Factory date: 1979
Price: £23995
Details: fully prepared GP4 shell withwelded in cage ,2.0 all steel n/a cosworth dry sumped,twin plate clutch,5speed quaife box,f/floating atlas with 5.1z/f lsd ,new coil over bilstien's all round,AP 4pot front,adj tca's, chassis mounted engine,prof aircraft wiring loom,alloy hub's new big bearing's, new alloy rad's,most parts new or under 45 miles,RAC log book,mot,d 12 gp4 wheels,seat,s harness,extinguishers, car ready to go may p/ex
Contact Name: graham
Contact Phone: 07958724889
Contact e-mail: grahamaj@hotmail.co.uk
- wimprezawrx
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 24 okt 2006, 17:58
- Locatie: Rijswijk Z-H
Kan nog wel ff door gaan, hoor :!:
Ford Escort MK1
ID# : 12605 ; Date posted : September 23, 2005 ; Expire date : August 24, 2007 ;
Factory date: 1973
Price: 30000€
Details: RS2000, Pinto engine by RPA c/w 205 cylinder block, weber 48 carbs., double valve spring, camshafts Burton BLF63, big valves, 180 hp, Quaife 4 speed dogbox, Quaife dif 4.9 c/w LSD, 4 disc brakes c/w 4 pot calipers front, front suspension Grp 4, adjustable shock-absorvers, ready to race, Minilite wheels.
Contact Name: Duarte Abreu
Contact Phone: +351 965013400
Contact e-mail: d.abreu@netmadeira.com
Ford Escort MK1
ID# : 12605 ; Date posted : September 23, 2005 ; Expire date : August 24, 2007 ;
Factory date: 1973
Price: 30000€
Details: RS2000, Pinto engine by RPA c/w 205 cylinder block, weber 48 carbs., double valve spring, camshafts Burton BLF63, big valves, 180 hp, Quaife 4 speed dogbox, Quaife dif 4.9 c/w LSD, 4 disc brakes c/w 4 pot calipers front, front suspension Grp 4, adjustable shock-absorvers, ready to race, Minilite wheels.
Contact Name: Duarte Abreu
Contact Phone: +351 965013400
Contact e-mail: d.abreu@netmadeira.com
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten