Duits export kenteken
- RutgerK
Duits export kenteken
Een korte vraag naar aanleiding van de auto van de overbuurman. Deze auto staat sinds vorige week bij hen voor de deur en er wordt geregeld mee gereden. In het gele vakje staat 05-08-10. Had daar niet allang een NL kenteken op moeten zitten?
- Joop
Re: Duits export kenteken
Dat is inderdaad de datum waarop de geldigheid van het "Kurzzeit" of tijdelijk kenteken afloopt.
Exportkenteken heeft namelijk een rood vlakje en kan een maximale looptijd van 1 jaar hebben, terwijl 'de gele' maximaal 5 dagen geldig is; en ook enkel voor de tocht van verkoper naar huis en keurcentrum :!:
Exportkenteken heeft namelijk een rood vlakje en kan een maximale looptijd van 1 jaar hebben, terwijl 'de gele' maximaal 5 dagen geldig is; en ook enkel voor de tocht van verkoper naar huis en keurcentrum :!:
Laatst gewijzigd door Joop op 12 aug 2010, 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- Niall
Ja,
Sowieso mag je als nederlander er officieel niet mee rijden, hooguit van korte duur met ontheffing van de douane maar dat is alleen van de grens naar huis en van en naar de RDW.
Sowieso mag je als nederlander er officieel niet mee rijden, hooguit van korte duur met ontheffing van de douane maar dat is alleen van de grens naar huis en van en naar de RDW.
- RutgerK
Ik zal hem eens inseinen dan. Ik had al een beetje het idee dat hij maar half half op de hoogte is van de regeltjes. Hij rijdt er dagelijks woon-werkverkeer mee! 

- daNpy
"Das habe ich nicht gewußt" 

- Koos Buurman
Als ze hem pakken dan krijgt hij een behoorlijke boete en de naheffing van de BPM. Maar die moet ie sowieso betalen...
- Niels
- Auto: Prius+
Het BPM ontduiken boeit mij persoonlijk niet maar wel dat ie maar tot de 5e verzekerd was. Zo iemand zal je aanrijden