Hierbij enkele specs en fotootjes. Nog wel van de vorige eigenaar, want Bert staat momenteel in Etten Leur voor een beurtje, verlenging van de stoelslede en stuurnaaf, plus een leren Nardi stuurtje:
Ik ben de 4e eigenaar geworden van een van oorsprong Italiaanse 1300GTjunior (1 eigenaar in Italie), door de eerste NLse eigenaar (14 jaar in bezit) naar Nederland gehaald en gerestaureerd en met Dinitrol behandeld (er zit ook een behoorlijke stapel facturen uit die periode bij). De vorige eigenaar heeft hem 9 jaar gehad, en er veel aan gedaan. Er zit o.a. een fris 2 liter 116-Nord blokje in met een pk of 140 en VEUL koppel. Dit is er zoal aan geklust de afgelopen jaren:
Gereviseerde 2 liter met nieuwe HC zuigers en bussen(Motronic)
Nieuwe olie- en waterpomp
Nieuwe krukas-, drijfstang- en axiaal lagers.
Nieuwe distributieketting en tandwielen.
Alquati A32 nokkenassen
Gebalanceerde krukas met poelie
Verlicht vliegwiel
CSC 4 in 2 in 1 spruitstuk
CSC voordemper vervanger (rechte pijp)
Brulpijp
123 Ignition met Bosch blue coil
Gereviseerde Dellorto’s
K&N vervangingsfilter
Gereviseerde bak (synchro’s en keerringen)
Nieuwe motor en baksteunen
Nieuwe koppeling kompleet
Gereviseerde en gebalanceerde aandrijfas met nieuw tussenlager en kruisstukjes
Gereviseerde 2 liter differentieel met sper (4 nieuwe lagers en sperplaatjes)
Nieuwe wiellagers en keeringen in achteras.
2 liter remmen met Goodridge teflon remslangen
Ferodo DS2500 remblokken
Nieuwe hoofdremcylinder
Nieuwe handremkabel
Eibach verlagingsveren
Bilstein rondom
Paarse diabolo rubber
Alfaholics 15” GTA replica velgen in Allegerita uitvoering.
Dashboard (2 koepels) niet gescheurd
Nieuwe voorruit
Nieuwe kachelkraan
Nieuwe koplampen met halogeen
Witte kapjes voor stadslicht en richtingaanwijzer
Dus, dan hoef ik dat niet meer te doen, zeg maar

Na bovenstaande aanpassingen moet het allemaal goed zijn, hoop ik

Hierbij alvast wat fotootjes. Hij staat nu bij Barend Aarts in Etten-Leur, hopelijk kan ik hem komende donderdag ophalen!
Erik/Boertje