GP van Turkije
- Joy
GP van Turkije
Niemand gekeken ? Sinds tijden weer een race van begin tot eind gekeken en ik moet zeggen, was best leuk.
Veel inhaalacties, crashes en een hele mooie rush van MS en Alonso.
Mooie baan die misschien wel het meeste heeft bijgedragen aan een leuke race.
Veel inhaalacties, crashes en een hele mooie rush van MS en Alonso.
Mooie baan die misschien wel het meeste heeft bijgedragen aan een leuke race.
- Peter Tunissen
Nou, als Ferrari de snelheid die ze nu hebben vast kunnen houden (en Renault ook) weet ik dat zo net nog niet.
Wordt volgens mij wel een probleempje voor Schumacher (en Alonso misschien ook wel) dat hij een race lang bijna alles uit die auto gehaald heeft en hij nu met dezelfde motor Monza mag gaan rijden. We merken vanzelf wel hoeveel marge er in dat Ferrari blok zit, maar een uitval kan hij zich echt niet meer permitteren.
Erg leuke baan inderdaad, vaak zie je dat de leukere stuurmansbanen saaie races opleveren (Spa, Suzuka etc.) en juist op de Mickey Mouse baantjes spannende gevechten ontstaan, maar dit keer konden we genieten van best of both worlds (mede met dank aan de heer Liuzzi).
Best een knappe race van Albers ook, ben geen fan van hem (integendeel), maar hij verrast af en toe toch positief, prima, foutloos ook van Massa, hulde, wel opvallend dat ze bij Ferrari in de kwalificatie soms twee pitcrews hebben, maar op het moment dat het echt belangrijk is, in de race, moeten ze het met één doen. Is dat reglementair of valse zuinigheid, want het kost Ferrari nu 4 punten t.o.v. Renault en Schumacher 6 t.o.v. Alonso, kon uiteindelijk best wel eens beslissend worden.
Wordt volgens mij wel een probleempje voor Schumacher (en Alonso misschien ook wel) dat hij een race lang bijna alles uit die auto gehaald heeft en hij nu met dezelfde motor Monza mag gaan rijden. We merken vanzelf wel hoeveel marge er in dat Ferrari blok zit, maar een uitval kan hij zich echt niet meer permitteren.
Erg leuke baan inderdaad, vaak zie je dat de leukere stuurmansbanen saaie races opleveren (Spa, Suzuka etc.) en juist op de Mickey Mouse baantjes spannende gevechten ontstaan, maar dit keer konden we genieten van best of both worlds (mede met dank aan de heer Liuzzi).
Best een knappe race van Albers ook, ben geen fan van hem (integendeel), maar hij verrast af en toe toch positief, prima, foutloos ook van Massa, hulde, wel opvallend dat ze bij Ferrari in de kwalificatie soms twee pitcrews hebben, maar op het moment dat het echt belangrijk is, in de race, moeten ze het met één doen. Is dat reglementair of valse zuinigheid, want het kost Ferrari nu 4 punten t.o.v. Renault en Schumacher 6 t.o.v. Alonso, kon uiteindelijk best wel eens beslissend worden.
-
Ik geloof niet dat het verkeerde zuinigheid is. Zal dus wel een regel zijn. Ik vond overigens niet dat de fout bij de pitsstop lag maar bij het uitstapje van Schummi zelf. Hij bleef keurig op 3-4 seconden zitten zowel bij Massa (de eerste 15-20 rondjes) als Alonso na de pitsstop. We weten dat Schumacher altijd wat langer doorrijdt om daar zijn secondes te pakken. Ook nu was dat weer het geval. Alleen door het uitstapje was het gat net iets te groot. Als hij nog 1-2 rondjes langer door had kunnen rijden dan was hij er toch weer voor ge-eindigd.
Natuurlijk jammer voor de wk, want ik denk dat het verschil dan 6 punten minder was geweest omdat Massa dan plaats had moeten maken voor MS. Maar...... nog spannende races voor de boeg.
Natuurlijk jammer voor de wk, want ik denk dat het verschil dan 6 punten minder was geweest omdat Massa dan plaats had moeten maken voor MS. Maar...... nog spannende races voor de boeg.
-
Ik vind het niet bepaald slim hoe Ferrari het spel gespeeld heeft.
Het moest het team wel duidelijk zijn dat er een safety car de baan op zou komen toen die Torro Rosso midden op de baan stilstond. Dit besluit liet lang genoeg op zich wachten om Schumacher Massa te laten passeren op de baan. Dit hadden ze kunnen doen in de vorm van een 'foutje' van Massa.
Als ze dit gedaan hadden was Schumacher 1ste geworden, Alonso 2e en Massa 3e (als de race hetzelfde zou verlopen als het gedaan heeft).
Hierdoor zou Schumacher 2 punten zijn ingelopen (minimaal) ipv dat hij er 2 verliest.
Ik vind het wel erg gaaf voor Massa dat hij de race gewonnen heeft. Als je kijkt naar de snelheid die hij kan rijden zou Ferrari gek zijn hem te ontslaan. Hij presteert beter als Irvine en Barrichello (die nogsteeds raced) ooit gedaan hebben vergeleken met Schumacher.
Het moest het team wel duidelijk zijn dat er een safety car de baan op zou komen toen die Torro Rosso midden op de baan stilstond. Dit besluit liet lang genoeg op zich wachten om Schumacher Massa te laten passeren op de baan. Dit hadden ze kunnen doen in de vorm van een 'foutje' van Massa.
Als ze dit gedaan hadden was Schumacher 1ste geworden, Alonso 2e en Massa 3e (als de race hetzelfde zou verlopen als het gedaan heeft).
Hierdoor zou Schumacher 2 punten zijn ingelopen (minimaal) ipv dat hij er 2 verliest.
Ik vind het wel erg gaaf voor Massa dat hij de race gewonnen heeft. Als je kijkt naar de snelheid die hij kan rijden zou Ferrari gek zijn hem te ontslaan. Hij presteert beter als Irvine en Barrichello (die nogsteeds raced) ooit gedaan hebben vergeleken met Schumacher.
- Hielke
Oerstom hebben ze het gespeeld! Dat Massa zo tegen het eind van het kampioenschap waterdrager voor Schumacher is geworden is zo duidelijk als wat (behalve bij hemzelf waarschijnlijk). Als ie zo laat in het kampioenschap om de punten had willen strijden had ie het in het begin van het seizoen beter moeten doen. Hij had Schumacher gewoon direct in de eerste of tweede ronde voor moeten laten gaan dan was er helemaal niks aan de hand geweest. Op de 2e plaats liggend had ie Alonso dan ook nog wat kunnen ophouden en bij een goed gereden race, zoals bij de laatste keren, was ie keurig 2e geworden. Verschil tussen Schumacher en Alonso was dan 6 punten ipv 12 punten nu geweest. Die 6 punten waren in de laatste 4 races goed te overbruggen geweest. 12 niet. Bij Renault moeten ze in een deuk gelegen hebben.k33z schreef:Ik vind het niet bepaald slim hoe Ferrari het spel gespeeld heeft.
- Dennis Cavallino
Alonso deed hetzelfde als Schumacher op Imola, als ik het me goed herinner. Gewoon op 7/10 gaan rijden en de boel dichtgooien. Schumacher maakte wel meer foutjes in die lange doordraaier. 1 keer stuurde hij te vroeg in, waardoor hij al voor de bocht moest corrigeren en al zijn snelheid verloor. Maar een gave race op een leuke baan. Erg mooi ontworpen voor inhaalacties. Ook mooi in beeld gebracht vond ik.
Nu nog wat boompjes planten langs die baan en dan is het 'af'. Een GP die er voortaan echt bij hoort.
Nu nog wat boompjes planten langs die baan en dan is het 'af'. Een GP die er voortaan echt bij hoort.
- Femme
Ik denk dat de wk-kansen voor Schumacher nu wel zijn verkeken. Alonso maakt geen fouten en zelfs als de Renault matig presteert pakt hij altijd wel z'n puntjes. Schumacher heeft de laatste twee races daarentegen stomme fouten gemaakt en de strategie van het team laat ook te wensen over. Met de puntenverdeling van tegenwoordig en de hoge betrouwbaarheid van de auto's is het erg moeilijk om in vier races 12 punten terug te pakken. Alonso heeft op dit moment enkel te vrezen van Schumacher en Massa, de rest presteert niet of presteert inconsequent.