Nils

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39

Nils

Bericht door Nils » 25 jul 2010, 21:31

Ben al erg lang geregistreerd op dit forum, maar eigenlijk nooit actief geweest omdat ik al tijd genoeg kwijt ben op andere fora waar ik actief ben.

Nu gaat mijn wens steeds meer kriebelen, en omdat die er maar is van moet komen meldt ik mij hier. Ik wil namelijk een (goedkope) auto aanschaffen waar ik het circuit mee op kan.

Wie ben ik: Ben Nils, 26 jaar, autogek, 2 jaar geleden HTS Autotechniek afgestudeerd.
Werkzaam voor de leasemaatschappij Arval.

Hobby's: Tuning, auto's en mn vriendin Saskia waar ik nu 2,5 jaar gelukkig mee samen woon.

Mijn historie.. verleden / heden
- Renault Megane Coupe 2.0L 115pk (1998)
Afbeelding

- Austin Mini 1000E 41pk (1987)
Afbeelding

- Seat Ibiza Cupra 156pk -> 215pk (2001)
Afbeelding

- Seat Ibiza Sport 1.4 16v 100pk (2002)
Afbeelding

- Rover Mini 1300 Stage II (1986)
Afbeelding

- Seat Ibiza FR 150pk -> 251pk 408nm (2004)
Afbeelding
(310mm brembo's - fmic - OZ ultraleggera's enz enz)
0-100 5,7s klik klik
80-120 in 3,2 klik klik

- BMW 120d H.E. 160pk -> 200pk (2005)
Afbeelding

- Audi TT Coupe Quattro 225pk -> 262pk op LPi! (2000)
Afbeelding

Afbeelding

- Daihatsu Charade 1.3
(deze heb ik gekocht voor erbij tijdens sleutelen aan de TT)
Laatst gewijzigd door Nils op 25 jul 2010, 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39

Re: Nils

Bericht door Nils » 25 jul 2010, 21:31

16-08-2010 Op de Dyno bij TVS Engineering

Hier de run vooraf. Let wel op, dit is met nieuwe turbo, 3 inch downpipe en racekat. Er is gedraait op benzine omdat gas toen nog niet in orde was.

Afbeelding




Hier afgesteld op benzine. Beetje teleurstellend ten opzichte van mijn verwachtingen. Blijkbaar levert de L&S turbo toch minder als gehoopt. Wel zit er volgens mij nog een lekkage in de inlaat bij het afstellen. Misschien dat dit nog iets meer power geeft als dit opgelost is.

Afbeelding




Hier nog de voor en na

Afbeelding




Afbeelding

Updates TT LPi Tuning project

Audi TT 1.8 20vt 165 kw Quattro
Vialle LPi gas installatie (onderbouw)
KM stand bij aankoop januari 2009: 188.000
KM stand nieuw motorblok bij aankoop: 9.600 (inbouw in 2009)
Huidige KM-stand: 195.000 and counting

Motorisch
- L&S Cartec Custom K04 Hybride-S Turbo (uitlaatzijde is gepoort naar 3 inch)
- Vialle 65pk injectoren (+ 25% marge)
- Pipercross Foam Filter
- Forge DV007 dumpvalve
- Silicone TIP (Turbo Inlet Pipe)
- 3 inch downpipe
- 100 cells race katalysator
- AEM wideband lambda sensor (naast de standaard narrow band)
- Kendall Elite 5W50 Semi-Race olie

Onderstel
- Conti Sport Contact 225/45ZR17
- KW Variant 2
- 20mm (40 totaal) H&R DRA Spoorverbreders voor
- 25mm (50 totaal) H&R DRA Spoorverbreders achter

Optisch
- Audi Ibis wit gespoten (in 2009, ook op kenteken)
- Xenon
- Zwart gelakte grille, spiegel steunen, spoiler en diffuser.
- Antraciet 17' TT velgen
- Gas vuldop (blind) achter kentekenplaat

Interieur
- Leer
- Stoelverwarming
- Alarm
- AEM Air Fuel Ratio Controler en Meter (in ventilatie rooster)
- Custom afgewerkte kofferbakafdeking in Skai-leer
- Fabrieks-originele telefoon steun (ter vervanging van de knee-pad)
Laatst gewijzigd door Nils op 28 jul 2010, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34345
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Nils

Bericht door JP » 25 jul 2010, 21:34

Impressive line-up :shock: Welkom..... :thumbup:
Rover Mini 1300 Stage II (1986)
Pics ?

Luco

Re: Nils

Bericht door Luco » 25 jul 2010, 21:37

Nils ook hier :mrgreen:

Welkom :beer:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Nils

Bericht door Marc R » 25 jul 2010, 21:38

Hey Nils,

Ook welkom hierzo. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nils

Bericht door Riceaux » 25 jul 2010, 21:45

Welkom :D

Schrok even bij die Megane Coupé, maar die staat gelukkig bij je auto's uit het verleden. :bag:

Roman S.
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Nils

Bericht door Roman S. » 25 jul 2010, 21:46

Hi Nils, welkom. Leuke historie. Ben normaal niet zo weg van dat type TT maar deze ziet er zo wel erg gaaf uit :thumbup:

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Re: Nils

Bericht door EJGT3CS » 25 jul 2010, 21:52

Welkom!
Veel 1.8 Turbo geweld! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39

Re: Nils

Bericht door Nils » 25 jul 2010, 22:00

JP schreef:Impressive line-up :shock: Welkom..... :thumbup:
Rover Mini 1300 Stage II (1986)
Pics ?
Thnx allen..

En aangevuld met de mini foto's!

Nu nog de reden waarom ik hier wat actiever wil worden; Ik zoek (op termijn) een circuit auto.
Tuning is nu al een tijdje mn hobby, maar ben bijvoorbeeld nog nooit met mijn auto's 't circuit op geweest.

Reden daarvoor is dat ik 160km per dag op en neer naar mn werk moet. Met OV kom ik niet op het werk, en ik kan daarom niet riskeren met mn daily 't circuit op te gaan. Een foutje zit in een klein hoekje en hoeft dan niet eens aan jezelf te liggen.. en dan heb je ook nog de mechanische risico's dat er iets de soep in draait.

Ik zoek daarom voor weinig een auto voor op het circuit.

Eisen:
Licht
Redelijk vlot (of makkelijk vlot te maken) +/- in de 8s aan de 100 als indicatie
Met een setje veren/dempers + stabi stangen redelijk goed sturend.
Goedkoop in vaste lasten.

Helaas valt een BMW dan af. Andere RWD's in een goedkope klasse kan ik me zo 1,2,3, niet bedenken (of permiteren :mrgreen: )

Wat ik er zelf evt aan wil (moeten) doen in eerste instantie is:
Remmen verbeteren
Setje staal of goedkope velgen met semi slicks aanschaffen
Onderstel aanpassen met veren/demper of schroefset en wat stabi stangen (rolkooi kan later nog)
Interieur strippen
2 kuipstoelen plaatsen
Misschien airbox plaatsen + spaghetti spruitstuk / uitlaat

Zit daarom te denken aan (in volgorde van persoonlijke voorkeur):
Peugeot 106 1.6 gti 2001
Ford Fiesta 1.6 16v sport 2001
Honda Civic/CRX met 1600 vtec blokkie

Aan de auto zelf wil ik bij aanschaf zo'n 4000 tot 5000 euro uitgeven.
Het opbouwen zal me misschien zo'n 2500 euro gaan kosten omdat ik alles zelf kan/doe.

Dus kom maar op met de suggestie's (voor evt andere auto's).. alle tips of voorkeuren zijn welkom, want ben dus nog echt circuit maagd (op een race experience na dan..)

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Nils

Bericht door Max V » 25 jul 2010, 22:06

Welkom!

Mijn werkgever heeft een overeenkomst met Arval, dus als ik problemen heb, hoor je het :-P

Hehe just kidding ;)

Roman S.
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Nils

Bericht door Roman S. » 25 jul 2010, 22:07

Nils, ik heb ongeveer wat je zoekt.. ik zal je even PM'en.

Luco

Re: Nils

Bericht door Luco » 25 jul 2010, 22:17

renault 5 met seq bak, onder de 6 naar de 100 en circuitklaar, moet je alleen ff aanhanger regelen :angel:

Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39

Re: Nils

Bericht door Nils » 25 jul 2010, 22:24

Roman S. schreef:Nils, ik heb ongeveer wat je zoekt.. ik zal je even PM'en.
Dat is zeker iets wat ik zoek.. echter..

Wil jij je auto nu verkopen, en ik zoek pas iets voor over 3 maanden of misschien zelfs pas voor 1 januari.

Dit omdat ik dan waarschijnlijk mn lease auto heb.

Ben nu dus echt nog oriënterend.. wel jammer.. op zich wel mooi opgebouwd zo te zien.

@Luco
Is dat een beetje betrouwbaar? Zal toch al snel een 10 jaar ouder zijn als de auto's die ik hierboven omschreef.
En ook geen kenteken waarschijnlijk..?

Roman S.
Berichten: 708
Lid geworden op: 22 jun 2008, 16:47

Re: Nils

Bericht door Roman S. » 25 jul 2010, 22:27

Nils, de verkoop heeft zeker geen haast maar wie het eerst komt wie het eerst maalt. Daarnaast is de auto dusdanig voordelig in de vaste lasten dat dat niet echt een rol kan spelen :beer:

Luco

Re: Nils

Bericht door Luco » 25 jul 2010, 22:54

nils, drie jaar probleemloos dnrt mee gereden, maar inderdaad geen kenteken :mrgreen:
en misschien iets boven je budget :D
Laatst gewijzigd door Luco op 25 jul 2010, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: Nils

Bericht door RJay » 25 jul 2010, 22:59

Welkom op DF, en die R5 van Luco is idd een leuk dingetje.

Leeeeuk wagenparkje

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Nils

Bericht door Robertdj » 26 jul 2010, 03:44

Wij van wc eend...

Oftewel, een 106 GTi natuurlijk!

Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39

Re: Nils

Bericht door Nils » 26 jul 2010, 06:28

Waarom een 106 GTI?

Heb je er wat aan gedaan bv om er regelmatig mee op circuit te rijden?

En stuurt het een beetje?

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: Nils

Bericht door 2000USA » 26 jul 2010, 13:41

Hi Nils (6n),

Welkom, over van SO! :wink:

Had je dit forum al even willen tippen voor trackday auto's, maar je hebt de weg al zelf gevonden.

Succes met het afstellen van de TT!

gr. Ivo (Leolf op SO)

Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39

Re: Nils

Bericht door Nils » 26 jul 2010, 21:34

Was hier ook al geregistreerd sinds wo 3 juni 2009, maar dit zijn pas mijn eerste posts.

Gebruikersavatar
Thijs van Wijk
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:09
Locatie: Zaltbommel

Re: Nils

Bericht door Thijs van Wijk » 27 jul 2010, 00:37

Wow! Mooie collectie gehad zeg! Seat Ibiza FR is érg indruk wekkend! Pfoe :twisted:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Nils

Bericht door Robertdj » 27 jul 2010, 01:28

Nils schreef:Waarom een 106 GTI?

Heb je er wat aan gedaan bv om er regelmatig mee op circuit te rijden?

En stuurt het een beetje?
Waarom wil je er eigenlijk 1 uit 2001?

De 106 GTi verdoet aan al je eisen. 0-100 in rond de 8s, 925kg op kenteken dus lage lasten.
Volgens vele zeer goed sturend. Ik kan daar niet echt goed over oordelen omdat ik alleen ervaring heb met de 106.

Heb er nu Bilstein B6 dempers, EBC Red Stuff blokken, veerpootbrug en een draagarmbrug onder zitten. Was eigenlijk een straatsetup omdat destijds niet van plan was om er regelmatig het circuit mee op te gaan, nu echter wel, dus de remmen gaan binnekort verbeterd worden. Voor betere remmen kan je shoppen bij de grotere Peugeots, de remmen van een 307HDI bv worden vaak gebruikt.

Er zijn er hier nog een paar die met een 106 of een kopie (Saxo :mrgreen:) op het circuit rijden. Die kunnen er meer over zeggen.

Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39

Re: Nils

Bericht door Nils » 28 jul 2010, 08:06

Toevallig had ik er één uit 2001 gezien, maar dat hoeft niet per see.

Wel zat er volgens mij verschil tussen het model van voor of na 2000 toch? Welke kan ik dan beter hebben?

En dat de remmen van een 307 passen is mooi. Op mn Ibiza kon ik toen ook gewoon de remmen van een TT plaatsen wat het qua kosten allemaal net ff wat aangenamer maakt als een brembo big brake kit ofzo.

Dennis Orgers
Berichten: 207
Lid geworden op: 11 aug 2007, 23:41

Re: Nils

Bericht door Dennis Orgers » 28 jul 2010, 08:42

Misschien niet helemaal in jou straatje (want ouder),

maar denk eens aan een 205 gti, heel veel voor verkrijgbaar nog lichter dan de 106 en qua motoren nog meer mogelijk voor in de toekomst.

er zitten in Nederland een aantal goede experts voor het speciale onderhoud.

Er staan op dit moment een aantal wagens te koop die als "circuitklaar" zijn.
zo weet is een 1.9 8v te koop met kooi en is gebruikt voor de ring voor 1800 euro
een 1.3 rallye met dta en 1.6 blok en throttle bodies voor 3000
en er staat zelfs een hele gave met een 2.0 turbo met 200 pk te koop die kost alleen wel flink meer

Ik rij zelf ook met een 205 met mi16 blok op het circuit en daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor

MVG Dennis

Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2009, 20:39

Re: Nils

Bericht door Nils » 28 jul 2010, 22:37

Net bij mij TT specs even de dyno's toegevoegd..

@Dennis
Een maat van me had vroeger zo'n 205 gti (helemaal standaard) en kan me herinneren dat deze niet echt heel goed reed. Wegligging was minder dan die van de 106 waar ik ook al eens in gereden had.

Qua vermogen is hij misschien makkelijker snel te maken, alleen heb ik zelf zo het idee dat de auto minder lekker rijdt en minder betrouwbaar is, maar dat is slechts een gevoel, ik kan het ook zomaar helemaal mis hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast